Dag 9: San Vicente de la Barquera - Buelna - Reisverslag uit Buelna, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu Dag 9: San Vicente de la Barquera - Buelna - Reisverslag uit Buelna, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Dag 9: San Vicente de la Barquera - Buelna

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Juli 2015 | Spanje, Buelna

Vandaag de eerste regendruppels. Daar was ik wel even blij mee, maar dat later... Nadat ik in de herberg een bed had gekregen, en daar voor het eerst een Nederlandse pelgrim, Inge, heb ontmoet, ben ik nog naar San Vicente gelopen. Het was weer een behoorlijke afdaling en vooral klim:(. Ik heb het stadje verkend, een ijsje gegeten en tevergeefs een internetcafe gezocht om mijn instapkaart voor maandag uit te printen. Nou ja, ik heb nog even. Gisteravond moest het om tien uur stil zijn, hospitalero in huis, dus dat lukte. De tien euro die ik voor dit onderkomen moest betalen was inclusief ontbijt vanaf half zeven. Om zeven uur wandelde ik weg bij de herberg. Ook vandaag weer mooie vergezichten, gezellige terrasjes onderweg maar ook een enge ouwe vent! Na Unquera liep er een steil pad naar boven en daar staat een kapelletje. Bij die kapel stond een meneer die belangstellend vroeg waar ik vandaan kwam en waar ik vandaag naar toe ging. Hij opende de deur van het kapelletje en stak een kaarsje aan. Ik deed mijn rugzak af om mijn portemonnee te pakken. Nadat ik geld had gegeven wilde hij me aanwijzen hoe ik met een kortere weg in Buelna kon komen. Hij pakte mijn schouder en wees de weg. Maar ineens werd hij nogal handtastelijk en pakte ik snel mijn rugzak en stokken en ben doorgelopen. Maar zijn vieze aftershave bleef ik ruiken dus ik hoopte dat ik snel kon gaan douchen. Het begon wat te onweren en ook wat te regenen. Omdat ik net, na een kopje koffie door wilde lopen, heb ik in ieder geval de regenhoes over mijn rugzak gedaan. Zelf vind ik het, vooral bij deze temperaturen, niet zo erg om nat te worden, maar helaas bleef het bij een paar druppels. Nu zit ik bij een herberg in Buelna. Je hebt allerlei verschillende herbergen, van de gemeente, van een religieuze groep, toeristische herbergen en prive herbergen. Dit is een priveherberg. Vaak zien ze er beter uit omdat het altijd dezelfde persoon is die alles onderhoudt. Deze ziet er in ieder geval zeer goed uit en de prijs valt ook mee: 15 euro incl diner en ontbijt. Maar wat nog het meest prettige is: er staan allemaal stoelen en ligbedden zodat je ook echt kan relaxen. Vaak hang je een beetje rond, moet je op stenen of op gras zitten en op den duur weet je niet meer hoe je moet zitten. Genieten dus nu. En er is een barretje bij zodat je ook nog wat te drinken kan halen. Vandaag heb ik plm 24 km gelopen, morgen nog 18 naar het eind van deze etappe, naar Llanes. Daarna volgen tot Gijon nog 3 etappes van 28 km waar ik vijf dagen over kan doen. Gaat lukken!! Nu nog hopen dat het droog blijft want ik wil wel van het ligbed genieten en mijn was hangt te drogen.

  • 21 Juli 2015 - 21:39

    Els:

    Hai Monique,
    Wat een enge mannen zijn er toch. Gelukkig kan jij heel goed jezelf staande te houden en zo'n man af te weren. Af en toe een beetje regen is heerlijk als het zo warm is.
    Hier was het vandaag mooi weer, Jop was bij ons en wij hebben ongeveer de gehele dag in het zwembad gelegen.
    Nog heel veel plezier tijdens het vervolg van je wandeltocht.
    Welterusten voor straks en en morgen gezond weer op.
    Knuffel van Els.

  • 22 Juli 2015 - 11:00

    Kenneth:

    Hoi Monique,

    Idioten heb je overal, misschien is pepperspray een idee om enge mannen op een afstand te houden
    Morgen ga ik een stukje met je meelopen maar dit doe ik vanuit Orihuela naar Campoamor.
    Veel loopt plezier.
    Groeten,
    Kenneth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 99787

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: