20 augustus 2012 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 20 augustus 2012 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

20 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Augustus 2012 | Frankrijk, Vézelay

Geen medebewoners gehad vannacht en ik heb ook niemand meer gehoord, zo moe was ik gisteren. Vanochtend ben ik om kwart over zeven vertrokken en weer begon de dag met een stevige klim. Ik liep in een bos en ineens kwam ik bij een militair oefenterrein. Aangezien het hek open stond ben ik doorgelopen. Ik vond het eigenlijk niet zo prettig om daar te lopen maar het ging goed totdat ik aan de andere kant het terrein wilde verlaten. Bleek het hek afgesloten te zijn met prikkeldraad! Omdat ik geen zin had om dat hele stuk terug te lopen heb ik eerst mijn stokken, toen mijn rugzak en tenslotte mezelf er doorheen gewurmd. Het is maar goed dat ik wat ben afgevallen. En ik moest aan mijn broer denken die ooit met zijn hoofd in het prikkeldraad was blijven hangen. Stel je voor dat ik met een bebloed hoofd verder moest. Het was wat bewolkt en yes, het ging regenen. Heerlijk, net genoeg om lekker op te frissen. Tegen een uur of twaalf kwam de zon weer tevoorschijn en werd het weer lekker warm. Ja, en dan komt de klim naar Vezelay. Maar ook die heb ik weer overwonnen en kon ik kaarsjes branden in de basiliek. Ik kwam nog steeds geen andere pelgrims tegen totdat ik op een terras zat en een man met rugzak voorbij kwam, mij aankeek en vroeg: ben jij nou Monique de Groen. Hij heeft tussen Rocroi en Reims constant een dag achter mij gelopen en in dezelfde gites overnacht. Aangezien er overal een "gouden boek" ligt om wat in te schrijven had hij mijn naam dus overal zien staan. We hebben wat gedronken tot het pelgrimsbureau open ging en wij ons konden inschrijven voor een slaapplaats. Het was wel leuk om herinneringen op te halen aan de verschillende adressen waar wij waren geweest.  Ook vertelde hij dat hij de Duitse pelgrim tegen was gekomen en die had het over mij gehad. Ik ben net nog naar de Mis geweest en toen kwamen er nog wel andere pelgrims binnen. Maar nu is het tijd voor het diner. Ik blijf hier trouwens niet, ik heb het hier wel gezien en trek morgen weer gewoon verder.

  • 20 Augustus 2012 - 21:07

    Dineke:

    Goed bezig Monique!! Heb je mijn kaartje gevonden in Vezelay (geintje, hoor)?
    Succes morgen!! Dien

  • 20 Augustus 2012 - 21:27

    Els:

    Heeee Monique! Je bent beroemd. leuk dat je andere pelgrims ontmoet, dan kan je echt je ervaringen delen! Groetjes he.....

  • 20 Augustus 2012 - 21:33

    Ageeth:

    Hoi Monique, Zo te lezen ben je al aardig beroemd! Inmiddels lees ook ik regelmatig je reis verhalen. Ze zijn heerlijk om te lezen.Heb ontzag voor je dat je in die hitte het wandelen al km.vol houd. Doe het je niet na. Knap van je dat dit maar doet.Geniet van je rust dagen, die zal je wel nodig hebben. lieve groetjes van hier, Ageeth

  • 21 Augustus 2012 - 08:55

    Marc:

    Hoi Monique,

    Goed dat je niet ben blijven hangen in het prikkeldraad want dat was toen geen pretje !
    Wel leuk dat nu al bekend onder je mede pelgrims bent , succes verder en je dagelijkse stukjes zijn heel leuk om te lezen en geven ons een goed beeld van je tocht

    Groeten , Marc

  • 21 Augustus 2012 - 16:59

    Monique De Groen:

    Bedankt weer voor, jullie reacties. Inmiddels weer een nieuw routeboekje gekocht met losse kaarten die ik kan weggooien als ze uitgelopen zijn. Of kan ik hier iemand nog een plezier mee doen, iemand die na mijn verhalen denkt: dat ga ik ook doen!! Wandelgroetjes

  • 28 Augustus 2012 - 15:28

    Feyza Yilmaz:

    Veel plezier mevrouw groen,

    Vermaakt u uw een beetje ?

  • 28 Augustus 2012 - 15:43

    Yumary :

    hola mevrouw de groen, hoe gaat het met u? is het leuk daarzo..
    leuk dat uw me nieuwe mentor gaat worden..
    veel plezier daarzo .. chaoo.!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 100105

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: