17 oktober 2012 - Reisverslag uit Samos, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 17 oktober 2012 - Reisverslag uit Samos, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

17 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Oktober 2012 | Spanje, Samos

Na een dag met alleen maar regen eindelijk lekker warm en met een kopje thee mijn blog bijwerken. Vanochtend zat ik te ontbijten bij de kachel en buiten stormde het. Krijg dan maar eens zin om naar buiten te gaan. Uiteindelijk ben ik rond negen uur toch maar vertrokken. In plaats van de route over modderige glibberige steentjes ben ik langs de weg gaan lopen. De route komt regelmatig terug op de weg en gaat dan verderop weer van de weg af. Voor een beetje afwisseling heb ik dit toch twee keer gedaan. Eigenlijk is het ook wel leuk want je komt door gehuchtjes waar de tijd stil is blijven staan rond begin 20e eeuw. Alleen is dit bij regenachtig weer niet echt prettig om te lopen. In Triacastela, het eerste grote plaatsje na ruim 15 km, ben ik gestopt om wat te drinken en een beetje op te drogen. Het werd droog en het zonnetje kwam door, maar dit bleek maar voor even te zijn. Onderweg naar Samos ging het steeds harder regenen en aangezien de eerstvolgende plaats 11 km verderop lag, besloot ik in Samos te overnachten. De albergue van de Benedictijnen ging pas om 15.00 uur open en ik zag het niet zo zitten om daar in mijn natte kleren te blijven wachten dus ben ik verder gelopen naar Val de Samos die wel open was en nog belangrijker, er is wel verwarming en een keuken in tegenstelling tot het klooster. Toen ik daar net was kwamen Dina, Juanjo, Paolo (Italiaan) Djordi  (Catalaan) en nog een Argentijns meisje  er ook aan. Soms zie je mensen dagen niet, dan kom je ze ineens weer tegen. Maar er is nu wel een grote groep die je in iedere plaats tegen komt, alleen niet altijd in dezelfde herberg. De twee Italiaanse dames, 2 Engelse mannen en 1 Engelse vrouw en een Tsjech overnachten in het klooster. We zullen waarschijnlijk ook allemaal op dezelfde dag in Santiago aankomen. Vanavond ga ik met Paolo, Dina en Djordi naar de pelgrimsmis terwijl Juanjo gaat koken. Zij hebben besloten om, nu ze zo dicht bij Santiago zijn, per persoon iedere avond een fles wijn te drinken. Ik heb net een glaasje genomen en hou het verder maar bij thee.

  • 17 Oktober 2012 - 19:54

    Cornelia Waalboer:

    Hallo Monique,

    Jammer dat je de laatste dagen in zulk slecht weer loopt. Zo heb je vast een voorproefje van het weer wat je hier te wachten staat. Aanstaande vrijdagavond is de jaarlijkse bingo van de PV. Het is de afgelopen 23 jaar nog niet vaak gebeurd dat je er niet bij was. We zullen aan je denken en op je proosten die avond. Veel succes met de laatste kilometers en ik hoop dat de zon weer gaat schijnen voor je.
    Liefs van Cornelia

  • 17 Oktober 2012 - 23:05

    Bertus:

    Flink van je dat je toch verder ben gaan lopenmet dat slechte weer.Ik draag nu het kouder word de broeken en de overhemden die we samen gekocht hebben voor je weg ging ,dat is een groot succes ,iedereen maakt een complimentje met wat zie je netjes uit. gisteren ben ik met de docenten van de werkweek wezen eten bij de Albeda college .ik moest je de groeten doen van allemaal bij deze dan.Nog veell succes bij de laatste wandeldagen kussen van je trotse vader.

  • 18 Oktober 2012 - 09:26

    Dineke:

    Wat een noodweer! Stoer dat je gaat met die banaan!!
    Hier word ik ook wel nat, maar dat is chloorwater van het zwembad.
    Succes en groeten!! Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Samos

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 99799

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: