18 augustus 2012 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 18 augustus 2012 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

18 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Augustus 2012 | Frankrijk, Auxerre

Vanochtend eindelijk om kwart voor acht kunnen gaan lopen. Ik kom erg moeilijk mijn bed uit (altijd hoor) dus ik ben blij dar het vandaag gelukt is. Wat was, en is, het heet! Gisteren ben ik nog geschrokken van de gastvrouw. Ik begreep dat ik de ramen aan de voorkant niet open moest zetten ivm ongure types. Staat ze tegen een uur of negen zelf tegen dat raam aan te tikken. Maar omdat er afplakplastic voor die ramen zit zag ik niet dat zij het was. Uiteindelijk riep ze mijn naam. Ze was de luiken aan het dicht doen maar die moest ik dus aan de binnenkant vergrendelen. Ook waarschuwde ze me dat ik de deur op slot moest doen. Vanochtend moest ik haar wakker maken om de poort open te maken. De moeder was wakker en zij was een beetje over de rooie want er was een dief geweest! Wat er was weggehaald begreep ik niet, volgens mij was er niet zoveel te halen. Vandaag voor het eerst een loslopende hond tegen gekomen. Ik liep langs de grote weg en het beest lag daar te slapen maar werd wakker toen ik aan kwam lopen. Gelukkig was het beest bang van mij en rende een eind voor me uit. Levensgevaarlijk aan die grote weg. Later moest ik een landweggetje in en zag hem gelukkig weer voor me lopen. Vandaag had hij in ieder geval overleefd. Het lopen ging beter dan gisteren. In dezelfde tijd 5 km meer gelopen. Om half twee kwam ik dus in Auxerre aan. Ik zag een supermarkt en ben daar eerst naar toe gegaan om wat vocht in te nemen. Ik heb de neiging om wat bagage eruit te gooien zodat ik extra water mee kan nemen. Daarna naar de VVV gegaan en zij hebben gebeld naar een gite d'etap, een soort jeugdherberg. Lekker schoon en koel. Ik had de keus tussen een warme eenpersoonskamer of een koele driepersoonskamer. Ik heb maar voor de laatste gekozen, ik zie straks wel of ik medebewoners heb. Toen ik Auxerre binnen kwam zag ik een Ibis hotel en bedacht me dat ik daar wel zou gaan slapen totdat ik de prijs zag: 80 euro voor een eenpersoonskamer!! Niet dus. Nu betaal ik 17 euro en het ziet er goed uit. Er is gelijk gebeld naar een adres voor morgen dus dat is ook geregeld. En omdat het zondag is en het een klein dorp is heb ik daar maar gelijk een diner bij geboekt.
Ik ben net naar de Heilige Mis geweest in de kerk St. Pierre. Sinds ik loop ben ik al aan het kijken of ik naar een mis kan gaan maar ze hebben hier ongeveer een pastoor op 20 dorpen en ik ben iedere keer net in het verkeerde dorp. Daarna ben ik gaan eten bij een brasserie en heb eindelijk boeuf bourgignon gegeten die ik niet zelf gemaakt heb. Ik vind die van mezelf (pardon van bleu band) toch lekkerder! Er treden hier nu allemaal bandjes op dus het is wel gezellig in de stad. Alleen moet ik nog door een paar verlaten straatjes dus helaas toch voor donker thuis zijn. Het is in ieder geval later dan gisteren toen ik om zeven uur thuis moest zijn:)

  • 18 Augustus 2012 - 20:00

    Els:

    O, Monique, dat je nog kon lopen vandaag, ik zou nog steeds rubberen benen hebben van die schrik van gisteravond! Fantaseert die mevr. het niet dat er ingebroken is? groetjes van ons beiden.

  • 18 Augustus 2012 - 20:44

    Loes:

    Je verhalen zijn een boek waard. Heerlijk met mijn verslaving aan reisverhalen.
    Vandaag bij de Vestingdagen was het 30 graden. En dan te bedenken dat jij bij die temperatuur zo'n 30 km loopt. Chapeau!!

  • 18 Augustus 2012 - 21:49

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    De logeerpartij van Jop heeft al mijn aandacht opgeeist, zodat ik vanavond pas aan het lezen van de verslagen ben begonnen.
    Hoe is het mogelijk dat je in deze hitte nog je ene been voor het anderde kunt zetten. Ikwas vandaag bij de Duinhuisjes in oostvoorne met de spullen van de molen en ik vond het erg warm al stonden we onder de bomen in de schaduw. ( 32 graden )
    Al met al vinden de meeste Nederlanders het zo warm dat ze niets doen en natuurlijk zeuren over de warmte.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 18 Augustus 2012 - 22:33

    Dineke:

    Hey Monique,
    Hoop dat je lekker slaapt in Auxerre! Goed dat je flink gegeten hebt...ik vraag me steeds af of je genoeg koolhydraten binnen krijgt voor de spiertjes.
    Toi toi, Dineke

  • 18 Augustus 2012 - 23:18

    Monique:

    Hoi Monique,
    Ik geniet iedere keer weer van je verhalen. Ik blijf het heel bijzonder en knap van je vinden, deze tocht.
    Gelukkig hebben we regelmatig contact, dus je bent niet helemaal 'weg'. En ik heb inderdaad Viber.
    Dus ... we gaan bellen!! Serkte met de warmte.

  • 19 Augustus 2012 - 13:29

    Yvonne Groenendijk:

    Hoi Monique, ik lees elke dag je verhalen, deze moeten iedereen die even in de put zit toch wel veel moed geven, never give up is volgens mij jouw motto en ook het mijne.
    Morgen begint voor mij weer het "werkleven" ook prima na 5 weken vakantie, het kan niet altijd feest zijn.
    Ik blijf je volgen.
    liefs Groy

  • 19 Augustus 2012 - 20:27

    Monique De Groen:

    Hoi, bedankt weer voor jullie reacties. ja het is erg warm maar dit toch nog steeds liever dan regen! En het was wel lekker dat ik vandaag vroeg ben begonnen. Probeer dat er voorlopig maar in te houden zolang deze tropische temperaturen aanhouden. Wandelgroetjes en voor degenen die weer moeten werken: sterkte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Auxerre

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 100111

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: