13 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 13 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

13 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 September 2012 | Frankrijk, Saint-Ferme

Als je na een dag van 32 km maar 25 km hoeft te lopen draai je je nog eens lekker om als je hoort dat het regent. Om half acht heb ik op mijn gemak nog ontbeten met het Nederlandse stel en om kwart over acht was het droog en liep ik weer op straat. Helaas was de bewegwijzering heel slecht en kwam ik ook niet zo goed uit de routebeschrijving. Ik heb toch maar mijn gps aangezet en heb plaats voor plaats ingevuld om te voorkomen dat ik 23 km langs de snelweg moest lopen. Heel de dag waren er regenwolken maar ik heb toch overal tussendoor kunnen lopen, geen druppel gehad. Helaas heb ik door het lastige begin en ook nog eens door een afslag te missen, toch nog zo'n 4 km extra gelopen. En dat is dus het verschil met gisteren. Toen had ik me erop ingesteld dat ik 32 km zou gaan lopen en vandaag zou ik er maar 25 lopen en dat werden er dus 29. In Pellegrue heb ik er nog even over gedacht om daar te stoppen maar het was pas half 3 en ik moest nog ongeveer 6 km dus toch maar doorgezet.  Gelukkig werd daarvandaan de weg weer goed aangegeven. Onderweg kwam ik een hek tegen waar allerlei tomaten en appels aan hingen. Voor wie het was? Ik dacht voor hongerige pelgrims, dus heb ik een paar cherrytomaatjes gepakt. Ik begreep later dat het waarschijnlijk was om ze verder te laten rijpen. Bij de gite in Saint Ferme stond een Nederlandse auto en inderdaad: Bert en Marieke waren daar aan het hospitaliseren. Iedere veertien dagen komen er andere mensen. Hier mag je niet zelf koken maar voor negen euro kan je aanschuiven! Voor de rest: bed, douche, toilet en ontbijt geef je een vrijwillige bijdrage. De drie Franse pelgrims heb ik achter me gelaten, de Franse pelgrim (vrouw van 35) die gisteren wat later binnen kwam is er nu ook. En dan is er nog een Frans stel. Morgen waarschijnlijk een korte dag van 20 km of ik maak de etappe van morgen wat langer en dan heb ik overmorgen een kortere dag. Ik kijk morgen wel hoe het gaat. Onderweg heb ik nog wat kerken bezocht en in een stond een beeld van Antonius van Padua dus die heb ik even gefotografeerd voor de parochie in Hellevoetsluis.

  • 13 September 2012 - 19:10

    ELS:

    Hai Monique,
    Je verslag klinkt stukken beter dan gisteren. Je ziet doorzetten loont.
    Hier in Hellevoet is de vakantiewas gedaan. Het is nog steeds lekker weer. Ik heb vandaag nog heerlijk buiten gezeten.
    Vandaag weer voor de eerste keer na de vakantie naar de sportschool. Dat was weer effe afkicken.
    Morgen weer veel plezier bij je wandeling, geniet van de natuur.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 13 September 2012 - 20:00

    Stephanie:

    Bonsoir zus,

    Zo te lezen heb je er weer zin in. Gelukkig maar, want ik had van de week wel met je te doen. Maar ach...soms heb je van die dagen ;-)! Hier gaat alles lekker door. Het huis is bijna helemaal geschilderd aan de buitenzijde. De garage is helemaal klaar...nu alleen nog de voortuin. Maar dat gebeurt ook zeer binnenkort. Ik hoop dat je nog even tijd hebt om te komen kijken voordat je naar Aruba gaat.

    Nog een fijne avond en een goede dag morgen.

    Gros bisou,

    Stephanie


  • 13 September 2012 - 21:51

    Tom:

    Hoi ma,

    Ik lees je blog om de paar dagen en ik kan mij herkennen in je behoefte om soms op te geven, eerder te stoppen met lopen of om vals te spelen door de trein te pakken. Het is op zo'n moment misschien prettig om toe te geven en er valt tijdelijk een last van je schouders af, maar achteraf word je daar niet beter of gelukkig van. Ik denk dat je je heel trots hebt gevoeld toen het treinstation uit zicht was. Je hebt besloten om je reis door te zetten en daar ben ik trots op.

    Ik heb afgelopen tijd ook besloten om verder te gaan (met studeren) en ik ben nu vol energie en zin begonnen in Delft. De vakken sluiten goed aan, maar het tempo ligt hoger en de opdrachten zijn uitdagend. Zo ga ik in november aan een opdracht voor Daimler (moederbedrijf van Mercedes en Smart) werken. Omdat ik geen bijbaan kon vinden voor in de avonduren, heb ik besloten om vrijwilligerswerk te doen: ik ga een half jaar wekelijks voorlezen bij een gezin met kinderen met een taalachterstand. Jij hebt mij nl ook veel voorgelezen en daar pluk ik nu nog de vruchten van. Ik leg de lat niet zó hoog, maar als ik die kinderen (en ouders!) enthousiast kan maken over boeken en lezen, dan is mijn missie meer dan geslaagd.

    Ik vind dat je heel goed onderweg bent en ik wens je nog veel plezier!

    Tot binnenkort,
    Tom

  • 13 September 2012 - 22:30

    Henny:

    Hoi Monique, ik heb weer heerlijk je verslagen gelezen. Je kan gerust een boekje met je ervaringen uitgeven als je weer terug bent. Je schrijft zo leuk. Nog veel succes en tot horens.

  • 13 September 2012 - 22:38

    Els:

    Ik hoop dat de spirit weer bij je terug is. Ik ben het met Tom helemaal eens; jou kennende baal je als je iets niet hebt gedaan zoals je het je voorgenomen hebt. Ik denk dat je al lekker ligt te slapen nu; goeie start morgen !!
    liefs, Els

  • 14 September 2012 - 12:36

    Von:

    Heej Monique,

    Zo even bij gelezen, nou ja even....leuk al die verhalen. Wel tof dat je je dipje hebt overwonnen. Tuurlijk zet jij door!! Geen twijfel aan....toch?....hahahahaha. Knap hoor.

    Blijf genieten, moe of niet, blaren of niet, warmte of niet....gewoon lekker je hoofd leegmaken!

    Dikke kus,

    Von

  • 14 September 2012 - 12:50

    Anke:

    Hoi Monique,
    Die zwarte vliegjes, daar hebben wij ook last van en de honden ook, ik denk niet dat het met het jaargetijde te maken heeft, wij hadden ze in augustus ook al (30 graden!).
    Verder ben je een kanjer dat je toch doorzet om te lopen en niet de trein te pakken!!
    En vooral niet stoppen, hoor! Je kunt het!!!!
    Groetjes, Anke

  • 14 September 2012 - 15:56

    Keetje:

    Hoi Monique,
    Weer helemaal bijgelezen. Prachtige kathedraal in Perigueux, moet ik zo'n 45 jaar geleden hebben gezien, maar dat is een beetje weggezakt. Niet te geloven: afgelopen zondag zaten we heerlijk met 30 gr. in de schaduw de 10e verjaardag van mijn jongste kleinzoon te vieren en nu heb ik de verwarming maar even iets hoger gedraaid. Toevallig had ik gisteren even de TV aan en zag een heel leuk verslag van de Camina. Was op ned.2 om 19.55 uur. Eerste van 5 afl. Ik heb het opgenomen en ga de rest ook opnemen. Kom je dan een keer kijken? Misschien kan je het onderweg ook bekijken met je Ipad? Titel: de weg naar Santiago.Deze afl. was in Spanje opgenomen. Was heel druk daar, ik denk dat het voor jou ook steeds drukker (gezelliger?) wordt. Veel plezier en niet gaan stoppen voor Spanje hoor, lekker doorgaan!
    Groetjes, Keetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Ferme

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 99799

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: