17 augustus 2012 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 17 augustus 2012 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

17 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Augustus 2012 | Frankrijk, Chablis

Gisteravond heb ik nog even wat last van treinen gehad, maar ja, wat wil je als je bijna naast het station slaapt. Verder weer goed geslapen, gelukkig heb ik daar nooit problemen mee! Vandaag om kwart voor negen gaan lopen, ik had voor vandaag maar 15 km gepland. Gisteren vertelde ik al dat Tonnerre in een dal ligt en ja hoor,  nu moest ik daar weer uit. Alleen gisteren was het in vier km naar beneden lopen, nu was het in 400 meter weer omhoog. En daarna nog eens 400 meter en 700: het bleef maar doorgaan en toen zat ik een eind hoger dan gisteren. Het was echt afzien vandaag. Heuvels op in een felle zon, geen schaduw en ik heb echt een paar keer stil gestaan en mezelf de vraag gesteld of ik dit nou wel zo leuk vind! Maar ja, als je dan Chablis voor je ziet liggen, je vindt ook nog makkelijk een slaapplaats en na een uur zit je gedoucht op een terrasje, dan ben je het snel vergeten en kom je tot de conclusie dat je dit inderdaad leuk vindt en dat dit toch eigenlijk wel een hele relaxte periode in mijn leven is. Dus toch genieten! Ik moet vanavond wel voor zeven uur binnen zijn want dan gaat de poort dicht.  Het is weer een gite waar ik zit, het ziet er niet uit en het wordt gerund door twee dames, ik denk moeder en dochter. Ik heb wel zes keer naar de moeder geroepen maar toen ze zich toevallig omdraaide zag ze me pas. Beide dames brachten me naar mijn kamer en ze waren de hele tijd door elkaar heen aan het praten, maar dat komt natuurlijk door die dove moeder. Ik was net nog alleen en ik neem aan dat dat wel zo zal blijven. Als het goed is kom ik dinsdag aan in Vezelay. Morgen loop ik ongeveer 17 km naar Auxerre en ik ga ivm de hitte maar proberen om voor acht uur te vertrekken. 

  • 17 Augustus 2012 - 17:16

    Ellen:

    Succes morgen: ik zal aan je denken. Hier is het ook warm. Maar, ik hoef niet zo ver te lopen.
    Zet 'm op hoor!

  • 17 Augustus 2012 - 22:11

    Ida:

    Dat is toch super Monique, je haalt je zelf in. Vezelay stond op de planning voor 25 augustus en as. dinsdag is het pas de 21e !! Je gaat als een speer en vind het nog relaxt ook!! Geweldig.

  • 18 Augustus 2012 - 08:49

    Dineke:

    Topper!! Op naar Auxerre! 2 weken geleden hebben we met Anouk daar een hoed gekocht voor een Belgische bruiloft. Ga jij ook een hoofddeksel scoren? Zet m op!!

  • 18 Augustus 2012 - 12:38

    Marcel:

    Je zag Chablis liggen en toen vond je het alle ontberingen waard. Heb je er inmiddels ook een paar slokjes van genomen? Dat maakt het natuurlijk helemaal de moeite waard of blijft het bij water en fris?

    Marcel

    ps.
    als je in dit tempo doorloopt mag je in november wel weer beginnen hoor...!

  • 18 Augustus 2012 - 16:42

    Monique De Groen:

    Hoi Marcel,
    Nee, ik ben niet zo snel te verleiden tot een wijntje. Wat dat betreft is het voor mij geen goede stad. Het is moeilijk om een terrasje te vinden waar ze thee en fris serveren! Helaas ook al andere plannen voor november: Aruba! Wat ben ik blij dat ik tien jaar geleden voor dit spaarverlof heb gekozen:) groetjes

  • 18 Augustus 2012 - 20:40

    Loes:

    Ik geniet elke dag van je verhalen. Je loopt als een trein. Het is toch de bedoeling dat je alleen de heenweg loopt? ;-D
    Vandaag bij de Vestingdagen was het 30 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chablis

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 99845

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: