27 september 2012 - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 27 september 2012 - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

27 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 September 2012 | Spanje, Cizur Menor

Wat maakt een stad en een zonnetje toch een hoop goed. Zoals ik al schreef waren er alleen maar een paar automaten in het dorp en het restaurant dat tevens ook een winkeltje had, was gesloten. Alle pelgrims liepen met hun ziel onder de arm en het was eigenlijk een armoedig zooitje. Je kon ook nergens binnen zitten en om kwart voor acht lag bijna iedereen al in bed. Gelukkig bleken de bedden wel goed. Vanochtend hadden we nog wat brood en appels over voor het ontbijt en om half acht gingen we op pad. Om negen uur kwamen we na een goed begaanbaar pad aan bij een herberg waar je kon ontbijten. Een flinke bak vers fruit, een yoghurtje en een kop koffie gingen er wel in. Omdat het pad vrij vlak was konden we goed doorlopen en liepen we om half twaalf Pamplona in. Inmiddels scheen het zonnetje en wat is het prettig om weer eens in de bewoonde wereld te komen na al die dagen natuur. Eerst heb ik een bezoek gebracht aan de kathedraal. Ik heb hier geen kaarsje gebrand want het was een elektrisch paneel en dat vind ik erg onecht aandoen. Door de ervaring van gisteren hebben we in Pamplona gelijk maar een warme maaltijd genomen en pas tegen drie uur liepen we de stad uit. Onderweg bij de Jakobsuniversiteit hebben we nog even een stempel gehaald en rond vier uur waren we in Cizur Menor. Hier slapen we in een herberg van de Maltezer orde. En natuurlijk zijn hier restaurants en winkels maar ja, zo gaat het altijd. Als je maar in de berm gaat zitten eten omdat je verder niets tegen komt om te gaan zitten, vind je 50 meter verder een bankje. En als je je rugzak vol stopt met eten is er eten genoeg te vinden in de buurt van de herberg.   De route in Spanje bestaat uit 34 dagetappes. Vandaag ging de etappe eigenlijk tot aan Pamplona maar dat was maar 16 km. Eigenlijk wil ik proberen om die 34 etappes in minder dagen te lopen zodat ik rond 24 oktober in Santiago hoop aan te komen. Morgen leidt de tocht langs het pelgrimsmonument op de Puerto del Perdon en wordt het weer flink klimmen 

  • 27 September 2012 - 19:18

    ELSH:

    JAMMER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 September 2012 - 21:07

    Els:

    Klim ze !!

  • 28 September 2012 - 14:49

    Nel Rath:

    Halo Monique.
    Bedankt voor je kaart.Erg leuk.Ik lees ook regelmatig jouw verslagen.
    Wat je schreef over je moeder.is zoo.
    Zij liep voor haar gezondheid.maar ook om haar hoofd helemaal leeg te maken.
    Zij wilde ook alleen lopen.!!!!!!!!
    7 okt.al 3 jaar geleden.mijn beste vriendin (30 jaar)
    het doet nog altijd pijn.
    maar wat ik aan jou heb meegegeven!! heeft ze mij gevraagd.
    er is meer tussen hemel en aarde!!!!!!!!!!!!!
    Lieve Monique .hopelijk is je knie snel hersteld.
    Wandelse.
    Groetjes en liefs van ons Riekus en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cizur Menor

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 99835

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: