14 augustus 2012 - Reisverslag uit La Villeneuve-au-Chêne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 14 augustus 2012 - Reisverslag uit La Villeneuve-au-Chêne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

14 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Augustus 2012 | Frankrijk, La Villeneuve-au-Chêne

Vandaag om acht uur de gite verlaten, de sleutel afgegeven en op weg naar Marolles les Baily, een afstand van 30 km. In de adressenlijst had ik al gezien dat er nergens winkels of restaurants zouden zijn, dus liep ik met een rugzak met extra eten en drinken. De yoghurtjes had ik voor de zekerheid maar als ontbijt genomen. Het liep lekker en het was een leuke route, eerst langs een meer, toen in de bossen. Lekker beschut tegen de zon, hoewel het vandaag wel wat bewolkt is, maar wel met steekvliegen en muggen. De antimuggenspray dus maar snel gepakt. Ongeveer vier km voor ik wilde gaan stoppen om te overnachten ben ik maar eens gaan bellen of er plaats was. Nee dus!! Daar was ik niet zo blij mee. Ik belde naar een chambre d'hotes waar ik net voorbij was gelopen, ook vol! Ik op mijn lijst kijken maar veel in de buurt zit er niet. Er kwam een man voorbij om te vragen of ik verdwaald was. Toen ik zei dat ik geen slaapplaats kom vinden ging hij met me meedenken maar hij wist ook niets. Hij raadde me aan om naar de mairie te gaan om te vragen of zij iets wisten. Het was al niet te geloven dat de mairie open was. De dame in het gemeentehuis is voor me rond gaan bellen en uiteindelijk vond ze een adres in de buurt. Ze sloot het gemeentehuis en bracht me met de auto naar het adres. En nu zit ik in een schitterende gite, mijn kleren hangen te drogen nadat ik ze in de wasmachine heb kunnen doen, ook mijn rugzak heb ik maar eens gewassen, ben zelf lekker opgefrist en zit in de tuin met een kopje thee. Kosten: wat ik er voor over heb, want pelgrims vraag je niet om geld. Bedankt St. Jacques maar vooral bedankt mevrouw van het gemeentehuis en Nicole, de eigenaresse van de gite.

  • 14 Augustus 2012 - 17:35

    Ida :

    Lekker he als het zo'n dag allemaal meezit, dan kan je morgen weer fris en fruitig verder.

    Groetjes van Ida

  • 14 Augustus 2012 - 18:42

    Loes:

    Wow, dat klinkt allemaal goed. Geniet ze en slaap lekker.
    toedeLoe(s)

  • 14 Augustus 2012 - 19:20

    Ageeth:

    Hoi monique.
    Wat leuk al die reis verslagen van je en wat stoer!!!
    Leuk ook al die mensen die je zo tegen komt. Geniet ervan!
    groetjes en veel wandel plezier, Ageeth
    Hoop dat dit berichtje trouwens aan komt.

  • 14 Augustus 2012 - 19:33

    Monique De Groen:

    Hoi Ida, Loes en Ageeth, het is inderdaad zo leuk als mensen zo hun best doen om een slaapplaats voor je te regelen en dat dat dan ook nog lukt. Ik had dit wel eerder op andere blogs gelezen maar nu maak je dat zelf mee. Echt leuk!

  • 14 Augustus 2012 - 20:34

    Krystyna:

    Hoi Monique.
    Ik heb je in de kerk ontmoet bij past.Bladowski net voor je vertrek.Uit parochienieuws heb ik je site.Je bent de mijne en ook van vele anderen droom te verwezenlijken.Elke keer als ik je verslag aan lezen ben ga mijn hart sneller kloppen.Ik zou mee willen.Ik gun je van harte.En bij deze wil ik je bedanken dat ik mag mee genieten van je verslagen.Ik hoop dat deze tocht voor je geweldige spirituele ervaring mag zijn.In de Bedevaartskerk Martelaren van Gorcum in den Brielle heb ik de kaars voor je laten branden en gebeden voor je beschermingen en dat je mag alles ontvangen wat je nodig hebt oom de tocht te mogen volbrengen.Groetjes en veel liefs Krystyna
    ps-in onze parochie wordt voor je en je thuis front gebeden.

  • 14 Augustus 2012 - 20:40

    Monique De Groen:

    Hallo krystyna,
    Bedankt voor je bericht. Wat lief dat jullie met me meeleven! Het is fantastisch om deze tocht te doen en hoop met mijn blog jullie in gedachten mee te kunnen laten reizen. Groetjes

  • 14 Augustus 2012 - 21:24

    Anke:

    Hoi Monique,
    Hoe kunnen mensen nu zeggen dat die Fransen zulke arrogante lui zijn? Wij hebben ook alleen maar hele fijne, behulpzame en vriendelijke mensen ontmoet, Zo te lezen , jij ook, op een paar na!! Ik vind het hartstikke leuk om al je verhalen te lezen en volg je op de kaart om te zien wanneer je onze kant opkomt.
    Maak van je verhalen een boek en wie weet kan je er mensen mee helpen die ook aan deze tocht willen beginnen, veel sterkte de komende warme dagen, groetjes

  • 14 Augustus 2012 - 21:27

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Wat zijn er toch lieve mensen op de wereld. Mensen die je helpen om een slaapplaats te zoeken en dat het dan ook nog lukt.
    Sterkte in de hitte!!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 14 Augustus 2012 - 22:29

    Rob En Susanne:

    Hee Monique, We hebben net je verslagen en foto's bekeken. Ziet er goed uit!! We vinden het echt heel stoer dat je dit doet! Lijkt een fantastische trip, wat een ervaring! Geniet ervan. We zullen zo nu en dan even meegenieten door je blog te lezen. Succes met al die kilometers. Liefs, Rob en Suus

  • 14 Augustus 2012 - 23:08

    Wilma Van Der Most:

    Hoi Monique
    Je beny een echte pelgrim hoor
    We hebben er veel gezien in frankrijk we zaten naast de route naam ff vergeten ergens in de Lot
    Is het niet erg warm??ik denk het wel
    nou wandelse nog even.....door tot mail
    groet Wilam en Leo

  • 15 Augustus 2012 - 07:22

    Bert Van Tol:

    Dag Monique,

    Dank dat je de ervaringen van deze tocht met anderen wilt delen.
    De eeste week van september ben ik in Lourdes.
    Op 8 september ben in de Gavarnie aan de voet van Hautes-Pyrenees France.
    Daar loopt ook een pelgrimsroute en er is ook een 'refugio' herberg.
    Op de kaart die je vader me liet zien kon ik de Gavarnie niet vinden.
    Met bewondering en belangstelling volg ik je pelgrimstocht.
    Bert van Tol (Bavokerk)

  • 17 Augustus 2012 - 16:47

    Monique De Groen:

    Hallo Anke, Els, Rob, Susan, Wilma, Leo en Bert,

    Bedankt voor jullie reacties. Ik kom inderdaad heel veel behulpzame aardige mensen tegen en als pelgrim krijg je ook extra aandacht en als je ook maar even stil staat om de weg te zoeken schieten ze je gelijk aan om te helpen. En lopend heb je natuurlijk ook heel veel tijd om van de omgeving te genieten. Ik raad het iedereen aan! En zoals er vele wegen naar Rome leiden zijn er ook vele naar Santiago, dus ik weet niet of ik langs die Refugio in Gavarnie kom. Wandelgroetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Villeneuve-au-Chêne

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 100127

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: