Dag 7: Santander - Comillas - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu Dag 7: Santander - Comillas - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Dag 7: Santander - Comillas

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Juli 2015 | Spanje, Comillas

Zondag: rustdag! Om mijn knie en mijn (doorgeprikte) blaar te ontzien vandaag een rustdag. Wel verder maar dan met de bus. Van Santander naar Comillas. Dit plaatsje roept herinneringen op want hier hebben Auke en ik een paar keer onze vakantie doorgebracht, een keer samen en een keer met de kinderen. Het is nog precies hoe ik het me herinner: in ieder geval het stadje zelf. Het strand, overvol, kwam me niet bekend voor want wij zaten een stuk verder op een camping bij een veel rustiger stuk strand. De herberg zit in het centrum, maar 20 bedden, en er zitten nu al mensen te wachten. Om drie uur gaat de herberg pas open dus ik blijf nog even in de buurt rondhangen. Zodra ik een bed heb kan ik nog even een paar uurtjes naar het strand. Het is nu ongeveer 30 graden met zon, dus ik zit nu maar in de schaduw. Eigenlijk moet ik zo aan de chocolate con churros want die heb ik hier voor het eerst gegeten. Gisteren heb ik de beslissing genomen om volgende week maandag naar huis te gaan. Om de geplande afstand te lopen en het niet te gek te maken qua kilometers heb ik meer tijd nodig dan de geplande vijf weken. Omdat ik ook nog wel even thuis wil zijn voor het begin van het volgende schooljaar maak ik de tocht nu dus nog niet af. Zondag kom ik aan in Gijon en vandaar zou ik de overstap maken van de Camino del Norte naar de Camino Primitivo. Op dat moment ga ik stoppen zodat ik bij een volgende Camino daar weer verder kan gaan. De vlucht is geboekt, ik vlieg van Santander naar Charleroi, zo kom je nog eens op verschillende vliegvelden! Ik ga nu aan de churros, morgen loop ik weer verder! Tot dan!!

  • 19 Juli 2015 - 23:30

    Ida:

    Hoi Monique,

    dan heb je toch een mooie tocht van gemaakt deze keer, die ervaring en kilometers heb je toch maar weer gelopen. Je hebt nog een hele mooie wandelweek voor de boeg. We blijven je volgrn. Ed en Ida

  • 20 Juli 2015 - 07:15

    Ward:

    Dat is verschieten. Ge zult toch wel weer een prachtige maar zware tocht gemaakt hebben. Nog veel bessen, koffie en cola maar vooral geniet ervan!

  • 21 Juli 2015 - 17:12

    Vera:

    Hoi, zo heb je weer wat om naar uit te kijken, verstandig om toch ook even rustig bij te komen, voordat je weer aan een schooljaar begint!Geniet in ieder gevalnog van het stuk dat je gaat doen!

  • 21 Juli 2015 - 18:02

    Henny:

    Hoi Monique, jammer maar het komt zoals het komt. Volgende keer beter. Nog veel plezier deze week! Dag kanjer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 100040

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: