Dag 8: Comillas - San Vicente de la Barquera - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu Dag 8: Comillas - San Vicente de la Barquera - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Comillas - San Vicente de la Barquera

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Juli 2015 | Spanje, San Vicente de la Barquera

Met een mooi uitzicht op de herberg en het dal zit ik in de schaduw van een stokbroodje Jamon, nectarines en yoghurt te genieten. Vanochtend was iedereen al vroeg in touw, om half zes al, en er werd zoveel geluid gemaakt dat ik er ook maar uit ben gegaan. Dat scheelt nogal eens in de groep pelgrims. Omdat ik gisteren verder met de bus ben gegaan dan dat ik in een dag zou lopen zijn er weer allemaal nieuwe gezichten om me heen. Bij de vorige groep fluisterde iedereen als ze in de slaapzaal met elkaar praatten maar hier werd ik gisteravond wakker van een Spaanse dame die naar huis stond te bellen. En ik was niet de enige die hier wakker van werd. Het was ook al na tien uur en in de meeste herbergen moet je na tien uur stil zijn. Nu scheelt het dat hier geen hospitalero aanwezig was die dat in de gaten hield. Tussen drie en acht zat er alleen maar een mevrouw van de gemeente on iedereen in te schrijven. Om half zeven ging ik al lopen, het was nog schemerig. Gelukkig liep er een voetpad langs de weg anders was ik pas gaan lopen als het licht was. Het eerste deel ging over de weg richting de camping waar wij hebben gestaan. Vervolgens liep ik een groot deel over veldwegen met schitterende uitzichten over zee. Deze weg liep dalend door een golfterrein. Gelukkig was er nog niemand zo vroeg aan het golfen dus ik hoefde niet bang te zijn voor een balletje tegen mijn hoofd. Het was wel een steenslagpad. Dit betekende hersens en stokken erbij om niet uit te glijden. Na de golfbaan kwam ik weer uit op een weg waarbij ik weer een paar keer me zo plat mogelijk tegen de vangrail moest drukken voor tegemoetkomende auto's. Jammer dat er best wel veel van die wegen op de route zitten. Uiteindelijk kwam San Vicente de la Barquera in zicht. Ik heb bij de eerste bar die ik tegen kwam lekker een uurtje in de zon gezeten met een heerlijk ontbijt. Ik had er toen ruim negen km op zitten. Daarna ben ik doorgelopen naar het stadje en de herberg. De herberg zit bovenop een berg dus toen ik onderweg een supermarkt tegen kwam ben ik maar gelijk mijn middagmaal gaan kopen. Met tasje met boodschappen in de hand beklom ik de treden maar zag er een over het hoofd. Daar lag ik dan:) gelukkig heeft alleen het boodschappentasje maar schaafwonden opgelopen en vloog mijn stokbrood eruit. En het belangrijkste: volgens mij heeft niemand het gezien☺️. Ik heb net even een tijdje in de zon op het gras gelegen maar dat werd toch te warm dus nu maar in de schaduw. Om 14.30 gaat de herberg open dus tot die tijd lekker met een boek zitten. Fijne middag en avond!

  • 20 Juli 2015 - 14:59

    Els:

    Hai Monique,
    Je maakt wel veel mee op je wandeltocht. Wat een stoer besluit om de tocht te stoppen en op een ander moment verder te lopen.
    Ik vind het wel gezellig dat je vroeger naar huis dan kunnen we snel weer eens iets afspreken.
    Voorlopig ben je nog bezig met je wandeltocht . Geniet ervan !!!!!!
    Een dikke knuffel .

  • 20 Juli 2015 - 18:13

    Dineke Boutkan :

    Hoi Monique,
    Je bent weer goed bezig!! Zet m op, en tot ziens in Hellevoetsluis.
    Doei, Dien.

  • 21 Juli 2015 - 14:19

    Nicole De Groen:

    Hoi Monique,

    Verder geen lichamelijke gevolgen door je valpartij?
    Wel fijn dat niemand het heeft gezien :-)
    De foto's van de omgeving zien er echt erg mooi uit en echt weer super leuk om elke dag een stukje van je te lezen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 99778

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: