17 september 2012 - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 17 september 2012 - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

17 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 September 2012 | Frankrijk, Roquefort

Gisteravond hebben we in ieder geval tomaten gegeten en ze waren erg lekker. Ik ben wat later naar bed gegaan en sliep nu inderdaad heel snel. Vanochtend vroeg Luc of hij  een stuk met ons mee mocht lopen en dat is uiteindelijk de hele dag geworden. De natuur was weer heel mooi maar eerst door het pad met stenen en later door de zanderige bospaden was het flink zwaar. In Bourriot-Bergonce zijn we gestopt voor een kopje koffie. De bar tabac was daar gelijk de supermarkt. Het leek wel een museum. Er stond een oude weegschaal en er werd echt van alles verkocht. Bij de kaas stond een muizenval (foto komt hierbij)! Daarna  zijn we doorgelopen. Onderweg kwamen we Eglise de Lugaut tegen waar we de muurschilderingen wilden bekijken. Maar helaas: gesloten op maandag. Omdat het lunchtijd was zijn we hier gaan picknicken. Om even over half twee zijn we verder gegaan. Inmiddels heb ik de bijnaam
"the leader" gekregen en morgen krijg ik nog een fluit! Ik hoorde gelach achter me en Luc zei: Monique has been in the army. Tegen vier uur kwamen we aan in Roquefort en in het eerste café dat we zagen konden we ook de sleutel halen van de gite Societe Landaise des Amis de St. Jacques. Het is een mooie gite, 10 slaapplaatsen, een grote woonkeuken, twee douches en toilet. Ook staan er een tv en een dvd-speler en dat is erg handig want aan de dvd-speler kan ik mijn Ereader opladen. De wasmachine en droger ontbreken hier niet dus nu zit ik in mijn pyjama omdat mijn ene broek in de droger zit en de andere in de wasmachine. Anne Laure is met behulp van Luc aan het koken. We proberen dat om de beurt te doen want het is zo raar als iedereen zijn eigen potje staat te koken. Er wordt nu geklapt want na vijf minuten hebben ze het gasstel aangekregen. In de koelkast staat een grote emmer Confit de Canard waar je wat uit kunt halen. Er staat ook nog een doos met aardappelen. We eten dus Canard,  aardappelen en haricots vert met crème brulee na. Morgen weer een lange tocht, 31 km en dan zijn we in Mont de Marsan.

  • 17 September 2012 - 19:49

    ELSH:

    Hai Monique,
    Nou ja eigenlijk moet ik je de leader noemen. Dat moet je beschouwen als een ere titel.
    Gezellig dat jullie om beurten koken en met elkaar eten. Het menu sprak mij wel aan.
    Morgen een zware tocht naar Mont de Marsan, sterkte en veel plezier!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 17 September 2012 - 20:58

    Els:

    Heee, Monique. Dat ze jou de leider hebben genoemd begrijp ik heel goed (en Dien en Monique ook wel!). Jij overziet altijd gelijk de weg/route dus het is zeker een eretitel. Het was weer genieten van je verhaal. liefs, lekker slapen en morgen weer lekker stappen.... !!!! Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Roquefort

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 100117

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: