20 september 2012 - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 20 september 2012 - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

20 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 September 2012 | Frankrijk, Hagetmau

Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten op het verslag van vandaag maar ik ben net terug van het etentje met Ida en Ed. Daarvoor heb ik mijn tas helemaal leeg gemaakt en gekeken wat ik nu eigenlijk nog steeds teveel bij me heb. Dat was toch eigenlijk nog wel wat. Ik heb in ieder geval het kaartenpakket van Vezelay tot waar ik nu ben, Hagetmau, ingepakt. Ook mijn zonnebril, oortjes voor iPhone, haarelastiekjes, kussen, zeemhanddoek (ik heb een echte gekregen van Joke, heerlijk) zijn meegegeven aan Ida. Ook heb ik het eea in de vuilnisbak gegooid. Ida had een aantal spullen bij zich die ik aan haar had gegeven. Het paar schoenen heeft ze kunnen houden want mijn schoenen zijn nog in orde. De broek, een maat kleiner, pas ik, dus hou ik, twee tubes voetencreme (ik had in Frankrijk al een nieuwe tube gekocht, maar de Gehwohl is toch lekkerder), nieuwe dopjes voor mijn stokken en een nieuw routeboekje voor Spanje. De route schijnt wel goed aangegeven te zijn maar ik vind het wel leuk om van te voren de route vast te bekijken. Wat Ida ook bij zich had waren kaarten van collegae, brief en bon vsn Frank, Zeeuwse babbelaars en kaart van Netty, drop van Manon en Iris, koffie en kaart van Wilma en Leo en een beschermengeltje van Paula, Michelle en Nicole. Allemaal heel erg bedankt daarvoor.  Ook had Ida een nieuwe pot Glucosamine bij zich. Die kan je hier alleen maar op doktersvoorschrift krijgen. Ida en Ed, nogmaals hartelijk dank dat jullie helemaal hier bij mij langs zijn gekomen, echt geweldig en ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe. Inmiddels ben ik dus in Hagetmau aangekomen. Het is weer een gite van de gemeente  Omdat het morgen een langere etappe is en het 31 graden wordt is Luc vandaag nog een stukje doorgelopen. Die zie ik morgen weer in Orthez. Inmiddels is het aardig laat, ga ik dit op internet zetten. Welterusten!

  • 20 September 2012 - 23:50

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Monique,

    Je rugzak weegt al weer minder en je vliegt naar Spanje... :-D !
    Je wandeling gaat van een leien dak...
    Morgen kom je in de Pyrenees-Atlantique, het laatste Franse departement. Ook hier weer veel mais tevens ook wat bossen en het blijft stijgen en dalen voor prachtige beekjes.
    Vervolgens langs Sallepisse en dan een flinke afdaling naar Orthez.
    Geniet nog een beetje van de rust want Ostabat is in zicht en dan komen er nog 2 pelgrims-routes bij!
    Voor onderweg van Antonio Machado :

    Wandelaar, jouw voetstappen
    zijn de weg, niets meer;
    Wandelaar, er is geen weg,
    de weg maak je al lopende.

    Al lopende maak je de weg,
    en als je omkijkt,
    zie je het spoor,
    dat je nooit meer zult
    bewandelen.

    Wandelaar, er is geen weg,
    alleen de rimpelingen
    van de zee.

    Bonne nuit et Bon Camino,


  • 21 September 2012 - 00:09

    ELSH:

    Hai Monique,
    Vandaag weer gekeken naar het programma - Op weg naar Santiago - . In deze 5 delige serie over de camino worden pelgrims geintervieuwd en gevolgd op hun weg. Ik vind het heel bijzonder vanwege jou.
    Volgens mij is je rugzak lichter geworden door het bezoek van Ida. Het lijkt me dat je genoten hebt van hun bezoek.
    Morgen weer een lange tocht in de warmte, sterkte !!!
    Hier is het inmiddels een soort van herfst geworden. BAH.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 21 September 2012 - 09:55

    Wilma Timmer:

    Hi Monique,

    Ja, dat was een latertje gisteren. Steeds weer in m'n mailbox gekeken, denkend " er zal toch niet iets gebeurd zijn?" en toen maar gaan slapen. We hebben natuurlijk ook naar het programma Santiago gekeken. Daar kijk je nu heel anders naar, wetende dat jij daar ook ergens loopt.
    Wij waren dinsdag bij tante Ger en die gaf mij een bericht voor jou mee.

    groetjes uit
    Hoogstraten

  • 21 September 2012 - 10:04

    Wilma Timmer:

    Hallo Monique,
    Allereerst hartelijk dank voor de kaart.
    Inderdaad had dat ook voor oom Martien wat geweest, sterker nog, de plannen lagen er al.
    Martien zou vanaf Nederland vertrekken en een vriend, ook bij het onderwijs, zou in de
    vakantie aansluiten bij de Pyreneeën.
    Jammer genoeg werd Martien ziek. Wel heeft hij een boek gekregen over Santiago de
    Compostella en daar heb ik regelmatig uit voor gelezen.
    Lieverd, veel geluk en ik blijf je volgen via Wilma en Ivo.
    Hartelijke groetjes
    t. Ger

  • 21 September 2012 - 10:51

    Loes:

    Goedemorgen Monique,
    Gelukkig dat ook je haarelastiekjes mee konden met Ida. Die waren natuurlijk het zwaarst. ;-D
    Een fijne dag vandaag.
    Groeten uit een grijs Hellevoetsluis (met slechts een waterig zonnetje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Hagetmau

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 100114

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: