4 augustus 2012 - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 4 augustus 2012 - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

4 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Augustus 2012 | Frankrijk, Lalobbe

Vanochtend om half negen vertrokken. Het huis waar ik sliep staat halverwege een berg en het was zo heiig dat je het dorp niet meer kon zien. Mooi gezicht met de zon erboven. Vandaag weer veel over landweggetjes gelopen en ook nog een stuk door een zeer drassig bos (het heeft gisteravond en vannacht flink geregend). In Signy l'Abbaye een lekkere salade op met roquefort en ham aangezien hier op zaterdagmiddag en -avond niet veel open is. Ook had ik nog geen slaapplaats geregeld dus zorgde ik in ieder geval maar vast voor mijn maag! Ik twijfelde nl. nog waar ik zou overnachten. Uiteindelijk werd het Lalobbe, een zeer klein plaatsje met natuurlijk een kerk en een restaurant. Maar er is hier nu wel drie dagen Feest:  een  draaimolen en muziek. Net voor ik dit plaatsje naderde heb ik gebeld voor een overnachting. Ik in mijn Frans prachtige volzinnen geoefend, zijn het Nederlandse mensen! Maar dus wel zo makkelijk. Ik heb een eigen huisje gekregen om te verblijven. Door het feest kan ik niet meer terecht in het restaurant maar mijn gastgezin zorgt voor het eten. Nu zit ik heerlijk in de tuin, heb net mijn voeten verzorgd met een lekkere zeep en lotion (allemaal nog gekregen voor mijn verjaardag) en ga nu zitten lezen.  Gisteren heb ik mijn kleren gewassen maar nog niet alles was droog dus dat hangt nu aan de lijn. Morgen een beetje uitslapen: half negen ontbijt en dan kan ik rond negen uur gaan lopen.  Ik ben trouwens pas 1 andere pelgrim tegen gekomen. Dat was bij het VVV in Rocroi. Verder dus helemaal niemand. Het pelgrimsseizoen is voornamelijk in het voorjaar. Hoef ik ook niet bang te zijn dat ik geen bed vind!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lalobbe

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 100108

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: