31 augustus 2012 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 31 augustus 2012 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

31 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Augustus 2012 | Frankrijk, Crozant

Je hebt goede dagen en je hebt supergoede dagen is een uitdrukking die ik vorige week gehoord heb. En dit was weer zo'n supergoede dag. Het begint met het (door)lopen in de koude ochtend zodat je als je na twee uur aan een kopje koffie zit er al elf km op heb zitten. De aardige mevrouw die voor je belt om vast een plaats te reserveren voor vanavond, het zonnetje dat langzaam toch tevoorschijn komt, mensen onderweg die aan je vragen: Saint Jacques, oui, Bon courage! Je komt uit een bospad met bloedende en brandende benen van de bramenstruiken en de brandnetels en er stopt een mevrouw in een auto om te vragen of je hulp nodig hebt. De liedjes waarbij je mee loopt te zingen, fluiten of huilen (mooi lieDje van Acda & de Munnik), het bruggetje in de zon waar je weer geniet van de croissantjes, de automobilist die je net ontwijkt omdat hij gelukkig wel oplet, als je denkt dat je de laatste 3 km moet klimmen en dat blijkt maar 1 km te zijn! En als je dan bij de gite aankomt en je weet dat de Schotse mevrouw op de fiets, die de sleutel heeft, er niet is want je hebt haar aan de andere kant van de berg zien zoeken naar de gite, maakt dat ook niet uit want je bent er en op de trap in het zonnetje is het zalig!
Gisteren heb ik dus nog gezelschap gekregen van twee Franse dames, pelgrims te voet en de hiervoor genoemde Schotse dame. Zij hadden wat negatieve ervaringen met slaapplaatsen (in Vezelay werd gezegd dat er geen gite voor pelgrims was en de jeugdherberg waar ik eergisteren heb geslapen was er niet meer, werd er verteld! En ik heb toch in beide de nacht doorgebracht! Ze vonden ook dat pelgrims toch een beetje met de nek aangekeken werden, heb ik gelukkig geen ervaring mee. Je ziet het, iedereen beleeft de Camino op zijn/haar eigen manier!! En bij mij is dat gelukkig nog steeds positief!! Wat wel jammer is is dat de bar voor een kopje koffie gesloten is en je in het restaurant niet terecht kan voor een kopje koffie. Maar ach, daar valt nog wel mee te leven.

  • 31 Augustus 2012 - 16:34

    Loes:

    Bonjour Monique,
    Een heerlijk positief verhaal. Morgen weer zo toegewenst.
    Bonne chance pour demain souhaité.

  • 31 Augustus 2012 - 16:57

    Stephanie:

    Bonsoir grande soeur,

    C'est une histoire très positive (ja, ja, ik ben ook vast mijn Frans aan het oefenen voor volgende week ;-)), maar ik zeg, dissen die 3 dames. Dan blijven jouw verhalen positief en ga je niet mee in hun negatieve ervaringen. Alvast een fijn weekend gewenst met nog twee supergoede dagen.

    Un gros bisou,

    Stephanie

  • 31 Augustus 2012 - 18:46

    ElsH:

    Hai monique,
    Wat een positiviteit. Ga zo door. Ik wens je nog veel van deze dagen.
    Hier in Friesland is het goed toeven.
    groetjes en een kus van ELS.

  • 31 Augustus 2012 - 22:32

    Els :

    Wat heerlijk om te lezen. Jouw instelling speelt ook een grote rol, dat weet ik zeker ! Groetjes !!!

  • 01 September 2012 - 00:17

    Bertus:

    zo ik ben weer thuis van het kamp in brielle heb het prima naar mijn zin gehad en al je verslagen van deze week heb gelezen dus ik ben weer helemaal bij.verder weer een paar gezellige wandel dagen toe gewenst en een dikke kus.

  • 01 September 2012 - 11:32

    Ellen:

    Fijn dat jij positieve ervaringen hebt. Maar waarschijnlijk ligt het ook aan je instelling: die is ook positief!!! Blijf genieten van de kleine dingen: de mooie omgeving e.d.
    Liefs!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Crozant

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 100088

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: