14 september 2012 - Reisverslag uit Bassanne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 14 september 2012 - Reisverslag uit Bassanne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

14 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 September 2012 | Frankrijk, Bassanne

Gisteravond heb ik weer heerlijk gegeten. Alleen Anne Laure, de Française, en ik aten mee. Het was heel gezellig en daarna hebben wij samen ook de vaat mogen doen:) ik was het nog niet verleerd, hoor! Marieke, die hier hospitaliseert, heeft een roman geschreven over een stel dat de pelgrimstocht loopt. Het is pas uitgekomen en ik heb er gisteren al in zitten lezen: alles is heel herkenbaar. Het boek heet "Genoeg gaat nooit over" en het is geschreven door Marieke Dijkshoorn. Vanochtend lekker alles op mijn gemak gedaan, ik zou wel zien hoeveel kilometers ik ging lopen. Uiteindelijk liep ik om kwart voor negen Saint Ferme uit. Het was heerlijk weer, een zonnetje, af en toe een beetje nevelig als je een dal inliep,  een beetje wind. Om 13.00 uur liep ik La Reole binnen en besloot toch maar verder te lopen naar Bassanne. Omdat ik dan wel boodschappen moest doen en de winkels pas weer om 14.00 uur open gingen ben ik eerst maar even een terrasje gaan opzoeken. Om 14.00 uur stond ik bij een grote supermarkt, deed de electriciteit het niet en uiteindelijk ging de winkel pas om 14.15 uur open. Toen ik weer verder ging lopen kwam ik Anne Laure, Michel en Francoise tegen. Ook zij zouden naar Bassanne gaan. Michel heeft de auto en een fiets bij zich, dus die rijdt de hele tijd heen en weer en heeft alle bagage in zijn auto liggen want Francoise kan het anders niet aan en ze wil toch lopen. Omdat zij alledrie nog boodschappen moesten doen ben ik vast vooruit gelopen, we lopen toch in een ander tempo dus wachten had geen zin. Tegen 16.00 uur kwam ik aan bij het gemeentehuis. Geen idee wat er allemaal aan de hand was maar een mevrouw was nogal nerveus, volgens mij dacht ze dat er een sleutel kwijt was en ze zat de hele tijd tegen haar collega te kakelen en iedere keer werd hetzelfde gezegd. Ze ging nog mensen bellen en ging steeds meer zuchten. Toen kwam er een andere vrouw binnen en die bleek mij te komen halen. De discussie duurde nog even maar uiteindelijk gingen we op weg. We slapen vannacht in een oude watermolen, een schitterend gebouw. Alle bedden zijn afgeschermd met een kamerscherm en bij ieder bed staat een dekenkist om je spullen op of in te leggen. Er zit ook een grote tuin bij waar een aantal picknicktafels staat. Omdat ik vandaag 27 km heb gelopen hoef ik er morgen maar 20. Het schijnt tegen de 30 graden te worden dus het is wel lekker om dan minder te lopen. Inmiddels zijn ook de andere drie gearriveerd. Anne Laure is in haar woonplaats St. Leonard de Noblat, een dagetappe voor Limoges, gestart en 
het is haar bedoeling om naar Santiago te lopen. Van die andere twee weet ik het nog niet zo goed. Volgens mij lopen ze een paar dagen en wonen ze in Bazas, de overnachtingsplaats van morgen.  Komend weekend gaat de wandelgroep in Nederland weer een deel van het pelgrimspad lopen. Veel plezier jullie en in ieder geval iedereen een fijn weekend toegewenst. Bedankt trouwens voor al jullie opbeurende reacties! Heerlijk dat jullie allemaal met me meeleven, dat doet me echt goed!!

  • 14 September 2012 - 18:19

    ELSH:

    Hai Monique,
    Terwijl jij aan het lopen was, werkte ik vanmiddag weer in de molen. Dat was even wennen maar ik vind het nog steeds leuk.
    Het lijkt me heel bijzonder om in een watermolen te slapen. Al die verschillende plaatsen om te slapen, dat alleen is al een apart verhaal.
    Voor morgen is het 20 km. en het is warm. Houd je taai en ik denk aan je.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 14 September 2012 - 19:15

    Yvonne Groenendijk:

    Hallo Monique,
    De dagen zullen zich voor jou aaneen rijgen en van een weekend zal je niet zo veel voelen denk ik zo.
    Mijn weekend is begonnen en ik verheug me op zondag want dan ga ik kijken naar de nieuwe kamer van Yashira in het Student Hotel in Rotterdam. Schijnt super mooi te zijn, alles splinternieuw. Ook mijn oudste dochter Sharona die sinds mei in Melbourne Australië woont gaat al weer verhuizen. Nu naar een vrijstaand huis vlakbij het strand. Gelukkig hoef ik voor die verhuizing niets te doen. Net als jouw kinderen zijn ook de mijne al talloze keren verhuisd in hun studententijd. Maar aan alles komt een eind, ook aan kinderen verhuizen. Ik wens je een hele fijne loopweek toe en ik blijf je elke dag volgen.
    Kus Groy

  • 14 September 2012 - 21:47

    Dineke:

    Hey Monique,
    Wij het weekend in, jij de paden op...
    Ik kom weer in het werkritme, jij houdt je vrije ritme nog...
    Veel plezier! Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bassanne

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 100112

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: