27 augustus 2012 - Reisverslag uit Charenton-du-Cher, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 27 augustus 2012 - Reisverslag uit Charenton-du-Cher, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

27 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Augustus 2012 | Frankrijk, Charenton-du-Cher

Gisteren heb ik nog een gezellige middag en avond gehad. Eerst heb ik lekker  in het zonnetje zitten lezen. Toen kwam er een stel uit Nederland waarvan de man al verschillende keren de pelgrimstocht heeft gelopen en hij had interessante tips. Ook gastheer Rene, in Nederland organiseert hij o.a. voorlichtingsweekenden voor pelgrims en hun partners, kon ons natuurlijk heel veel vertellen. Na het heerlijke avondmaal ( groentesoep, tagliatelle met vis, salade en kaas) kwam er rond half tien nog iemand aan. De man, Bernard uit Belgie, loopt met een kar met maar liefst 100 kg bagage. Wat hij daar allemaal in heeft zitten? De kar is ook nog voorzien van een motortje allemaal zelf in elkaar gefabriekt! Ieder jaar reist hij drie maanden langs pelgrimsroutes maar zonder speciaal aan te hoeven komen in Santiago.  Hij was net een week bij een mevrouw in huis geweest om allerlei klusjes in en om huis te verrichten tegen kost en inwoning. Hij ging praten en heeft zijn mond niet meer gehouden. Je kan je hem zo voorstellen in een programma met van die "aparte" mensen. Hij had vanochtend zijn wekker gezet om ons te voorzien van koffie. Ook toen bleef hij praten, gelukkig tegen Ward. Zelfs als Ward even naar binnen ging volgde hij hem om zijn verhaal (over oa Kaïn en Abel) door te vertellen! Om zeven uur zijn we vertrokken. Eerst een paar km over landweggetjes en daarna weer heel veel km langs het kanaal. Het was echt smerig water. Vlakbij een van de vele sluizen,  die trouwens niet meer gebruikt worden want we hebben geen boot gezien, lag het vol met dode vissen. De temperatuur wordt alweer iets hoger, het is nu zo'n 28 graden, maar door het windje is het goed lopen. Ongeveer drie km voor de overnachtingsplaats was er gelukkig een boulangerie zodat we een lekker vers brood met camembert konden eten. En dan is het dus gewoon vakantie: langs het kanaal op een bank aan een stokbroodje Camembert en een blikje fruit. Om kwart over een hadden we er 23 km op zitten en waren we op de plaats van bestemming. Een schitterend pand waar heel wat van te maken valt .... ! Ward vroeg me net of ik mijn bed al had open geslagen. Hij nl. wel en er lagen lijken in zijn bed, het begint met een v en het eindigt op een o! Ik gelijk even kijken maar bij mij ligt er gelukkig niets. Vanaf morgen gaan we allebei apart verder op onze Camino. Ward gaat morgen maar 10 km lopen en stopt dan. Omdat ik toch eind oktober wil aankomen in Santiago loop ik nog wat door zodat ik op schema blijf. Ik zit nu in Charenton du Cher.

  • 27 Augustus 2012 - 21:15

    Els H:

    Hai Monique,
    Het was weer geweldig om je reisverslagen te lezen.
    Het lijkt me trouwens lastig om niet bij dochter te zijn als zij jarig is. Nog van harte!!!
    Je gaat weer alleen verder, wat een dappere beslissing.
    Morgen hebben we leesclub en dan zal jij zeker ter sprake komen.
    Geniet en zorg goed voor je voetjes !!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 27 Augustus 2012 - 22:28

    Frank:

    hoi , nog bedankt voor je snelle reactie.. ga morgenmiddag met onze mentorklas je verslagen bekijken en laat ze wat schrijven als ze dat willen.. wordt het 8e uur.. dus nog even geduld !
    good night en good luck morgen !

    groeten,Frank

  • 28 Augustus 2012 - 09:21

    Keetje De Jong:

    Hoi Monique,
    Vanaf gisteren al je verslagjes gelezen. Keiharde eitjes gekookt, want ik zat zo in je verhaal dat ik de eierwekker niet hoorde. Wat een prachtverhaal van die Bernard, zie het helemaal voor me. Kan je met hem niet verder? Als hij toch al 100 kg. in die kar heeft en als jij dan moeie voetjes hebt... Wat heb je trouwens nog een fijne temperatuur. Toen ik twee weken geleden in Dijon was was het daar al 30 graden. Hier is het nu druillerig, maar tussen de buien door heel lekker. Proficiat nog met de verjaardag van Iris.Hoop dat ik het bericht doorgezonden krijg, gisteren lukte het niet, want ik ben een verbeten digibeet.Ik blijf je volgen en leef met je mee. Wens je vel verrassende ervaringen.
    Groetjes,
    Keetje

  • 28 Augustus 2012 - 11:17

    Loes:

    Bonjour Monique,
    Nou dat van die sluizen en dat vieze water kan ik me herinneren. Wij zijn in die streek met onze schuit nooit verder gekomen dan Clamecy omdat sommige rivieren, waar geen commerciële binnenvaart meer is, door achterstallig onderhoud helemaal verzand zijn. Zeker bij de in- en uitgang van sluizen ligt er op de bodem een bergje zand door de stroming en lopen schepen die dieper gaan dan 1.20 m helemaal vast. Maar jij hebt daar gelukkig geen last van.
    Voor morgen: loop lekker ik volg je op de voet.

  • 28 Augustus 2012 - 15:19

    Carlon:

    bent u daar wel echt???

  • 28 Augustus 2012 - 15:20

    Anoniem:

    Ja, bent u daar wel echt?

  • 28 Augustus 2012 - 15:20

    Jeffrey:

    pijn in je voeten?

  • 28 Augustus 2012 - 15:21

    Karim:

    Hallo mevrouw de groen

    Veel succes met uw reis

    Tot Januari 2013

  • 28 Augustus 2012 - 15:21

    Anoniem:

    Waarom gaat u lopen? waarom niet met de auto?

  • 28 Augustus 2012 - 15:22

    Carlon:

    waar is uw bewijs! mischien zit u nu wel thuis op de bank harry potter aan het kijken en chips te eten

  • 28 Augustus 2012 - 15:27

    Ferid:

    veel succes met uw reis:)

  • 28 Augustus 2012 - 15:28

    Mert:

    Hey Mvr de Groen

    Nog veel succes met het lopen en ik hoop dat u velig aan komt in santiago.

    Groetjes Mert (ik moest ook de groetjes van mijn ouders doen)

  • 28 Augustus 2012 - 15:28

    Koray:

    Hallo mevrouw.

    Veel succes met uw reis.
    Ik hoop dat u veel leuke dingen tegen komt.

  • 28 Augustus 2012 - 15:29

    Carlon:

    grapje mevrouw goede reis mevrouw

  • 28 Augustus 2012 - 15:30

    Chantal:

    hoi me vrouw groen

    ik hoop dat u het naar u zin heeft daar zo

    groetjes chantal

  • 28 Augustus 2012 - 15:30

    Balhaaaaaaar:

    hoi

  • 28 Augustus 2012 - 15:31

    Mustafa:

    hallo mevrouw groen,


    veel succes met uw reis :)

  • 28 Augustus 2012 - 15:33

    Basha:

    Hallo mevrouw de Groen,

    Leuke verslagen!
    En ook hele leuke en mooie foto's

    Nog veel succes!

    Groetjes Basha

  • 28 Augustus 2012 - 15:34

    Lisanne:

    Hallo mevrouw de groen,

    Nog heel veel succes verder met uw reis en ik hoop dat u veilig aankomt in Santiago.

    Groetjes,
    Lisanne

  • 28 Augustus 2012 - 15:35

    Chantal :

    Hallo mevrouw de Groen,

    Leuke verslagen & leuke foto's
    Ik zag net dat er iets heeft geplaats met mijn naam maar dat ben ik niet .....

    Heeft u niet last van uw voeten ?
    Nog heel veel plezier !

    Groetjes,
    Chantall

  • 28 Augustus 2012 - 15:37

    Basha:

    Oja, ik was nog wat vergeten te zeggen. Ik zag bij rtl travel over de pelgrimstocht, en daar hadden ze allemaal van die schelpen om de hals. Heeft u ook zo'n schelp en wat is de betekenis?

    Groetjes Basha

  • 28 Augustus 2012 - 15:40

    Jeff:

    allees goed ?

  • 28 Augustus 2012 - 15:40

    Feyza Yilmaz:

    Hallo,

    Is alles goed mevrouw Groen
    Vermaakt u uw een beetje ?
    Veel plezier met uw reis
    tot 2013 !

    groetjes Feyza. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Charenton-du-Cher

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 100143

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: