18 september 2012 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 18 september 2012 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

18 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 September 2012 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

Gisteren goed gegeten en weer prima geslapen. Om half negen vertrokken we, vrij laat voor een tocht van 31 km. We hadden op de kaart en op gps gekeken en als we langs de grote weg zouden lopen waren het maar liefst 10 kilometers minder om te lopen. We volgden eerst een stukje de route die ook langs die grote weg liep om te kijken of er goed te lopen viel in de berm en hoe druk het was. Dan konden we later beslissen wat we zouden doen. Voor mij was het al snel duidelijk, een zeer brede berm en echt druk was het niet. Anne Laure wilde toch liever het langere bospad en wist ook niet of ze tot Mont de Marsan zou lopen vandaag. Luc besloot om met mij mee te lopen langs de D932. Dat wij deze beslissing namen zal er wel mee te maken hebben dat wij al bijna twee maanden onderweg zijn en geen zin hebben om zoveel extra kilometers te lopen. In het begin heb ik dat nog wel gedaan. Ook liep Anne Laure gisteren niet meer zo makkelijk en heb ik haar gewaarschuwd dat ze uit moest kijken met het snellere lopen. Het is wel jammer want het was wel gezellig. Vandaag zou het gaan regenen maar het bleef bij een enkele verdwaalde druppel. Het was zo'n 21 graden, lekker om te lopen alleen tijdens pauzes was het wel nodig om mijn vest aan te trekken. Vijf km voor Mont de Marsan begon de winkelzone waar alle grote supermarkten, bouwmarkten enz. zaten. Daar hebben we ons stokbroodje ham gegeten. Om kwart voor drie waren we bij de winkel waar we de sleutel van de gite konden halen, weer eentje van de Amis des Pelerins. Omdat ik Manon en Iris had beloofd om niet thuis te komen met mijn grijze haar in een paardenstaart, lange rokken en sandalen ben ik een kapper gaan zoeken. En nu zit ik met mijn haren in de verf en hoop dat ze gesnapt hebben wat ik wil. Foto volgt!

  • 18 September 2012 - 16:57

    Stephanie:

    Hi, verstandig besluit zo'n kappersbezoek. Daar knap je helemaal van op (althans ik altijd wel). Je bent tenslotte niet op expeditie Robinson, ha, ha! Ben benieuwd naar het resultaat.

    Gros Bisou,

    Stephanie

    P.S. Ik zag dat je vlaggetje op 8 september ook niet goed staat. Dit keer wel in Frankrijk, maar een stuk naar het westen. Ik weet niet of je dat ook nog kan aanpassen?

  • 18 September 2012 - 17:56

    Dineke:

    Spannend!!!! Wat voor kleurtje??
    Dineke

  • 18 September 2012 - 18:39

    Els:

    Coupe francoise !! Leuk hoor !!
    liefs,
    Els

  • 18 September 2012 - 18:48

    Yvonne Groenendijk:

    Wij zeggen in Rotterdam bij alle kapsels die anders zijn: coupe de gladiool

    Zoiets lijkt me ook wel iets voor jou, beetje de sleur doorbreken. Het moeilijkste stuk komt er aan, de gewenning slaat toe en dan moet je soms wel eens uit de band springen.

    kus Groy

  • 18 September 2012 - 19:09

    Stephanie:

    Leuk hoor...een stuk er af volgens mij met Franse pony. Helemaal hip. X

  • 18 September 2012 - 20:11

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Monique,

    Je hebt een mooie en leuke schrijfstijl.... en.. ik heb enorm veel bewondering, wat een AVONTUUR!
    Over een week ben je al in het land van Sinterklaas.
    Het is goede zet om langs de D932 te lopen. Doch wil ik je daarbij een advies geven. Mocht je een dezer dagen dit nogmaals doen, loop dan aan dezelfde zijde als het verkeer. Als er een of meerdere vrachtwagens voorbij komen dan wordt je naar voren " geduwd" door de windverplaatsing. Loop niet in tegenovergestelde richting, dan loop je tegen het verkeer in dan wordt je naar achteren "geduwd".
    Ik hoop dat je geniet van de rust want Ostabat is in zicht en dan komen er nog 2 pelgrims-routes bij!
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 18 September 2012 - 21:21

    ELSH:

    Hai Monique,
    Wat goed dat je naar de kapper bent gestapt. Wel spannend!! Ik vind het altijd heerlijk om mij door de kapper te laten verwennen en te laten verrassen. Ik ben wel benieuwd naar de Franse coupe.
    Ik was vandaag bij Jop en die vroeg aan mij is die vriendin van u nog steeds aan het lopen ???? Hij begrijpt het absoluut niet. Maar ik heb respect voor je!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 19 September 2012 - 07:02

    G Van Tol:

    Dag Monique,

    Je bent een echte pelgrim en ziet iedere dag weer met spanning tegemoet.
    Ben erg benieuwd hoe de tocht door de hautes-pyrenees zal zijn.
    Wens je veel moed en kracht toe.
    Bert van Tol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Mont-de-Marsan

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 100110

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: