3 september 2012 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 3 september 2012 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

3 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 September 2012 | Frankrijk, Limoges

Na de nacht alleen in de gite te hebben doorgebracht ben ik vanmorgen om kwart voor negen  gaan lopen. Buiten het dorp ging ik direct een bospad in. Ergens heb ik een afslag over het hoofd gezien want ineens zat ik op een verkeerd pad. Gelukkig heb ik gps op mijn telefoon dus kwam het helemaal goed.  Een stuk verderop echter werd ik door een weiland gestuurd. Er stonden geen beesten in dus heb ik het maar gevolgd. Maar weer een stuk verder moest ik een pad volgen (toen zat ik alweer in een bos) dat niet meer bestond. Ik zag alleen maar omgevallen bomen. Omdat ik geen zin had om terug te lopen heb ik geprobeerd om toch de goede richting op te lopen via klauteren en klimmen. Uiteindelijk kwam ik bij een beekje uit waar ik volgens de kaart over heen moest. Maar dat durfde ik toch niet aan. Aan de overkant was het nl. heel steil dus ik kon ook niet over de stenen heen en dan op het land springen. Ik heb het beekje dus gevolgd en natuurlijk bleven weer alle bramenstruiken aan mijn benen hangen en kwam ik uiteindelijk uit bij een hekje met prikkeldraad. Daar ben ik over heen geklommen en probeerde via weilanden de weg weer te zoeken. Uiteindelijk moest ik toch door een weiland waar koeien stonden. Het was toen 13.00 uur en ik was wel vijf km opgeschoten! Om 18.30 uur was ik eindelijk in St. Leonard de Noblat en ben ik de gite gaan zoeken. Daar liep ik in eerst dus gewoon voorbij en ben in een verzorgingshuis de weg gaan vragen. Toen ik er was moest ik nog iemand bellen omdat ik een code nodig had. Gelukkig begreep ik dat ik die in een boekenwinkel moest gaan halen. Het is een behoorlijke gite met drie aparte slaapkamers. Er is een Frans echtpaar die allebei Patrice heten (!) en er is een Nederlandse op de fiets. Even gezellig ervaringen uitwisselen.  Alle winkels zijn inmiddels ook gesloten maar gelukkig heb ik nog brood met kaas. En morgenochtend kan ik boodschappen doen voor ik naar Limoges ga lopen. Ik hoop daar een beetje op tijd aan te komen want ik heb een nieuw credencial nodig. Was ik in het begin bang dat ik geen stempels zou krijgen, nu is de kaart dus helemaal vol!! En jullie raden natuurlijk al wat ik morgen ga volgen: mijn telefoon of de originele route!! Ik heb Limoges nu al ingetypt want de blog pakte niet de plaats waar ik nu zit!!

  • 03 September 2012 - 22:08

    Dineke:

    Op naar Limoges! Succes, Monique! Groeten, Dineke

  • 03 September 2012 - 22:50

    Ida:

    Gelukkig gaan de meeste dagen rechtstreeks naar je bestemming! Je hebt daardoor wel wat te vertellen. Morgen minder kilometers? en op naar Limoges. (stad van het wereldberoemde porcelein!)
    Welterusten en morgen uitgerust weer verder.
    Groetjes van Ida

  • 03 September 2012 - 23:36

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Monique,

    Je pad vandaag was wederom prachtig. Continu glooiend, variatie van asfaltwegen met smalle, begroeide, rotsige paadjes. Altijd vergezichten.
    Je gîte is super, je mag zelf een bedrag tussen 5 en 10 euro betalen, er zijn meerdere slaapkamers met gewone bedden, een badkamer met bad, bidet en dubbele wastafel, een grote woonkeuken met wasmachine en wasdroger, en heel veel eetvoorraad. Het pand is van de gemeente, maar de voorzieningen worden betaald door particuliere vrijwilligers.
    Nog één ding voor de tour-de-france liefhebbers: Saint-Léonard-de-Noblat schijnt de stad te zijn van Raymond Poulidor.
    Morgenochtend loop je vanaf de gîte 800 meter naar beneden richting de oude Romeinse brug over de rivier de Vienne.
    Buiten Saint-Leonard-de-Noblat klim je over een smal, steil pad over een lengte van 400 meter 70 meter omhoog. Dan klim je langzaam verder tot je 150 meter hoger zit. Eenmaal boven geniet je van een prachtige terugblik op Saint-Leonard-de-Noblat. Na ruim 10 indrukwekkende kilometers drink je mogelijk een drankje bij de bar in Aureil.
    Daarna wordt de route geleidelijk minder mooi en eindigt bijna in mineur. De laatste 7 km krijg je te maken met de voorsteden van Limoges, en met Limoges zelf. Asfaltwegen en veel verkeer, drukte, dat hoort nu eenmaal bij een grote stad. De laatste honderden meters zijn weer mooi, je komt op een wandelpad langs de Vienne met blik op de kathedraal. Weer de Vienne dus, die een lus maakt van Saint-Leonard-de-Noblat naar Limoges, en de route van vandaag loopt westwaarts in plaats van zuidwaarts.
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 04 September 2012 - 11:47

    ELS H:

    Hai Monique,
    Het is bijna niet te geloven wat een avontuurlijke reis je aan het maken bent.
    En nu op naar Limoges, veel sterkte en veel plezier.
    Groetjes en een kus van ELS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Limoges

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 99820

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: