22 september 2012 - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 22 september 2012 - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

22 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 September 2012 | Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Gisteren kwamen er nog twee Ierse pelgrims binnen net op het moment dat de hospitaliers een stempel kwamen zetten en geld innen. De gite zat vol. Ik kon gisteren weer gebruik maken van een wasmachine en de was daarna buiten hangen want het was nog zonnig. Het was bijna droog toen het flink ging regenen maar omdat Roos dat in de gaten had konden we de was nog snel naar binnen halen. Er was ons een bar/restaurantje aangeraden om naar toe te gaan maar daar werd deze avond niet gekookt. Op naar de pizzeria. Roos en ik namen een pizza, Luc en Ward lasagne en spaghetti. Onze pizza had een normaal formaat maar de lasagne leek wel een bakje crème brulee, zo klein was het. Ook de spaghetti was niet veel en dat voor hardwerkende pelgrims. Er moesten nog nagerechten worden besteld: kaas, crêpe en ijs. Het werd laat, dat zijn we niet echt meer gewend. Het heeft nog een tijd geregend maar gelukkig was het droog toen we terug naar de gite gingen. Vanochtend zijn we met z'n drieën gaan lopen, Luc, Ward en ik. Roos ging wat later weg. Gisteravond hadden we nog tegen Roos verteld dat we af en toe de weg afsnijden maar zij deed dat nooit omdat ze alles wilde zien. Wij hebben vanochtend keurig de route gevolgd, zaten even te pauzeren en toen kwam Roos er al aan. Bleek dat ze de route had afgesneden. Het is wel erg, een avond in ons gezelschap en ze is gelijk van het goede pad af! Het was weer veel klimmen en dalen vandaag en aardig warm. We zien de Pyreneeën steeds weer en het blijft een schitterend gezicht. Ik heb foto's gemaakt maar je krijgt dit nooit zo mooi erop dan dat je het in werkelijkheid ziet. Gelukkig heb ik de echte beelden erbij in mijn hoofd. Wij zijn verder gelopen en volgens plan voor twee uur, voor de ergste hitte, gearriveerd in Sauveterre de Bearn. Het eerste dat we tegen kwamen was een terras dus ..... Nu zitten we in een chambre d'hotes bij een Amerikaanse dame. Vanavond weer aanschuiven. Nog twee dagetappes in Frankrijk!!

  • 22 September 2012 - 17:26

    Els :

    Ha Monique, gisteren geen internet dus vandaag 2 verslagen tegelijk. Heerlijk. Zag op de t.v. weer de uitzending over Camino en velen keren na hun tocht niet terug naar hun huidige baan. Ik weet dat jij schrijfster gaat worden! Je hebt echt zo'n talent. Misschien ga je na Santiago wel nog verder wandelen en reisgidsen maken. En af en toe ook eentje van metro-, bus- en treinstations (dan gaan Dien en ik dat een keer uitproberen). Wij genieten hier nog steeds van al je verhalen..... liefs !

  • 22 September 2012 - 21:53

    Dineke:

    Tja, als Els en ik routes gaan uitproberen, dan weet je het wel.....
    Jij op naar Spanje!! Succes!!
    Dien

  • 22 September 2012 - 22:45

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Monique,

    España lonkt, St. Jean Pied de Porte is zo'n 40 km van je vandaan. En vandaar begint jouw Camino Francés. Vandaag, toen je de bossen inging waren daar opeens nieuwe route-aanduidingen, betonnen paaltjes met schelp. Ik vermoed dat je morgen naar Ostabat loopt, via Saint Palais. Dan weer verder op weg via de D 302, een fikse klim en dan zien je een bordje dat het nog (maar) 849 km is naar SdC. Rechts zie je een pad wat flink omhoog gaat, en jawel dat mag jij en je gevolg nemen op weg naar de Chapelle de Soyarce. Als je daar aankomt is er een kapelletje èn een Jacobuspaal èn een prachtig uitzicht over de Pyreneeën. Ik heb daar 4 jaar geleden overnacht in een tent.
    Monique, laat daar je "boodschap" in het kapelletje achter in het "livre d'or".
    Ook wil ik je voorzichtig waarschuwen voor bedwants, koop onderweg een spuitbus 'Clako', om wekelijks je ruzak te beschermen!
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 22 September 2012 - 23:40

    Bertus:

    hoi monique gisteren thuis gekomen van vacantie was gezellig.rn vandaag op de rommelmarkt vande kerk gestaan.nu heb ik al je verslagen en alle reacties , dus weer helemaal bij.je hebt weer een hoop beleefd en nog twee dagen in Frankrijk en nu op naar je einddoel ik wens je veel succes en veel wandel plezier groetjes je Vader. ik ben niet zo goede schrijver als jij

  • 23 September 2012 - 00:16

    ELSH:

    Hai Monique,
    Nog 2 dagen Frankrijk en dan ben je in Spanje.Ik vind het niet te gelovenm.Het respect voor jou groeit met de dag. Zoals meerdere mensen denken word jij na je pelgrimstocht journalist of schrijfster. Naar het onderwijs terug ??????
    Morgen veel wandelplezier en geniet van je gezelschap en natuurlijk van de natuur.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 23 September 2012 - 08:34

    Nicole:

    Hoi stoere schoonzus, het blijft zo leuk om elke dag je verslag te lezen en ook om je foto's te zien op fb. Gek idee dat je al bijna in Spanje bent. Doordat je namelijk elke dag iets van je "hoort" heb ik helemaal niet het idee dat je al weken weg bent. Marc en ik zijn donderdag heerlijk naar de sauna geweest en 's avonds zijn we uit eten gegaan. Jordi had nog een cadeau voor ons dus het was een leuke 21e trouwdag. Vandaag hebben we een heerlijk luie zondag. Nou geniet ook vandaag weer van alles! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 100098

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: