7 september 2012 - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 7 september 2012 - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

7 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 September 2012 | Frankrijk, Thiviers

Wat heerlijk om om kwart over zes wakker te worden, je nog eens om te draaien en dan om kwart over acht weer wakker te worden, rustig ontbijten en tegen tien uur op pad. Roel en Joke hebben me een stuk op weg geholpen en toen op naar Thiviers. Roel, Joke, bedankt dat ik bij jullie een "rustpunt" heb gevonden. Ik kan er weer even tegenaan! Het is vandaag weer flink warm, een strak blauwe lucht en geen zuchtje wind. Wat was het lekker om af en toe even over een bospaadje te kunnen lopen. Ook had ik weer even een praatje met een oude vrouw op kaplaarzen en een mandje aan haar arm. Ze bleef speciaal staan toen ze me zag aankomen. Ik geloof dat ze wel vijf keer heeft gevraagd of ik
"tout seul" was. Nadat ze me had verteld dat ik nog ongeveer 3 km moest lopen wenste ze me  "bon courage" en zwaaide me na tot ik een hoek om was gegaan. Om kwart over een liep ik Thiviers in en ging op zoek naar de VVV. Die ging gelukkig om
twee uur al open dus hoefde ik niet zo lang te wachten. Er is een plaats in een gite op de camping maar die gaat pas om half zes open. Ik heb maar even een terrasje opgezocht en heb net een geitenkaassalade op. Nu ga ik op zoek naar een supermarkt want de camping ligt buiten Thiviers (maar geen idee hoe ver!) zodat ik straks niet nog een keer heen en weer hoef. Daarna loop ik vast naar de camping want misschien ga ik  nog even gebruik maken van het zwembad. Morgen ga ik naar Sorges en zondag hoop ik dan in Perigueux aan te komen. Wat is het toch leuk om op een terrasje te zitten. Net is er een mevrouw de hele tijd haar hondje aan het roepen, ondertussen rondjes om haar auto lopend. En het "ratje" huppelt de hele tijd achter haar aan. Misschien handiger voor haar om een grotere hond te nemen of toch maar een andere bril aan te schaffen.

  • 07 September 2012 - 17:32

    Dineke:

    Ook hier terrasjesweer, heerlijk! Groeten van onze logeerpoes Truus en natuurlijk van mij! Dineke

  • 07 September 2012 - 18:12

    ELSH:

    Hai Monique,
    Je verslag is vandaag weer zeer positief. zo leuk om te lezen. Joop en ik kijken steeds op de kaart waar je bent. We volgen je echt op de voet.
    Hier in Friesland is het trouwens ook lekker weer, vandaag wat bewolkt maar morgen wordt het weer een blauwe lucht. Het is dan feest op de camping. De eigenaar is een verwoed modelbouwer en morgen krijgen we allerlei demonstraties van verschillende bestuurbare boten. Verder zijn er bestuurbare vliegtuigen en helikopters en als klap op de vuurpijl zijn er van die gigantische luchtballonnen met van die mandjes, je kent het wel. Je mag mee de lucht in maar dat lijkt mij helemaal niets.
    Bon voyage en eenkus van ELS.

  • 07 September 2012 - 19:04

    Els:

    Ik krijg toch steeds meer een positief beeld van de Fransen. Wat ontmoet je toch overal leuke mensen, en wat geniet je! En wij genieten mee. Liefs van ons tweetjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Thiviers

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 100120

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: