12 oktober 2012 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 12 oktober 2012 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

12 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Oktober 2012 | Spanje, Astorga

Ik heb afgelopen nacht gelukkig beter geslapen en werd rond half zeven uitgerust wakker. Tegen acht uur liep ik buiten en wat was het koud. De Zuid-Koreaanse dames lopen in lange broeken, hebben truien en winterjassen aan, een muts op met daaroverheen nog een sjaal en handschoenen. Ik loop in een korte broek, topje en daaroverheen mijn vest. De dames houden dat ook de hele dag aan want dat past natuurlijk nooit in een rugzak. Ik denk wel dat ik morgen nog even mijn pijpen aan mijn broek rits (die inmiddels qua kleur niet echt meer bij de rest van de broek passen). Zodra het zonnetje opkomt kan alles weer uit want dan is het snel een lekkere temperatuur.  Naar de eerstvolgende grotere plaats, Hospital de Orbigo was het een kleine twee uur lopen. In die plaats is een lange brug waar ieder jaar riddergevechten worden nagespeeld naar aanleiding van het waargebeurde verhaal van ridder Suero de Quinones die 30 dagen lang (twee weken voor en twee weken na 25 juli) streed tegen alle ridders die hier langs kwamen om maar verlost te worden van een gelofte om iedere donderdag een keten om zijn hals te dragen. De halsketen werd geschonken aan de kathedraal van Santiago waar hij om het borstbeeld van Jacobus de Mindere hangt. Na de koffie aldaar heb ik het pad langs de grote weg vervolgd tot aan het stenen kruis Crucero de San Toribio. Bij dit kruis heb je, en vooral bij dit heldere weer, een mooi uitzicht op Astorga en de bergen erachter waar het Cruz del Ferro staat. Hier kwam ik door het plaatsje San Justo de la Vega. Even later bereikte ik de stad Astorga, weer een mooie plaats met een kathedraal en het bisschoppelijk paleis dat is ontworpen door Gaudi. Helaas was alles gesloten omdat het vandaag de nationale feestdag is in Spanje. Wel zijn alle restaurants en barretjes open en is het gezellig druk door alle Spanjaarden die een vrije dag hebben. Natuurlijk zit ik weer lekker in het zonnetje. Ik slaap vannacht in Albergue Siervas de Maria, dat voorheen een klooster was en in de middeleeuwen al een pelgrimsherberg. Vandaag werd het alweer heuvelachtig en  morgen is het weer klimmen geblazen richting Cruz de Ferro. Fijn weekend allemaal!

  • 12 Oktober 2012 - 20:18

    Els:

    Jij ook fijn weekend ! Dank voor je verjaardagskaartje. Kwam gisteren precies op tijd aan. Hoe heb je het zo gepland !! Nog even he...... ! veel liefs

  • 12 Oktober 2012 - 20:41

    ElsH:

    Hai Monique,
    Natuurlijk wens ik jou ook een fijn weekend . Alhoewel jouw weken bestaan volgens mij alleen uit loopdagen. Over rustdagen heb ik nog niets gelezen.
    Fijn dat je vannacht goed hebt geslapen zodat je wat meer uitgerust aan de wandeltocht kon beginnen.
    Vandaag naar de molen geweest op de fiets ondanks regenbuien en harde wind. Heen en terug heb ik tussen de buien door gefietst. IK vind die wind altijd lekker en met die electrische fiets heb je er weinig last van. Het is hier dus echt herfst. Bij jou is het weer mooier en de temp. iets hoger dan hier. KORTE BROEK?????
    Slaap lekker in de herberg.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 13 Oktober 2012 - 18:27

    Valerie:

    Hallo Monique,

    Ik heb net jouw verhalen van de laatste week gelezen want wij zitten in Engeland en hebben hier internetvrije dagen! Wij hebben een paar zonnige dagen gehad en hopen dat dit zo doorgat omdat Sjoukje en Vincent morgen ook hier komen voor een week. Als ik het goed heb, heb je nog maar 12 dagen te gaan - ongeloofelijk! Je blijft ook elke dag nieuwe dingen beleven- wat zal het in Nederland saai zijn!!!( grapje ). Veel plezier nog.

    Groetjes,

    Valerie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 100049

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: