4 september 2012 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 4 september 2012 - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

4 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 September 2012 | Frankrijk, Limoges

Vanochtend ben ik voor ik ging lopen eerst boodschappen gaan doen voor onderweg en voor het ontbijt. Om kwart over acht ging ik op pad naar Limoges. Peregrinofrans: bedankt voor de tips en informatie. Alleen de prijs voor de overnachting is een vaste prijs geworden van tien euro en helaas is het restaurant in Aureil gesloten. Maar verder klopte alles wat je zei. Het was wel wat mistig en fris maar als ik tien meter heb gelopen heb ik het niet koud meer dus loop nog steeds in een hemdje. Er werd mij onderweg gevraagd of ik het niet koud had! Het was weer behoorlijk klimmen en ik denk dat mijn lijf het toch wel een beetje te verduren heeft gehad gisteren want ik voelde alle spieren en gewrichten. Maar ja, als je vijftig bent zal je netjes op de paadjes moeten blijven! Ik heb veel pauzes genomen omdat ik maar 20 km hoefde te lopen en kwam om half drie aan in Limoges. Inmiddels was het alweer 28 graden, erg lekker. De kathedraal ligt ook hier weer erg hoog dus weer een flinke klim. Gelukkig hadden ze een nieuwe credencial voor me. Ik kan weer stempels gaan verzamelen. Er is ruimte voor 64 stempels, ik hoop dat het genoeg is anders moet ik er in Spanje nog een kopen. Daarna vroeg ik om een slaapplaats, ook dat kon geregeld worden. Ik slaap nu in het klooster naast de kathedraal.  Vanmiddag heb ik de schoonzus van Anke gebeld, daar ga ik donderdag overnachten. Het huis van Kees en Mieke ligt niet op mijn route, Wilma. Ik loop nu naar het westen en zij wonen meer ten zuiden van Limoges. Jammer, want adresjes onderweg zijn altijd leuk. Morgen loop ik naar Les Cars.

• 04 September 2012 - 21:00

ELSH:

Ha Monique,
    Volgens je verslag had je vandaag een rustige dag. Nou dat mag ook wel eens een keer.
    Hier in Friesland is het goed toeven. Het is prachtig weer, we leven de hele dag buiten.
    Ook Betty, onze hond had het erg warm vandaag. Onder de parasol vond zij het wel lekker.
    Wat leuk dat je zoveel stempels hebt verzameld.
    Ik zou zeggen op naar de volgende stempel.
    Groetjes en een kus van ELS.

• 04 September 2012 - 23:34

Bertus:

ik vind dat je geweldig goed bezig ben dit is een avontuur dat je niet snel zal vergeten ik neem mijn petje voor je afga zo door en nog veel wandel plezier en veel liefs van je vader