22 augustus 2012 - Reisverslag uit Guipy, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 22 augustus 2012 - Reisverslag uit Guipy, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

22 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 Augustus 2012 | Frankrijk, Guipy

En dan lig je daar als arme pelgrim! Nee, niet uitgeteld aan de kant van de weg maar in bikini in de zon na een frisse duik in het zwembad. 
Gisteravond heerlijk gegeten: die mensen waar ik overnachtte hadden echt hun best gedaan met allerlei verse groenten uit hun tuin, kip op Indiase wijze bereid, aardappelen in de schil gekookt, een courgettering met rijst, natuurlijk kaas en yoghurt met zelfgemaakt vruchtensap. We sliepen en aten daar met z'n zessen. Het heeft geonweerd maar niet geregend. De temperatuur is wel wat lager. Vanochtend om zes uur aan het ontbijt en om kwart voor zeven gingen we weer op pad. We kregen nog een schildje mee als aandenken. Vroeger kregen pelgrims dit ook mee.  De weg is inmiddels een stuk vlakker geworden, af en toe wat heuveltjes maar die zijn goed te nemen. Een lange koffiepauze genomen in Corbigny, later nog een lange pauze met cola en een appel en toch waren we voor half een op de plaats van bestemming. We hebben maar besloten dat we toch iets langere etappes gaan nemen. Morgen zijn het er nog 23 maar de dag erna willen we er 32 lopen naar Nevers. Het wordt steeds koeler en zolang we dit landschap hebben moet dat te doen zijn. Onderweg liepen we al te fantaseren over een zwembad en ja hoor, op de camping waar we nu zijn is er dus echt een. Omdat er geen kamers meer waren in de Chambre 
d'hotes hebben we een bungalowtent gekregen met normale bedden. En vanavond staat om 20.00 uur het aperitief klaar. Wat is het leven van een pelgrim toch zwaar! We zitten nu trouwens in Guipy.

  • 22 Augustus 2012 - 15:53

    Els:

    Geniet er maar van. Morgen heb je misschien alleen maar een wastafeltje (wat meer hoort bij een pelgrim, toch?). Groetjes !!!

  • 22 Augustus 2012 - 16:45

    Loes:

    Dat diner klinkt lekker. Gelukkig kon je de hele nacht gebruiken om uit te buiken anders was het moeilijk wandelen geweest, lijkt mij. Geniet van je aperitief. Proost! Voor morgen: stap, stap, stap, stap ze.

  • 22 Augustus 2012 - 16:57

    Monique De Groen:

    Het is alleen wel laat dat aperitief en daarna het diner. En ik heb honger en ik lig nu zo'n beetje iedere avond voor half tien te slapen. Gaat niet lukken vandaag denk ik. Groetjes

  • 22 Augustus 2012 - 17:20

    Ellen:

    Hoi Monique,
    Oh, 32 km lijkt me echt zwaar. Maar jij gaat ervoor! Geniet lekker op de camping met de normale bedden....
    Wij waren weer aan het werk gisteren en vandaag. Het lijkt me heerlijk om er zolang tussenuit te zijn.
    Morgen nog 23, daarna 32 km. Fijn dat het dan wat koeler is. Succes!!!

  • 22 Augustus 2012 - 17:53

    Frank:

    Hoi Monique,

    Niet verkeerd om even bij te komen in het zwembad,kon dat maar iedere dag .. of zou dat gaan vervelen ?
    Volgende week begint de school weer. Ga met jouw/onze mentorklas wat van jouw verhalen lezen / bekijken en ze zullen misschien ook een reactie willen plaatsen.. is dat goed?

    Hoorde zaterdag nog in de kuip You''ll never walk alone.. geldt ook voor jou , toch ?
    Succes de komende dagen. Groeten !

  • 22 Augustus 2012 - 18:00

    Monique De Groen:

    Ha Ellen en Frank, geniet nog maar van jullie laatste vakantiedagen. Ik denk aan jullie en maandag zal een hele rare dag voor me zijn. Natuurlijk vind ik het leuk als de klas reacties plaatst. Veel succes met ze. En de temperatuur loopt terug tot 24 graden dus dan gaat het lopen zeker makkelijker. En samen lopen gaat ook sneller omdat je toch ook wel veel praat. Wandelgroetjes

  • 22 Augustus 2012 - 19:39

    Dineke:

    Leuk verslag weer, Mo. Gaat goed! Mooi te lezen dat je goed eet (als "voedingsdeskundige" weet ik hoe belangrijk dat is). Ik stond vanochtend te transpireren bij het copieerapp, maar...gelukt!!
    Op naar Nevers! Mooie omgeving ( ben ik mijn jeugdjaren geweest- dus begin jaren 50). Doei, Dien.

  • 22 Augustus 2012 - 20:35

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Wat een luxe vandaag, lekker in het zwembad dartelen en genieten van het mooie weer.
    Morgen weer op pad en ik denk aan jou.
    Ik heb vandaag pruimenchutney gemaakt.Deze moet eerst 6 weken rusten, dus tegen de tijd dat je weer thuiskomt gaan wij proeven.
    Slaap lekker, gropetjes en een kus vanm ELS.

  • 23 Augustus 2012 - 15:10

    Willem Knop:

    Hi Monique,

    ik maar denken waar is zij toch aan begonnen maar eigenlijk klinkt het toch wel heel erg leuk. Ik wens je dus heel veel plezier verder en blijf je volgen.

    Groetjes, Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Guipy

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 100146

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: