21 augustus 2012 - Reisverslag uit Le Chemin, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 21 augustus 2012 - Reisverslag uit Le Chemin, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

21 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Augustus 2012 | Frankrijk, Le Chemin

Gisteren zat ik op mijn bed alles klaar te leggen voor vandaag toen er buiten de hele tijd een man s'il vous plait aan het roepen was. Vervolgens werden er steentjes tegen mijn raam gegooid en ik hoorde dat uiteindelijk Ward  de Belgische pelgrim, zijn bed uitging om open te doen omdat iemand zijn toegangscode voor de deur was vergeten mee te nemen. Vanochtend, ja echt, om half zeven gaan lopen. Eigenlijk hadden Ward en ik afgesproken om op die tijd te ontbijten maar het was zo verschrikkelijk warm vannacht dat we toevallig allebei om zes uur beneden waren. Dus eerder vertrokken! Het was prima dat ik eerst ruim drie weken alleen ben geweest maar dit is toch wel een stuk gezelliger. En ik kan gewoon Nederlands praten, ook wel relaxed. Vandaag veel door bossen gelopen en ook weer aardig geklommen. We liepen met om ons heen vader en zoon, van de steentjes!! Dan kwamen zij ons voorbij als we zaten te drinken, dan weer andersom. Pa lijkt ongelooflijk veel op Al Bundy en heeft ook dezelfde stem. Zoon loopt met zijn handen in zijn zakken van zijn witte jeans, draagt een overhemd met lange mouwen en daaroverheen nog een trui. Je krijgt het al warm als je er naar kijkt! Wij hadden gereserveerd voor de plaats waar we nu zitten, le Chemin, bij Nederlandse mensen, maar zij wilden nog 11 km doorlopen tot Corbigny. Maar raad eens: wij zaten aan de thee en limonade en daar kwamen ze aan, eerst wilden ze alleen uitrusten maar vervolgens zijn ze gaan douchen en volgens mij blijven ze toch nog slapen, maar hun rugzakken liggen nog op het gras. Ik zit, inmiddels gedoucht, lekker in de tuin onder een grote boom. Diner en ontbijt zitten in de prijs dus heerlijk niets doen. Vanavond schijnt het te gaan onweren en krijgen we koeler weer. Ben benieuwd!

  • 21 Augustus 2012 - 17:06

    Loes:

    Hoi Monique, Slaat de warmte toe? Boven je verslag staat het jaartal 2013. Zo snel ga je niet.
    Hier dreigt het onweer ook al een paar dagen maar het blijft bij een paar druppels.
    Ik ben al je verslagen met reacties aan het kopiëren. Heb je alvast een concept voor je boek.
    Hopelijk frist het met een buitje op voor morgen. Ik volg je nog steeds op de voet. Loop lekker!

  • 21 Augustus 2012 - 17:15

    Monique De Groen:

    Dank je Loes, ik heb het gelijk veranderd! Het mooie aan deze blog is dat je hiervan een album kan laten maken incl. foto's. Groetjes

  • 21 Augustus 2012 - 17:26

    Joke Hinskens:

    Zo zie je maar Monique, eerst wil je alleen zijn en zo is gezelschap welkom. Je geniet wel van je tocht, iedere dag hetzelfde en toch weer anders. Veel plezier. Joke

  • 21 Augustus 2012 - 17:31

    Monique De Groen:

    Ha Joke, je ziet het, niets veranderlijker dan een mens. We hebben wel afgesproken dat zodra een van de twee weer alleen verder wilt dat we dat dan ook zeggen. En het mooie is dat we precies hetzelfde wandeltempo hebben. Groetjes

  • 21 Augustus 2012 - 19:08

    Els:

    Met z'n 2en is alles gezelliger! En makkelijker..... groetjes !

  • 21 Augustus 2012 - 19:45

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Wat leuk om nu een stuk samen te lopen, het lijkt mij een stuk gezelliger.
    Altijd verfoeien wij de regen maar nu smachten we er naar. De tuin is zowat uitgedroogd. Je moet elke dag sproeien en sommige planten hebben het al begeven.
    Houd vol en groetjes en een kus van ELS.

  • 21 Augustus 2012 - 20:30

    Dineke:

    Hey Monique, goed zo!! Beetje onweer frist enorm op...
    Hartelijke groeten van George, Dineke,Truus (onze logeerpoes die zich voorbéééééldig gedraagt en niet bij ons weg te slaan is, wie had dat gedacht??!!). Miauw....

  • 21 Augustus 2012 - 20:52

    Ellen:

    Hoi Monique,
    kijk je uit met 't onweer.... Wel leuk om een stuk samen te doen. Maar maak je eigen keuzes...
    Succes morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Chemin

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 99829

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: