21 september 2012 - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 21 september 2012 - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

21 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 September 2012 | Frankrijk, Orthez

De Pyreneeën zijn in zicht.... Sinds gisteren zien we in de verte de contouren van de bergen.  Weer een belangrijk moment. Gisteren heeft Ward zich weer aangesloten in Hagetmau. Vanochtend zijn we om kwart voor acht in de regen vertrokken. Ik denk dat we de laatste dagen te vaak hebben gezegd dat we het toch wel getroffen hebben met het weer. Maar gelukkig was het vandaag binnen een half uur droog en konden we onze regenkleding uittrekken. Het was aardig wat klimmen en dalen vandaag en de zon kwam snel tevoorschijn zodat het vanmiddag flink afzien was. Na een flinke heuvel lekker aan het bruine brood met Leerdammer, weer even wat anders dan de Camembert. De laatste kilometers had ik het even gehad. Ward liep een eind voor me uit en ik heb een tijdje tegen een muur staan hangen omdat ik even niet verder kon. Maar na een minuut of tien ben ik weer doorgelopen tot er een plek in de schaduw was. We hebben daar even gezeten en daarna was de laatste kilometer weer makkelijk te doen. Bij de VVV hebben we de sleutel gehaald en toen we bij de gite aankwamen kwam net Luc er ook aan lopen met een mevrouw. Dat bleek Roos te zijn, een 65-jarige Nederlandse. Zij heeft al eerder tot Hagetmau gelopen maar is toen wegens knieklachten gestopt. Gisteren is ze met de trein hier naar toe gekomen en ze is bij hetzelfde overnachtingsadres geweest als Luc. We zitten nu dus met  z'n vieren hier in de gemeentegite. Ik heb Luc en Ward maar gelijk laten kennismaken met de Zeeuwse babbelaars en de zoethoudertjes. De babbelaars vonden ze echt Nederlands omdat je heel lang met een snoepje doet, dus lekker zuinig! Morgen krijgen we weer aardig wat hellingen voor onze kiezen en de temperatuur gaat omhoog naar 33 graden dus Frankrijk maakt het ons niet makkelijk de laatste dagen! Maar vandaag toch maar weer 28 km gelopen. 

  • 21 September 2012 - 18:41

    Loes:

    Wow, wat een lekker temperatuurtje hebben jullie.
    Hier 16 graden dus vandaag aan de stamppot andijvie met spekjes en een bal gehakt. Ook lekker maar ik heb liever de warmte, al is 33 graden wel wat té warm.
    Geniet van de mooie uitzichten.

  • 21 September 2012 - 20:07

    ELSH:

    Hai Monique,
    Wat een temperatuur hebben jullie daar zeg. Hier is het al herfst.
    Morgen dus een zware dag, begrijp ik.
    Wij gaan vanavond naar een bruiloft in Schiedam, van een oud leerling van het Helinium. (VMBO )
    Op naar de hoge bergen, veel wandelplezier !!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 21 September 2012 - 20:12

    DE MAN DIE BIJ ELSH HOORT:

    He Monique,

    na afloop van deze barre tocht kun je altijd nog verder gaan in het schrijversvak. Gaat je goed af.
    Maar het wandelen gaat je zeker goed af. Respect.
    Die bergen boezemen toch wel een beetje ontzag in zeker. Moet je daar echt overheen lopen of worden er alternatieven geboden?? Ik hoop het laatste.
    In ieder geval: sterkte.
    Groet en (vooruit) ook een kus van Joop

  • 21 September 2012 - 21:53

    Peregrinofrans:

    Hoi Monique

    Je reisverslag lezen is inmiddels geheel in mijn dagelijks ritme ingepast!
    Ik geniet (op afstand) mee...
    Geniet van elke stap en de natuur.

    Bon Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Orthez

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 99792

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: