Dag 14: Villaviciosa - Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu Dag 14: Villaviciosa - Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Dag 14: Villaviciosa - Gijon

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Juli 2015 | Spanje, Gijón

Mijn laatste wandeldag Camino del Santiago voor dit jaar zit erop. Gisteravond was het nog gezellig in Villaviciosa. Er was een folkloreavond met optredens van groepen mensen uit verschillende plaatsen uit de provincie Asturië. Verschillende klederdrachten, allemaal castagnetten. De optocht naar het podium was wel leuk alleen op het podium zelf niet zo. De muzikale begeleiding kwam van een doedelzak maar die meneer stond iets te dicht bij de microfoon. Ook werd er tussen de optredens heel veel gesproken dus na twee optredens hield ik het voor gezien en ben naar het hotel terug gegaan. Een heerlijk rustige nacht gehad en vanochtend om kwart over zeven liep ik weer buiten. Ik had al in het boekje gezien dat er nogal heftige klimpartijen kwamen en dat was nog maar zachtjes uitgedrukt:) eenmaal boven kon je natuurlijk wel genieten van schitterende uitzichten, eerst op het dal en later weer op Gijon met de kust. Met mij liep een Duitser de bergen op en we stonden om de beurt weer na een aantal meters stil en haalden elkaar dan weer in. In mijn boekje stond voor het eerst in de beschrijving dat er een restaurant was na de eerste klim en afdaling. Helaas stonden de openingstijden er niet bij, het restaurant was nog gesloten terwijl het toch al rond tien uur was. Wel stond er een automaat met drinken en snoep. Omdat het glas zo beslagen was typte ik een verkeerd nummer in en had ik een blikje bier te pakken. Die heb ik er maar naast gezet. Gelukkig had ik genoeg klein geld dus bij de volgende poging kwam mijn blikje cola er wel uit. Vervolgens de volgende klim: toch wat drassig (muggen) en verder heel veel losse keien en lekker steil. Na de klim gelukkig wel een bar die open was. Ik had nog maar zo'n zes km te gaan en na dat klimmen volgde er gelukkig een flinke daling. Laat ik nou toch nog verkeerd lopen! Waar ik de tocht 14 dagen geleden mee begon eindigde ik er nu ook mee. Wel constant toch? Ik moest naar de gemeentelijke camping Deva. En ik had in het boekje gelezen dat er een afslag kwam naar de camping. Toen ik dus municipal en Deva op een bord zag staan volgde ik deze route. Na een paar honderd meter hoorde ik mijn naam roepen. Het was een Kroaat waar ik al een paar dagen mee in dezelfde herbergen zat. Alleen hij had aangegeven dat hij niet naar de camping wilde maar naar de stad. Ik had er geen erg in dat hij vlak achter mij liep en mij ook klakkeloos achterna ging. Hij dus weet terug naar de route, ik liep door maar zag verder geen aanwijzingen meer. Wel naar de cermatorio municipal Deva! Wie geeft nou ook een camping en een begraafplaats dezelfde naam?? Fijn, mocht ik ook weer terug naar de route, een geluk, ik was bergopwaarts gelopen dus terug ging iets sneller en bij 32 graden wel zo prettig. De camping bleek uiteindelijk gewoon aan de route te liggen en nu heb ik een bed in een huisje waar er zes in staan. Ik zit met de Duitser en twee Italianen in een huisje. Er zijn zes van deze huisjes beschikbaar voor pelgrims en er zitten er nu al drie vol. Hopelijk komt er bij ons niemand meer bij want je kan je kont niet keren. Gelukkig is het mooi weer en er is een zwembad met een enorme ligweide. Daar zit ik nu mijn blog te schrijven. In de camping winkel heb ik wat boodschappen gedaan dus ga nu eten. Morgen neem ik de bus naar Gijon en neem daarvandaan de trein of bus naar Santander. Ik hoef pas tegen drie uur te vliegen, moet gaan lukken. De bus rijdt zeer onregelmatig, kwart voor zeven, kwart over acht, half negen, tien uur... Ik moet maar zorgen dat ik er op tijd sta. Misschien morgen nog even een blog vanaf het vliegveld, nu ga ik eten en nog even van de zon genieten!

  • 26 Juli 2015 - 21:12

    Cornelia:

    Een goede thuisreis toegewenst Monique. Wel fijn om nog een paar weken thuis te zijn voor dat je weer moet werken. Tot ziens en een groet van Cornelia

  • 26 Juli 2015 - 21:41

    Ida:

    Hoi Monique,

    Altijd weer gezellig om je verhaal te lezen, je maakt elke dag wel iets bijzonders mee.
    Je beeldende vorm van schrijven neemt je letterlijk mee op deze tocht, je foto's onderstrepen dat.
    Het weer hier is slecht, daar hoef je niet voor terug te komen, vanmorgen was het gewoon weer lekker, maar dat is nu weer over.
    Nog veel plezier de komende dagen, geniet er nog even van!
    Mis de bus niet


  • 26 Juli 2015 - 22:35

    Els:

    Hai Monique,
    Het was ook vandaag weer een dag vol verrassingen voor jou. Gelukkig heb je alle afdalingen en klimpartijen overleefd.
    Al met al denk ik dat je een fantastische tocht hebt gemaakt.
    Nu nog de thuisreis. Ik hoop dat je een vliegreis hebt zonder vertraging !!!!!
    Verder zal ik je dagelijkse belevenissen missen.
    Wel thuis en tot gauw.
    Voor nu lekker slapen en morgen gezond weer op !!!!!!!
    Knuffel van Els.

  • 27 Juli 2015 - 02:16

    Steohanie:

    Hi Monique,

    Een hele goede terugreis en tot gauw!

    Stephanie

  • 27 Juli 2015 - 07:55

    Ward:

    Weer een deel van je pad afgelegd. Bij het lezen van je dagelijkse verslagen kwam de goesting opnieuw sterk opzetten. Dit jaar was het niet mogelijk, Mss het volgende en wie weet ...

  • 28 Juli 2015 - 20:47

    Vera:

    Hoi, was even een paar dagen weg,ben nu weer "bijgelezen". Hopelijk ben je gezond en wel weer thuis, spreek je snel. Groetjes, Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 99767

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: