10 augustus 2012 - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 10 augustus 2012 - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

10 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Augustus 2012 | Frankrijk, Vitry-le-François

Zo, na een goede nachtrust weer op pad. Maar liefst 18 km langs kanaal la Marne. In het begin veel joggers en fietsers tegen gekomen. Iedereen zegt vriendelijk gedag. Sommige mensen vragen waar je heen gaat, helemaal alleen? Maar allemaal positief en ze wensen me "bon courage" (veel succes). Aan de overkant van het kanaal liep ineens een vent in zijn blootje. Ik dus maar voor me uit kijken. Toen ik op zijn hoogte was ging hij heel hard hoesten maar tegelijkertijd naderde achter me een oud mannetje die vroeg hoe het met me ging. Hij vroeg waar ik heen ging en vertelde dat hij al twee keer naar Santiago was gefietst. Hij had ook een speldje ervan op zijn pet zitten. We liepen/fietsten een eindje met elkaar op, praatten in het Frans (ja, echt) en toen reed hij weer verder.  Pech voor de bloterik! En dan loop je de hele dag langs water en door dorpjes maar denk maar niet dat je onderweg ergens koffie of thee kan krijgen. Gelukkig was er nog een boulangerie open en daar kon ik wat fris kopen. In een dorpje vroeg ik tenslotte maar aan een man of hij mijn flesje kon vullen met water waarop hij mij een literfles water gaf. Mijn geld mocht ik houden. En als je dan een supermarkt tegen komt:  Sinaasappel, tomaatjes, vruchtensap, roquefort, yoghurt, pellegrino, gelukkig was ik er bijna want ik liep ineens flink te sjouwen. Ik kwam op een leuk adres met meerdere kamers en verschillende zitjes op het erf. Ook kreeg ik eindelijk mijn thee met koekjes. Nu had ik het adres van vanavond via internet gereserveerd en die man, Sylvain, had gevraagd of ik ook voor twintig euro mee wilde eten want hij ging koken voor zijn Engelse gasten. Ik had hem geantwoord dat ik niet mee wilde eten, wilde gewoon lekker in mijn kamer met voeten omhoog en Ereader erbij, eten. Nu Sylvain mij echter met  die boodschappen zag komen vroeg hij of ik toch aan tafel mijn picknick op wilde eten en vroeg aan de Engelse gasten of ze daar bezwaar tegen hadden. Ik heb toch maar ja gezegd. Toen ik mijn thee op had naar mijn kamer. Echt een Franse kamer: antieke bedden, linnenkast, een zitje. Toch weer wat anders dan de afgelopen dagen :). En nu een lekkere douche. Ik heb de hele dag in de zon gelopen en ben niet alleen flink verkleurd maar ook wat stoffig. Ik zit trouwens niet in Vitry maar in St. Amand sur Fion maar dat plaatsje kent deze site niet!

  • 10 Augustus 2012 - 19:59

    Stephanie:

    Hi,

    Ze moeten je wel hebben die Fransen, hi hi...eerst een brr-man en nu een bloterik..gelukkig heb je stokken! Hoe is het met je knieen? Heb je er nog last van gehad? Ik wist niet dat je zo goed Frans kon praten, of wist je dat zelf ook niet? Lijk je toch veel op je vader..die weet zich ook in ieder land verstaanbaar te maken. Denise heeft een dochtertje gekregen, Zara. Ik ga binnenkort naar haar toe, maar ik weet niet of ik dat bezoek kan combineren met een bezoek aan jou, omdat jullie nog vrij ver uit elkaar zitten. Ik plan dan gewoon een ander weekend in. Ik wil best in een gite slapen, als er wel een douche en toilet in zit, ha ha. Geniet nog van je avond en alvast een goede nachtrust gewenst. Tot gauw. Dikke kus. X

  • 10 Augustus 2012 - 20:30

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Vanavond heb ik twee verslagen gelezen. Je maakt ontzettend veel mee en dan zo'n blote vent , je moet er niet aan denken.
    Toen ik je verhaal las over de dame waar je ging eten en slapen en de rotzooi all over the place, liepen de rillingen over mijn rug.
    Hou vol en geniet van de natuur!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 10 Augustus 2012 - 20:35

    Els:

    Het was weer genieten van je verslag ! liefs, Els

  • 10 Augustus 2012 - 21:45

    Monique De Groen:

    Ja het is best leuk met die Fransen! Maar nu zit ik echt riant. Net dus toch naar mee gegeten, was best gezellig. Alleen zo'n leuke Engelse vrouw, wilde iedere keer haar Frans op mij oefenen terwijl de gastheer Engels sprak. Maar jullie ook allemaal de groetjes en feliciteer Denise van me

  • 10 Augustus 2012 - 22:20

    Els Koppenhagen (hbs):

    Hoi Monique
    Lees ik net het kerkblaadje en daar stond het verhaal en site van jouw avontuur naar S.d.C!
    Ik kon het niet laten om te kijken of jij dat inderdaad was, geweldig wat een lef in je eentje! Ik ken de streek waar je nu loopt , het is er schitterend. Ik ga zeker regelmtig kijken waar je bent.
    Veel succes met de reis
    Hartelijke groeten Els Koppenhagen (HBS weet je nog?))

  • 10 Augustus 2012 - 22:36

    Monique De Groen:

    Hoi Els, natuurlijk ken ik je nog! Wat leuk dat dit in het parochienieuws staat. Ja, Het is een hele ervaring en ik geniet er met volle teugen van. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vitry-le-François

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 100093

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: