16 oktober 2012 - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 16 oktober 2012 - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

16 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Oktober 2012 | Spanje, La Faba

Vandaag met mijn hoofd in de wolken gelopen, letterlijk dan! Hoewel ik moet zeggen dat het ook wel een beetje figuurlijk was want ondanks alles is het me toch meegevallen. Vanochtend heb ik de eerste 12 km in de regen (maar gelukkig geen koude wind) over asfalt gelopen. Van Pereje naar Trabadelo naar Vega de Valcarve naar las Herrerias.  Na 12 km begon de eerste klim over asfalt. Helaas, daarna moest ik over een grindpad naar beneden, zonde van de energie! Al snel begon het klimmen weer en nu over een bospad met stenen. Hoewel het makkelijker loopt over asfalt was dit eigenlijk niet zo erg. Omdat je de hele tijd kleine stapjes van steen naar steen moest nemen en voornamelijk naar de grond moest kijken viel het mee om boven te komen. Het eerste dorp dat ik tegen kwam was La Faba. Daar heb ik wat gegeten en gedronken. En wat is het dan "niet prettig" om je regenjas weer aan te trekken maar als je gaat klimmen is het weer snel warm. De temperatuur viel mee dus nog steeds in korte broek en topje. Je benen zijn tenminste ook gelijk droog als je ergens naar binnen gaat. Na La Faba was het nog 4,7 km naar O Cebreiro met een flinke klim. Ik liep inmiddels al even in de wolken en zag helaas erg weinig van de omgeving. Uiteindelijk bereikte ik O Cebreiro en ben daar een kop thee gaan drinken en een besluit gaan nemen wat ik ging doen, daar blijven of verder gaan. Ik heb toch maar besloten om verder te lopen. Het was nog niet zo laat en het plaatsje zag er zo mistroostig uit dat ik niet zoveel zin had om daar de rest van de middag door te brengen. Terwijl ik verder liep ging het regenen en waaien en kreeg ik bijna spijt van mijn besluit.  Bij het standbeeld van de pelgrim die duidelijk in de wind staat kwam ik twee Italiaanse dames tegen waarmee ik een paar dagen geleden in een herberg heb gezeten. Dit kwam mooi uit, konden we gelijk foto's van elkaar nemen. Vervolgens ben ik naar Hospital de la Condesa (=gewoon een plaatsnaam hoor) gelopen waar ik de albergue heb opgezocht. Zo heb ik er toch weer 32 km opzitten en ben ik nog maar 144 km verwijderd van Santiago! Helaas kent deze blog weinig plaatsen in mijn omgeving dus heb La Faba erin gezet waar ik dus al een aantal kilometers voorbij ben.

  • 16 Oktober 2012 - 18:25

    Loes:

    Hola Monique, toch een sfeervolle video op Facebook. Inderdaad niet veel te zien maar toch ook apart om dat mistige weer mee te maken. Zet 'm op morgen en slaap lekker voor straks.

  • 16 Oktober 2012 - 19:36

    Stephanie Roelink:

    Hi Monique,

    Nog 144 km, wow je gaat als een speer zeg. Als je zo doorgaat ben je zondag al op je eindpunt...en dan nog tot donderdag wachten ;-)! Heel veel succes deze "laatste" kilometers en tot volgende week (wat is dat leuk om te schrijven). Kus, Stephanie

  • 16 Oktober 2012 - 21:14

    ELSH:

    Hai Monique,
    Een flinke etappe gelopen dame 32 km?? Het is niet te geloven dat je zoveel kilometers per dag loopt. Je hebt blijkbaar nog genoeg energie over. Of ruikt het paard de stal ??
    Op de foto kun je zien dat het weer vandaag niet mooi was maar je korte broek staat je goed.
    Vandaag was ik bij Jop en dan komt het gesprek van zelf wel even op jou -is die mevrouw nu nog steeds aan het lopen?? Op de laprop hebben wij samen gekeken waar je nu bent en waar je nu nog heen moet lopen . Hij bewondert je op afstand. Hij zegt dat hij later naar Belgie gaat lopen, dat vindt ie ver genoeg.
    Monique, nog veel sterkte deze dagen en een beetje mooi weer.
    Genieten want straks is het avontuur voorbij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 16 Oktober 2012 - 22:46

    Joke Hinskens:

    Wat goed van je Monique nog zo'n lange etappe eruit persen. Hier regent het ook. Zet hem op dat laatste eindje. Slaap lekker, Joke

  • 17 Oktober 2012 - 11:35

    Keetje:

    Hoi Monique,
    Prachtige stoere foto's bij dat beeld. Je bent al heel dicht bij het hoogtepunt van de tocht. Gevoel van spanning en tegelijkerijd weemoed? Het gaat een grote omschakeling worden van genieten van- en vechten tegen de weersveranderingen naar de altijd aanwezige rust en zon op Aruba. Wel heerlijk bijkomen in dat mooie huisje daar. Morgen geen aflevering meer op TV, maar ik zie je in gedachten op dat grote plein aankomen en bekenden ontmoeten. Leuk theater in die kerk met dat enorme wierookvat. Een heel fijne eindsprint gewenst. Liefs, Keetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Faba

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 100065

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: