1 september 2012 - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 1 september 2012 - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

1 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 September 2012 | Frankrijk, La Souterraine

Afgelopen nacht niet echt goed geslapen. Het bed zakte door (niet zo prettig voor rug en schouders) en kraakte vreselijk. Ik durfde me bijna niet om te draaien. Ik bleef alleen met de Schotse dame. Er kwam nog een jongen informeren maar die durfde geloof ik niet te blijven want we hebben hem niet meer gezien. De keuken zag er niet uit dus mijn avondeten bestond uit soep, brood met kaas en yoghurt.  Vanochtend ging ik pas om half negen op pad want ik kwam niet echt op gang. Het zonnetje was gelukkig al wakker dus lekker om buiten te zijn. Ik had zo'n 27 km te gaan maar helaas ging de route over een pad dat niet meer toegankelijk was dus moest ik omlopen. En dan ben je na 2,5 uur nog maar 7 km dichter bij je eindbestemming gekomen, dat valt even tegen. Maar toen ik weer op de goede weg zat ging het eigenlijk wel weer snel. Ik heb wel regelmatig stil gestaan om van de omgeving te genieten. Waar je ook kijkt: alleen maar groene heuvels met af en toe wat bruine vlekken, de koeien dus. Bij het restaurant waar ik koffie heb gedronken heb ik weer laten bellen naar mijn geplande overnachtingsadres. Onderweg weer veel bekijks gehad van de koeien. Ze komen naar het hek toe en kijken je helemaal na. Het blijft een leuk gezicht. Om een uur of twee ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten eten. Er kwam een mevrouw naar me toe om te vragen of ik iets te eten of te drinken wilde en omdat ik heb gehoord dat je dat altijd moet aannemen vroeg ik maar weer om een kopje koffie. Ze kwam koffie met koek brengen en we hebben nog even zitten praten. Om half vijf kwam ik aan in de Chambre d'hotes. Ik heb weer een eigen kamer met badkamer dus kan mijn slaap vannacht weer een beetje inhalen. Ik heb hier halfpension dus hoef straks alleen maar aan te schuiven! Er zijn nog twee pelgrims maar die heb ik nog niet gezien.
Het is wel een raar idee dat bij jullie het "normale" leven weer een beetje op gang komt. Collega's weer aan het werk, de werkweken zitten erop en de lessen zijn weer begonnen of beginnen maandag. Auke is al een week aan het werk, Iris is ook al weer een week naar Tilburg en Tom en Manon beginnen maandag weer.  Ik denk dat hier de scholen ook maandag gaan beginnen, dan is er misschien iets meer leven in de dorpjes. Mijn tocht verloopt snel. In Vezelay dacht ik dat ik a.s. woensdag in Limoges aan zou komen maar dat wordt dinsdag al en Perigueux bereik ik waarschijnlijk volgende week zondag of maandag ipv 15 september. Zo zit ik rond 25 september waarschijnlijk al in Spanje als alles zo goed blijft gaan zoals het nu gaat. Ik wens jullie nog een fijne voortzetting van het weekend. Ik moet er trouwens ook wel denken welke dag het is hoor Yvonne. Op zondag en vaak maandag zijn de winkels dicht en als je in een gemeentegite wilt slapen in het weekend moet je kijken of je de sleutel ook ergens anders kunt halen dan alleen in het gemeentehuis. Nu ik het over het gemeentehuis heb: ik moest gisteren weer zeggen wat mijn adres was en omdat ze natuurlijk nooit van Hellevoetsluis hebben gehoord gaf ik gisteren mijn paspoort en mijn adres is nu: de burgemeester van Hellevoetsluis!! Ik zit nu trouwens in Saint Priest la Feuille, dicht bij La Souterraine.

  • 01 September 2012 - 20:36

    ELS:

    Hai Monique,
    Even een berichtje uit Friesland, waar wij genieten van het mooie weer. Wij kijken uit op het water en daar gaan met de regelmaat van de klok grote schepen en kleine pleziervaartuigen voorbij.
    Af en toe gaat joop vissen en ik ben met een nieuwe quilt begonnen.
    Zo te lezen gaat het goed met je. Wat geweldig dat je voor ligt op je schema.
    Blijf genieten van de natuur en wees lief voor je voetjes!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 01 September 2012 - 21:01

    Ivo:

    Ha Monique,
    Zo heeft mijn moeder eens in Joegoslavië in het ziekenhuis gelegen met op het bordje aan haar voeteneind "de burgemeester van Rotterdam".
    Fijn dat het lekker doorloopt en je goed op schema ligt!
    Alle goeds weer,
    neef Ivo

  • 02 September 2012 - 00:42

    Joke Hinskens:

    heerlijk om te lezen dat het zo voorspoedig gaat. Ga zo door. In de regio van Limoge hebben wij gekampeerd, heel mooi. Wij komen net van de ver jaardag van Henny, dat was super gezellig. succes , Joke

  • 02 September 2012 - 11:34

    Keetje De Jong:

    Hoi Monique,
    Wat me opvalt is dat je zo weinig mensen tegenkomt. Misschien kom je na een punt waar verschillende wegen samenkomen hele groepen tegen. Lijkt me ook wel wennen, want alleen of met zijn tweeën kan je alles lekker rustig in je opnemen en contact met de koeien maken. Verder valt me op dat de koffie je heel veel kracht en plezier geeft onderweg. Ik heb eens met een stel meiden in de Dolomieten gelopen en daar hadden we dan onze druivensuiker voor.we liepen "een op klontje". Wat zal je trouwens lekker slank aankomen daar in Santiago op af en toe een appel-coladieet! Ja, wat beleeft iedereen toch altijd alles op eigen wijze. Dat is onderweg wel heel duidelijk omdat het leven al lopend veel beperkter en intensiever is dan in ons i.h.a. nogal hectische bestaan. Geniet volop van je rust en de onverwachte ontmoetingen.
    Groetjes,Keetje

  • 02 September 2012 - 11:48

    Monique:

    Hoi monique, na een paar dagen zonder internet in onze vakantie gelukkig nu weer helemaal bij gelezen. Gelukkig kunnen we soms ook what,s appen en het bellen gaat ook nog wel gebeuren. Ik blijf je hele reis en ervaringen bijzonder vinden. Je wordt na zo'n tijd ook wel handiger (en brutaler) met dingen regelen. Vanaf morgen weer even een dag of 2 geen internet, maar daarna 'contacten' we weer. Groetjes en loop ze.

  • 02 September 2012 - 14:48

    René Wanders:

    Hoi Monique,
    Leuk dat alles zo voorspoedig verloopt, houden zo. Wij hebben de eerste week al weer achter de rug, de groepen zijn leuk. 15 augustus is ons tweede kleinkind geboren: Chris en hij maakt het goed.
    Jammer dat we elkaar voor de vakantie niet meer hebben gezien, maar ik neem aan dat je wel wat leuks voor de bon hebt gekocht.
    Groetjes, ook van Anneke en loop ze.
    René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Souterraine

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 99790

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: