12 augustus 2012 - Reisverslag uit Outines, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 12 augustus 2012 - Reisverslag uit Outines, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

12 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Augustus 2012 | Frankrijk, Outines

Soms weet je niet hoe snel je na een ontbijt moet vertrekken, soms wil je eigenlijk ook wel blijven zitten. Vanochtend een ontbijt met gebakken eieren, yoghurt, fruit, kaas en diverse broodjes. Niet alleen de eigenaren zaten aan tafel maar ook nog een jong stel met hun dochtertje. Het was niet alleen lekker maar ook gezellig. Maar ja, wil ik ooit in Santiago aan komen dan zal ik wel moeten gaan lopen. Het eerste stuk heb ik langs een oude spoorlijn gelopen. Daarna door velden met zonnebloemen, maïs, strohalmen en ja, levende wezens: koeien! Het was echt een zondag, amper iemand op de weg. Omdat er verder niet zoveel te beleven en te zien was zal ik even vertellen hoe een dag er voor mij uitziet. Als ik een kamer met ontbijt heb dan ontbijt ik om acht uur. Ik heb een keer durven vragen of ik om zeven uur mocht ontbijten, die mensen schrokken er van en brachten het naar half acht. Dus nu zeg ik altijd maar dat ik om acht uur wil ontbijten. Eigenlijk ook wel lekker want dan kan ik tot kwart over zeven slapen. Meestal ga ik dan rond kwart voor negen op pad. Mijn eerste stop plan ik dan minstens twee uur later: je loopt dan nog lekker door en afhankelijk van het wegdek zijn de eerste 8 tot 11 km afgelegd. Dan ongeveer een kwartiertje drinken en wat fruit eten. Bij de volgende stop drink ik meestal alleen maar wat, deze is ongeveer anderhalf uur later. Het tempo is dan al flink aan het afnemen, nu waarschijnlijk ook omdat het goed warm is. Na weer een uurtje stop ik om te eten., dan blijf ik een half uur tot drie kwartier zitten en vervolgens loop ik door naar het overnachtingsadres met af en toe een beetje drinken. Als er een kerk of gemeentehuis open is dan ga ik altijd even naar binnen. Op het adres aangekomen is een douche  altijd erg lekker. Vervolgens schrijf ik voor mijn blog in notities van mijn telefoon en die zet ik vervolgens op internet. Daarna neem ik de route van de dag erna door en kijk waar ik zou kunnen overnachten. Mijn Ereader en whatsapp of sms zorgen daarna voor het vermaak. Om half acht wordt er meestal gegeten en rond tien uur is het bedtijd. Het klinkt misschien saai maar het is heerlijk om niet te hoeven haasten, nadenken over het eten, je huis schoonmaken enz. Zalig om de hele dag buiten te zijn. Vandaag ben ik trouwens in een Kamphuis terecht gekomen maar dan wel een luxe versie. Mooie kamer, badkamer en een grote woonkamer met lekkere banken en een televisie. En natuurlijk: weer helemaal alleen! Vanmiddag ben ik trouwens wel twee Franse pelgrims tegen gekomen maar zij gingen in het dorp Outines overnachten. Waar ik nu zit is drie km verder maar wel op de route. En nu lig ik dus op een bed in het zonnetje en probeer mijn enkels en voeten een beetje te laten kleuren. Ik ben al erg bruin maar zoals een landarbeider: van knie tot enkel, armen, schouders en gezicht. Oké, nu dus dit stuk op internet zetten, mijn thee opdrinken en contact met het thuisfront opnemen en weer verder in mijn boek. O, wat heb ik het toch  slecht!!

  • 12 Augustus 2012 - 18:36

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Nadat ik vandaag heerlijk in het zonnetje heb gezeten, open ik mijn post en zie dat je je verslag al had geschreven. Het is heel leuk om de indeling van je dag te weten.
    Ik begrijp dat je mooi weer hebt en dat is het hier de laatste dagen ook. Genieten.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 12 Augustus 2012 - 19:05

    Monique De Groen:

    Hoi Els, leuk dat je iedere dag even reageert. Als het goed is gaat Iris vanavond ook nog wat foto's erop zetten. Groetjes

  • 12 Augustus 2012 - 19:27

    Loes:

    Hoi Monique,
    Leuk verslag weer. Ja, het is heerlijk om niet aan je huishouden te hoeven denken. Wij zijn al gestopt met varen en zijn (toch ook wel heerlijk) thuis. Vandaag heb ik mijn tuinhuisje eindelijk eens schoongemaakt.Al het tuingereedschap opgehangen. Veel stof en spinnentroep, maar het geeft wel voldoening. Ik ben daarna al een paar keer gaan kijken om ervan te genieten. Stom eigenlijk!
    Welterusten voor straks en veel wandelplezier morgen. Ik volg je op de voet!

  • 13 Augustus 2012 - 11:11

    Ellen:

    Hoi Monique,
    ik ben wel benieuwd hoe je er nu uitziet: al een beetje als een landloper? Het lijkt me ook heerlijk om zo te lopen en dan niets te moeten. Je kent dat vast wel: vakantie hebben, thuis zijn en dan toch het gevoel hebben van alles te moeten doen. Ik doe het niet en voel me dan weer schuldig. Daar heb jij nu helemaal geen last van.
    Welk boek ben je aan 't lezen? Iets met lopen of iets totaal anders? Heerlijk zo'n ereader, kan er ook niet meer zonder....
    Succes vandaag. De 13e is een geluksdag, nietwaar?

  • 13 Augustus 2012 - 15:29

    Monique De Groen:

    Hoi Ellen,

    Ik moet er nu al niet meer aan denken om binnen te zitten, blijf ook 's avonds zo lang mogelijk buiten. Als een landloper: dat scheelt niet veel meer. Ik heb maar 4 shirts bij me en vooral als het zo warm is draag ik daar alleen de hemdjes van. Dus constant wassen! Maar terwijl ik dit schrijf, aan de kant van de weg zit en Brienne le Chateau voor me zie liggen wordt er vanuit een auto toch nog naar me gefloten en getoeterd dus misschien valt het toch nog mee. Ik ben een boek van Karin Slaughtet aan het lezen. Ik dacht dat ik ze allemaal
    Had gelezen maar ik heb er toch nog een op de Ereader die ik niet had gelezen. Groetjes en ik ga de laatste km's nog afleggen. Ik heb inmiddels al bij een huis aangeklopt voor water en ik heb nu ongelooflijke trek in een waterijsje! Dus op naar het ijs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Outines

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 100104

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: