11 augustus 2012 - Reisverslag uit Courdemanges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 11 augustus 2012 - Reisverslag uit Courdemanges, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

11 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Augustus 2012 | Frankrijk, Courdemanges

Na een ontbijt met drie koppen koffie kon ik er weer tegenaan. Eerst nog bij de boulangerie wat brood gekocht en toen op weg. Ik liep nu tussen zonnebloemen en maïs door totdat ik bij de N44 kwam. Durf ik het wel of toch  niet?Maar ja, helemaal terug was ook geen optie, dus even diep ademhalen en daar liep ik langs de grote weg. Als er een vrachtwagen langs kwam tegen de vangrail aan gaan staan en natuurlijk, zoals ik altijd doe, tegen het verkeer inlopen. Heb geen middelvinger opstekende en toeterende Fransen  gezien en gehoord dus ze zijn het wel gewend. Nadat ik de eerste helling probleemloos was afgelopen vond ik het wel tijd voor een sinaasappel. Dat werd het dus niet. Ik had gisteren mijn 4 yoghurtjes niet opgegeten en dacht zo slim te zijn om ze aan mijn rugzak te hangen en niet erin te stoppen. Helaas, een van de bekertjes had het toch begeven en ik had een grote yoghurtprut op mijn rugzak en aan mijn broek en benen! Dat was wat minder. Maar gelukkig water bij me en nog veel meer drinken dus de boel schoon gemaakt en de overige yoghurt maar gelijk opgegeten. Ook het papier van de croissantjes was besmeurd dus ook daar maar een van genomen. Voorlopig genoeg gegeten. Het volgende deel omhoog kon ik op een landweggetje ernaast lopen maar eraf dus weer pal langs de weg. Hier zat de witte streep tegen de berm aan dus regelmatig daar maar ingedoken als er een vrachtwagen aan kwam. Voor vandaag had ik maar 17 km gepland omdat het behoorlijk warm zou worden. Na 10 km kwam ik aan in Vitry en François met daar, jawel, heel veel restaurantjes en winkels. Maar omdat ik mijn Facebook even verder bij wilde werken en kijken of ik contact kon krijgen met thuis toch maar de Mac bezocht. De ijsmachine was kapot dus helaas geen mcflurry of milkshake. Dan maar koffie en een cola. Ik ben daar een uurtje blijven zitten en ben toen nog even het stadje ingegaan op zoek naar de VVV maar die heb ik helaas niet kunnen vinden. Ook als ik het vroeg op straat kreeg ik een gedeelte van de route met de mededeling: en daar moet u het maar verder vragen... Om 14.00 uur dan toch maar weer verder gelopen. Ik had vanochtend  gebeld (yes, het was weer een Nederlandse) en gezegd dat ik er rond vier uur zou zijn. Omdat ik best wel lang had gerust liep ik makkelijk en had gelukkig weinig last van de warmte dus om half vier was ik er. Een boerderij met camping met veel Nederlandse gasten. Ik heb een bed in een kamer voor twee (dus weer een bed leeg!) en een normale handdoek!! Ook kan ik gebruik maken van de keuken dus na een douche heerlijk aan de thee. Ik had nog wat extra brood gekocht omdat ik niet weet of ik morgen iets kan kopen dus het wordt straks een broodmaaltijd met cup a soup en natuurlijk eindelijk de sinaasappel. Ik ben wel uitgenodigd om mee warm te komen eten maar dan zit ik weer met al dat brood en ik ben tenslotte gek op brood. Vanavond is er een  kampvuur. Gezellig! Ik zit nu in Courdemanges.

  • 11 Augustus 2012 - 21:17

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Weer genoten van je verslag. Houd je taai en blijf vooral frans oefenen.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 11 Augustus 2012 - 22:36

    Ida :

    Dag Monique,

    Langs de snelweg lopen, jij hebt wel lef hoor, gelukkig maar, klijkt mij doodeng.

    Lijkt me trouwens best fijn als je weer even gewoon Nederlands kunt spreken, of is je Frans al zo ver dat je daar je hand niet meer voor omdraait.

    Geniet lekker van het kampvuur en slaap lekker.

    Groetjes van Ida






  • 13 Augustus 2012 - 11:05

    Ellen:

    Dat je zoiets kan missen: een handdoek. Althans, ik heb er een paar keer een opmerking over gelezen.
    Enne... ben je echt zo'n brood-eter?
    Groetjes en tot de volgende (staat er al, dus die ga ik nu lezen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Courdemanges

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 99799

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: