13 augustus 2012 - Reisverslag uit Brienne-le-Château, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 13 augustus 2012 - Reisverslag uit Brienne-le-Château, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

13 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Augustus 2012 | Frankrijk, Brienne-le-Château

Afgelopen nacht sliep ik dus in een kamphuis. De naam hiervan is au milieu de nulle part. In het Engels "in the middle of nowhere". En dat was het dus ook. Ik sliep daar helemaal alleen maar er bleek wel een nachtwaker rond te lopen en in een auto te zitten/slapen. Gisteravond lekker op de bank kunnen lezen en koffie en thee kunnen zetten. Vanochtend wilde ik op tijd weg, maakte mijn eigen ontbijt, en stond om acht uur voor een van de twee hekken waarmee het terrein afgesloten is. Ja en dan zijn ze dus allebei dicht.  De nachtwaker had ik een half uur daarvoor nog gezien maar nu kon ik hem nergens vinden. Zijn auto stond er wel. Tenslotte heb ik naar de eigenaar gebeld en om half negen werd het hek open gedaan.  Toen kon ik dus op pad. Het bleek dat ik gisteren niet drie km op de route zat maar er drie vandaan. Dus voordat ik het dorp eindelijk uit was was het na negenen. Vandaag heb ik een stuk van de GR654 gelopen op aanraden van de eigenaresse. Dat was een veel mooiere route en dan moest ik vanaf Lentilles van de route af en dan rechtstreeks naar Brienne le Chateau lopen. Het was maar 25 km. In Lentilles de kerk bezocht. Hier staan ze allemaal open en zijn ze flink aan het renoveren. In elke kerk hangen ook kastjes en als je daar geld in doet wordt in de taal naar keuze verteld wat er allemaal gerenoveerd is en schijnen er ook iedere keer lampen op dat betreffende onderdeel. Na het kerkbezoek voor de (gesloten) mairie mijn laatste croissantjes opgegeten. Daarna op mijn mobiel de rechtstreekse route ingesteld. Bleek het in totaal 32 km te zijn! Tel daar nog bij op het aantal km's naar de VVV, overnachtingsadres en winkelbezoek en de teller staat nu op 37 km. Lijkt me wel genoeg. Ben nu dus lichtelijk versleten. Maar de route was mooi, nog een stuk door de bossen en velden gelopen. Ik heb nog wel bij mensen aangeklopt om te vragen of ik water kon krijgen want er was weer niets op de route. Na 2 croissantjes en drie liter water had ik wel vreselijk trek in iets zoets.  En ineens, twee km voor Brienne le Chateau,  staat er een friteskraam. Helaas geen waterijs waar ik zo'n trek in had maar een Magnum met aansluitend een blikje cola ging er ook wel in. Heb volgens mijn stappenteller 2900 calorieën verbrand dus dat mocht wel. In Brienne aangekomen een zoektocht naar het VVV, lag het helemaal buiten het centrum.  Maar gelukkig, ze waren nog open en er was zelfs nog een plaats in "de herberg", weer een gemeentegite. Ook hier zit ik weer alleen. Ik ben vandaag wel weer een paar keer de Franse pelgrims tegen gekomen maar ze zijn niet hier. Omdat ik volgens de adressenlijst voorlopig weer geen winkels tegen kom gelijk maar weer een voorraadje ingeslagen. Ik probeer morgen weer vroeg op pad te gaan. Het wordt de komende dagen ook steeds warmer, woensdag wordt het 32 graden! Worden niet zoveel kilometers denk ik! 

  • 13 Augustus 2012 - 20:04

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    37 km, dat is veel. Ik begrijp dat je versleten was en in dan die warmte !!!!!
    Geniet nog van een relaxte avond en slaap lekker.
    WELTERUSTEN en tot morgen ELS.

  • 13 Augustus 2012 - 20:10

    Joop Heijnraets:

    Hallo Kanjer,

    ongelooflijk leuk om je op deze manier "op de voet" te kunnen volgen. Mijn bewondering - die al groot was - groeit met de dag. Ik wens je op allerlei manieren heel veel sterkte en succes en ik zal alle reisverslagen blijven volgen. En ja...... die fransen zijn een raar volk hoor!!!!
    Hou je taai!!!!!!!!!!!!!!
    Groet
    Joop

  • 13 Augustus 2012 - 20:24

    Monique De Groen:

    Hoi Joop bedankt voor je reactie en wat leuk dat ik zoveel mensen van de straat houd met mijn blog:). Groetjes

  • 14 Augustus 2012 - 08:41

    Anneke:

    Jeetje Monique, 37 km, dat is me een heeeeeeellllllllllllllll eind lopen zeg, geen wonder dat je versleten was, als ik je reis verslagen zo lees, gaat het allemaal volgens plan. Grote bewondering voor je hoor. En je weet, ik volg je "op de voet".

    Lieve groetjes Anneke

  • 14 Augustus 2012 - 19:36

    Monique De Groen:

    Hoi Anneke, ja het is wel heel erg veel hè. Dacht even nog dat ik de stappenteller verkeerd had ingesteld maar die klopte vandaag precies met de gps op mijn telefoon. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brienne-le-Château

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 99853

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: