5 augustus 2012 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 5 augustus 2012 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

5 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Augustus 2012 | Frankrijk, Bazancourt

Weer een heerlijke wandeldag. Wat lekker is het om hele dagen buiten te zijn. Het heeft vanochtend twee keer geregend. De eerste keer toen ik aan het ontbijt zat en de tweede keer toen ik toevallig net in een dorpje aankwam. Ik heb daar mijn theepauze maar gelijk genomen in een telefoonhokje. Het was niet zo'n cel als we ooit in Nederland hadden maar een betonnen gebouwtje met een bank erin. De afstand die je per dag aflegt hangt nu nog heel erg af van de overnachtingsadressen. Loop je 5 km door dan heb je die avond geen bed. Vandaar dat ik nu 20 km per dag loop tot Reims. Daar hoop ik dan dinsdag aan te komen. In Reims kan ik dan weer een nieuw boekje halen met routes en overnachtingsadressen.  Om drie uur kwam ik aan in Chateau Porcien. Voor de eerste keer een overnachting in een gemeente gite (gratuit!!). Normaal haal je de sleutel/code bij het gemeentehuis of bij de Sjopi maar aangezien het zondag is waren beiden gesloten. En daar ging mijn eerste telefoongesprek in het Frans. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg snapte wat ik bedoelde maar ik snapte vervolgens haar verhaal niet. Volgens mij zei ze dat haar man niet thuis was maar of ze toen zei dat hij zo zou komen... Toen ik vertelde dat ik haar niet begreep hing ze op! Ik nog een kwartier gewacht of zij zelf of toch haar man zou komen. Ik ben de Sjopi gaan zoeken want ik wist dat de gite daar in de buurt was. Daar heb ik het tweede nummer van het lijstje gebeld en gelukkig was die man wel thuis en hij zou er aan komen. Inmiddels had ik een gesprek aangeknoopt met een mevrouw die voor de supermarkt op een bankje zat en die vroeg of ik wat wilde drinken. Daar had ik wel trek in maar terwijl zij dat thuis haalde kwam die man van de gemeente en moest ik mee. Hij bracht me naar een soort slaapkamer die aan de weg lag en die geopend moest worden met een code.  Er staan twee stapelbedden en nog twee onderschuifbedden. Verder is er een douche en een toilet. Het ziet er wel netjes uit maar om daar nou zo binnen te gaan zitten.. Ik met Ereader weer naar het bankje en toen kwam die mevrouw alsnog een flesje tonic brengen. Gisteren had ik al broodjes gekocht want ik wist dat hier vanavond niets open zou zijn. Dat was dus mijn diner! Morgen is in ieder geval de winkel open dus kan ik een vers ontbijt halen en broodjes voor onderweg. Voorlopig slaap ik hier alleen en ik neem aan dat er op dit tijdstip (19.45) ook niemand meer zal komen.