26 augustus 2012 Iris jarig - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 26 augustus 2012 Iris jarig - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

26 augustus 2012 Iris jarig

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Augustus 2012 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Iris is vandaag 18 geworden en ik ben er niet bij. Best wel moeilijk. 

Vannacht heerlijk kunnen slapen en omdat we vandaag niet zoveel kilometers hoefden te lopen een beetje uitgeslapen. Om acht uur zijn we vanochtend vertrokken. Vandaag weinig over asfalt gelopen dus beter voor je lijf. Eerst hebben we een stuk door het bos gelopen. Ik heb inmiddels al heel wat bospaden belopen. Omdat het al een tijdje droog is zijn er al veel bladeren gevallen en doet het al denken aan de herfst. En dat roept herinneringen op aan de herfstvakanties in mijn jeugd in Soesterberg: wandelen en spelen in de bossen. Met een door mijn oom gemaakt karretje achter de Daf door de bossen rijden tot de politie zei dat dat maar beter niet gedaan kon worden! Want dat heb je tijdens het wandelen: je hoeft aan niet zoveel dingen te denken dus er komen veel herinneringen op. 
In Sancoins waren er winkels en gelukkig waren ze ook m
nog open dus eerst koffie gedronken en daarna wat boodschappen gedaan. Daarna hebben we nog ongeveer 7 km over het jaagpad langs het kanaal De Berry gelopen. Om half een kwamen we aan bij het overnachtingsadres in 
Augy sur Aubois waar we hartelijk verwelkomd werden door weer een Nederlands echtpaar Rene en Hannie met koffie en een stuk zelfgemaakte pruimentaart. Deze mensen zijn twaalf jaar geleden dit pelgrimsonderkomen gestart en hebben dit met vrienden opgebouwd. Het is een goed onderkomen, grote woonkamer voor als het wat minder weer is, een keukentje en een slaapzaal die ruimte biedt aan 20 personen. Later in de middag zullen er nog een paar mensen komen. Vanavond eten we hier mee en Dineke: net een eitje op en vanavond witvis! Met mijn scheen gaat het goed, vandaag geen last gehad. Ik kreeg van Ida per sms de vraag of deze tocht nou ook als vakantie voelt. Hier kan ik wel " ja" op zeggen. Want hoe warm het is of hoe minder makkelijk een dag wel eens kan verlopen, aan het eind van de dag zit je heerlijk in een tuin of op een terrasje met wat te drinken en heb je het voldane gevoel dat je het toch maar weer gedaan hebt. En natuurlijk de hele dag buiten zijn: heerlijk! Ellen: het pelgrimsseizoen begint in maart, april. Voor de hitte van augustus is de tocht dan volbracht. Maar mensen die bij de Frans-Spaanse grens gaan starten zullen dat ook in september doen om voor de winter in Santiago te zijn. Dus het kan best zijn dat het in Spanje straks nog druk is. Ivo en tante Wilma: leuk dat jullie ook mijn blog zijn gaan lezen!
Nou Iris, ik drink (een thee) op je gezondheid en maak er een gezellige dag van.

  • 26 Augustus 2012 - 16:46

    Dineke:

    Felicitaties voor Iris!! En natuurlijk ook voor jou, Monique, van harte!!
    Toktok, lekker eitjes eten, gezond en voed(t)zaam, dus goed voor je scheen/voeten ( hoe verzin ik het??!!enig...blabla).
    Succes en groeten! Dineke
    Ga morgen op werkweek, dan 2 bruiloften, even stilte vanaf het Bolwerk schat ik in. Doei!!

  • 26 Augustus 2012 - 17:23

    Peregrinofrans:

    Bonjour Pèlerin Monique,
    Ik volg je al een hele tijd en je wandeling gaat zowat over rozen. Toch heb ik nog wat tips voor je: zorg ervoor als je aankomt op je eindbestemming dat je je bed gevonden hebt, dat je wat kan eten, zoals fruit (suikers) en eiwitten. Je spieren zijn dan nog warm en nemen dit gemakkelijk op. Dat heb je vandaag ook goed gedaan door een ei te nuttigen! Drink vervolgens een halve liter water en ga op je rug op bed liggen. Leg bijvoorbeeld je rugzak onder je voeten, zodat deze hoger liggen dan je hart. Zo raak je makkelijk je afvalstoffen kwijt. Ook kan je je benen in de richting van je hart masseren. Blijf minstens een half uur liggen.
    Op je mooie foto's zag ik dat je sokken ruim uit je schoenen komen. Sla je sokken over je schoenen, zo belemmer je de bloeddorstroming niet. Je zou als de last van je scheenbeen aanhoudt, je veters minder strak kunnen strikken.
    Monique, het zou leuk zijn als je naast de plaatsnaam ook de naam van herberg zou vermelden. Dan kunnen je volgers op bijvoorbeeld Youtube kijken waar jij die nacht slaapt en snurkt :-D!

    Bon Camino,

  • 26 Augustus 2012 - 19:39

    Loes:

    Bonjour Monique, Van harte met Iris. Alweer 18 jaar. Poepoe, en ze haalt ons niet in.
    Als ik al die eettips lees, moet je je geliefde croissants laten staan!! Dat zal niet meevallen. Maar het beste is volgens mij (maar wie ben ik) gewoon naar je lijf luisteren. En aan je opgewekte berichten te lezen, gaat alles prima. Houden zo. Veel plezier weer morgen.
    PS Ik lees trouwens niets over onweer of regen. De afgelopen nacht is het hier noodweer geweest. Vandaag de zon tussen buien door. O ja, ik moest vandaag ook Frans met Fransen praten, nou dat kwam erg roestig uit mijn tenen. Voel weer met je mee.

  • 27 Augustus 2012 - 12:18

    Frank:

    Nog gefeliciteerd met je dochter Iris ! Leuk om al je verslagen te lezen. Heel bijzonder wat je allemaal mee maakt en dan noem je dat nog " vakantie " ook.. Heb daar wel een andere gedachte bij..
    Vandaag eerste dag op school, wel raar hoor zonder jou .
    Kon eerst je klassengegevens niet vinden,maar gelukkig heb ik de blauwe map in de kast gevonden !
    Toch nog een vraagje, sorry.. kan ik inloggen op de pc onder jouw naam ? heb bijv. het lapje nodig digitaal van lw4a om 'm straks aan te passen en de powerpointpresentatie voor de pta avond.
    misschien kan je me de gegevens doormailen via de schoolmail of via een smsje.. alvast bedankt !
    Succes de komende dagen , groetjes, Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 100134

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: