19 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 19 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

19 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 September 2012 | Frankrijk, Saint-Sever

Gisteren kreeg ik bij de kapper een hoofdmassage. Dat was erg lekker. Ik heb gehoord dat je je in Spanje kan laten masseren. Als ik die mogelijkheid krijg pak ik hem gelijk. Na de kapper ben ik even gaan winkelen! Ik heb een shirt met lange mouwen gekocht want het wordt nu 's avonds toch wat frisser. En het was nog uitverkoop waardoor ik maar acht euro kwijt was. Maar ja, nu moet ik wel wat weg doen want mijn rugzak zit echt vol. Morgen ontmoet ik Ida en Ed en ik ga even bekijken wat ik aan hen mee terug kan geven. Het is waarschijnlijk niet veel maar alles wat weg kan is meegenomen. Het nadeel is dat zij ook weer wat spullen voor mij bij zich. hebben. Na het winkelen heb ik het stadje nog even bekeken en 's avonds zijn we bij de pizzeria gaan eten. Afgelopen nacht heb ik niet echt lekker geslapen, er was veel verkeer, het was warm en in mijn slaapkamer kon geen raam open. Het was een voormalig badhuis waar ik verbleef. Het is leuk om te zien wat voor gebouwen er gebruikt worden voor onderdak van de pelgrims. Vanochtend zijn we om half negen pas weer vertrokken. Eigenlijk vind ik het niet zo erg dat het later licht wordt want nu heb ik een excuus om langer in bed te blijven liggen. Het duurde even voor we Mont de Marsan uit waren maar binnen anderhalf uur waren de eerste acht kilometers al gelopen en kwamen we in Benquet waar inkopen gedaan konden worden. Vandaag waren in alle dorpjes de kerken open, overal even naar binnen gegaan om te kijken. Hoe klein de dorpjes ook zijn, er staan vaak gigantische kerken, sommigen keurig onderhouden, bij sommigen is er sinds de bouw niets meer aan gedaan. Bij de kerk van St. Eulalie hebben we ons brood gegeten en om twee uur waren we in St. Sever. Het was nog een hele klim naar het centrum waar de VVV en de gite zitten. Deze gite zit in een deel van een klooster. Het is weer een ruime gite, 12 slaapplaatsen verdeeld over twee kamers dus weer heerlijk een eigen kamer. Er zijn twee ruime douches en je kan er buiten zitten. Wat wel jammer is is dat er bijna geen winkels zijn in het oude centrum. De supermarkt staat leeg, de kaasboer is op vakantie en zo blijft alleen de bakker open. Maar de bakker verkoopt quiches, ik heb nog cup à soup en Luc heeft van de week een gratis maaltijd gevonden in het bos. Het was een reclame voor een nieuw product voor de eerste voorbijganger:). Ik ben benieuwd. Morgen ontmoet ik Ida en Ed dus. Ik vind het heel erg leuk om weer bekenden te zien en helemaal leuk dat ze zo'n omweg voor me maken naar hun vakantieadres. 

  • 19 September 2012 - 20:58

    ELSH:

    Hai Monique,
    Wat leuk dat je morgen Ida en Ed treft. Bekenden ontmoeten in het buitenland vind ik altijd heel bijzonder.
    Heel veel plezier bij de ontmoeting!!!
    Vandaag was er in Hellevoet een schoolhandbal toernooi waar Joop natuurlijk bij betrokken was. Ik ben vanmiddag even wezen kijken bij de Fazant en het was er erg gezellig. ( goed weer ).
    Morgen weer veel wandelplezier en geniet van wat je om je heen ziet.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 19 September 2012 - 21:22

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Pélérin Monique,

    Je pad gaat over rozen...
    Ook hier denk ik dat je in het Cloître des Jacobins slaapt. Je dient je hier ook te melden bij het Office du Tourisme, je kreeg dan een tampon in credencial, je schreef je in voor de herberg en betaalde € 8, en kreeg de inlogcode voor de voordeur van de gîte. Die gîte is bijzonder schoon en mooi. Beneden een hal met schoenenrek, dan een ruime eetkamer en ernaast een grote, complete keuken en een WC en 2 douches. Die douches zijn echt super! Boven zijn 2 slaapkamers met 4 respectievelijk 2 stapelbedden. Het ziet er allemaal picobello uit. En het centrum ligt om de hoek, dus terrasjes en restaurants vlakbij.
    Ik heb daar destijds in een pizzeria gegeten, al moet ik zeggen dat de wijn daar wat minder smaakte.
    Monique, je zal iedere keer merken dat mensen onder de indruk raken als ze horen dat jij, een Nederlandse Dame, helemaal vanuit Nederland is komen lopen.
    Je ontbijt morgenochtend is beneden met ei met (meestal oud)brood. Je zou de route kunnen afsnijden via de D933, maar de weg is soms heel erg druk, dus ga gewoon via de route. Het begint weer heuvelachtiger te worden. Je loopt over rustige slingerweggetjes Je ziet hier alleen maar mais(resten).
    Ik vraag me af of je morgen een etappe van 27 km naar Beyries aflegt. Dan raad ik je aan in Hagetmau boodschappen te doen. Het is nog slechts 99 km naar SJPDP.
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 19 September 2012 - 21:25

    Dineke:

    Ha Monique,
    Zeker leuk dat je Ida morgen treft!! Groeten..
    Zelf ben ik vandaag in Amsterdam geweest voor een dag cultureel: filmmuseum, lunchconcert, van Gogh museum, tassenmuseum, klaar!!Ik kan er weer tegen,haha.
    Jij morgen een mooie dag gewenst. Groeten, Dien

  • 19 September 2012 - 22:16

    Linda Prins:

    ha Monique, al ken ik je niet, ik ben een vriendin van Els, ik geniet zo van al je verhalen...en als je haar maar goed zit wordt die massage in spanje vast super geweldig!, zet je beste beentje voor....ik blijf je volgen!
    Hartelijke groet, Linda.en wie weet tot ziens bij Els....

  • 20 September 2012 - 12:03

    Laurie Faro:

    Beste Monique,
    Dank voor je emailbericht en ik heb je gevonden, weet dus waar jij bent! Ik heb me aangemeld als volger en blijf zo op de hoogte van je belevenissen, leuk!
    Ik ga je weblog opnemen in onze database PILNAR en ik wens je nog een hele goede camino.
    Hartelijke groet,
    Laurie Faro

  • 20 September 2012 - 20:34

    Loes:

    Hoi Monique,
    Veel plezier met Ida en Ed.
    toedeLoe(s)

    PS: Jammer dat 'peregrinofrans' alle vantevoren verklapt.
    Het zelf ontdekken en uitvinden lijkt mij juist een avontuur.

  • 20 September 2012 - 21:20

    Wilma:

    Hoi Monique
    Doe ed en ietje maar de groetjes
    Ik heb genoten van haar auto het regende en ik moest van hot naar her op mijn werk
    Daar heb jij lekker geen last van heeeerlijk!!!(haasten bedoel ikdan)
    Geniet vAN DE GEZELLIGHEID en neem er een koffie op
    GROETJES wILMA EN lEO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Sever

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 99807

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: