29 oktober: afsluiting van mijn pelgrimstocht - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu 29 oktober: afsluiting van mijn pelgrimstocht - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu

29 oktober: afsluiting van mijn pelgrimstocht

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Oktober 2012 | Nederland, Hellevoetsluis

Na drie maanden weer terug naar huis, naar Nederland. Het was toch nog wel lekker om een paar dagen in Santiago te zijn om even af te "kicken" van het wandelen en goed bij te slapen. Maar donderdag om 10.00 uur stapten we in de bus en na nog een stukje langs de pelgrimsroute, met natuurlijk pelgrims, te hebben gereden kwamen we aan bij het vliegveld. Mijn stokken kon ik wel meenemen maar in Nederland gebruik ik ze nooit en dan moesten ze apart in het bagageruim dus heb ik ze achtergelaten. Eerst hadden we het vliegtuig naar Barcelona en daar hebben we een paar uurtjes doorgebracht en toen het vliegtuig naar Amsterdam. Van tevoren had ik bedacht dat het prettig zou zijn om weer allemaal Nederlands te kunnen lezen als ik hier zou zijn maar op Schiphol was dus alles in het Engels:) Eerst kwamen we Michelle tegen die stage loopt bij de Marechaussee op Schiphol. Daarna werd ik verwelkomd door familie en vrienden met spandoek, ballonnen en bloemen. Thuis gekomen vond ik nog een welkomstpakket van Tom en Eva, kaarten en bonbons. Heerlijk, zo'n warm welkom! Afgelopen dagen ben ik met de hele familie naar Zeewolde geweest in een bungalow, weer lekker met z'n allen bij elkaar, winkelen, praten, wandelen, spelletjes doen. Vanochtend ben ik met Els H en Valerie op de koffie geweest bij Vera in Zuidland (op de fiets met natuurlijk heen en terug tegenwind!). Zij komen naar me toe als ik op Aruba ben. Morgen heb ik een saunadag met Monique. Komend weekend ga ik weg met Dineke, Els G en Monique en tussendoor bezoekjes aan de kinderen, de kamer van Iris in Tilburg bezichtigen, afspraken bij tandarts en schoonheidsspecialiste nakomen en natuurlijk ook nog wel even langs op school maar vooral ook lekker thuis zijn. Op 13 november vertrek ik voor een maand naar Aruba, waar mijn vader ook nog komt en dan na de kerstvakantie begint het "echte" leven weer!
Dit is mijn allerlaatste bericht op mijn blog. Het is leuk om van heel veel mensen te horen dat ze mijn dagelijkse berichten wel gaan missen (en of ik er ook gewoon maar mee door wil blijven gaan, al vertel ik alleen maar of ik naar de supermarkt ben geweest!). Ik wil hiermee gelijk iedereen bedanken die, op wat voor manier dan ook, met mij heeft meegeleefd. Of ik veranderd ben door deze pelgrimstocht? Ik denk dat jullie dat dan als eerste zouden merken! Een van de komende dagen zet ik nog wel foto's en filmpjes bij mijn blog dus houd hem nog even in de gaten. Groetjes en tot ziens. Dikke kus voor jullie allemaal!

• 29 Oktober 2012 - 15:00

Henk Hoge:

Hallo Dominique,

Welkom thuis in dit winderige Hellevoetsluis.
    Dagelijks heb ik jouw web-log gevolgd en heb al jouw wedervaargigheden gelezen.
    Of je veranderd bent, dat weet ik niet. daarvoor ken ik jou teweinig. Anderen zullen dit wel vertellen.
    Hopelijk kom je op een woensdag ochtend even bij de seniorenkerk langs om een kort verslag te doen.
    Misschien is de laatste stempel ook wel w2elkom.
    In ieder geval was het contact met jou erg plezierig en ik hoop je eens terug te zien.

Het ga je goed,

Henk Hoge

• 29 Oktober 2012 - 15:24

ELSH:

Hai Monique,
    Het was inderdaad een dagelijkse routine , na het avondeten even op de blog van Monique kijken en lezen wat je nu weer had beleefd. Het was leuk om je reisverslag te lezen en met je mee te leven voor zover dat mogelijk was.
    groetjes en een kus van ELS.

• 29 Oktober 2012 - 20:35

Loes:

Hoi Monique, heel hartelijk bedankt voor al je leuke verslagen. Bij mij was het meestal voor het eten op je blog kijken. Een fijne tijd in Nederland voor je weer vertrekt naar Aruba. Daar kun je je blog weer vervolgen! ;-D
    Een dikke kus terug en tot ziens. toedeLoe(s) X

• 29 Oktober 2012 - 22:35

Linda:

Het is nog geen januari...geniet van alles wat nog op je PAD komt! Ook ik ga je dagelijkse verslag missen. Maar je bent een kanjer!
    Wie weet tot ziens, en...fijn weekend met de meiden!
    big hug, Linda

• 31 Oktober 2012 - 12:52

Caminofrans:

Hi Monique,
    Het was een fantatische reis, die ik zowat dagelijks bekeek. Ik heb zelf dit jaar slechts het stuk in Spanje gelopen. Ook heb ik zoals jij dat ook gedaan heb eenmaal met de bus en eenmaal met een taxi een stuk camino afgelegt.
    Het is jammer dat je ophout met schrijven, ik wil nog veel inspiraty opdoen voor mijn tocht in 2014 vanaf Sittard naar Santiago. Ik moet je wel vertellen dat je het vlot hebt gedaan, zonder te morren. Het was goed om je te volgen.
    Met vriendelijke groet
    Caminofrans