19 oktober 2012 - Reisverslag uit Ligonde, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 19 oktober 2012 - Reisverslag uit Ligonde, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

19 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Oktober 2012 | Spanje, Ligonde

Vanochtend liep ik in de mist weg uit Ferreiros richting Portomarin. Ik kwam weer door veel dorpjes en gehuchten. Zoals iedereen kijk je, helaas, veel naar de grond om niet over stenen te struikelen, en in een van de dorpjes stond op de grond geschreven: kijk naar links. Daar bleek dus een barretje te zitten dat je anders inderdaad zou missen! Om Portomarin in te komen moest ik over een hele hoge brug over het stuwmeer van Beledar. In die plaats heb ik wat gedronken en toen moest ik over een voetgangersbrug om er weer uit te komen. Gelukkig voor mij was deze brug afgesloten en ging het toch over de gewone brug. Er volgde een pad door het bos met weer een aardige heuvel. Wat zal ik die missen als ik weer in Nederland ben. Na het bospad volgden er grote stukken langs de weg, soms gescheiden door boompjes en struiken. Maar gelukkig volgden er ook weer leuke paadjes door de heuvels met stenen muurtjes erlangs. Het zonnetje kwam rond half twaalf tevoorschijn en nu in de zon in het plaatsje Airexe (ik heb het plaatsje Ligonde moeten aangeven op de blog, scheelt maar 1 km) is het goed uit te houden. Onderweg ben ik heel veel nieuwe gezichten tegen gekomen, waaronder een grote groep Duitse scholieren. Ik kon weer vijf km voor de grotere (stop)plaats blijven dus weer de grote meute gemist. De komende dagen zal dat lastiger worden want er zijn geen herbergen langs de etappes, dus ik ben bang dat ik morgen in Arzua toch wel met veel mensen in een slaapzaal kom te liggen en de dag erna in O Pedrouza ook. Maar dat zijn gelukkig de laatste twee nachten. Omdat ik in mijn boekje zag dat de pelgrimsherbergen in Santiago aan de rand van de stad liggen en ik eigenlijk wel verlang naar een behoorlijk bed en eigen badkamer heb ik in Santiago voor drie dagen het hotel met de toepasselijke naam "25 de Julio" geboekt. Nog 70 km lopen!

  • 19 Oktober 2012 - 18:38

    Wilma Timmer:

    Gisteren en vandaag kreeg ik jouw bericht 2 maal binnen, 10 minuten na elkaar, hoeft niet hoor, ik lees het toch wel! -:).
    Het lijkt nu nog een kippenendje, maar zoals we weten wegen de laatste loodjes het zwaarst.
    Daarom nogmaals heel veel succes
    Wat zal het heerlijk zijn om na 3 maanden thuis te komen en, leuke bijkomstigheid, zo'n
    10 kilo lichter.


  • 19 Oktober 2012 - 20:27

    ELSH:

    Hai Monique,
    Het was weer een afwisselende tocht vandaag, door de bossen en langs de grote weg. Uit je verslag begrijp ik dat het weer nog mooi is. Dat helpt wel !!!
    Nog 2 dagen afzien in een grote slaapzaal en dan laat je jelekker verwennen in een hotel met de toepasselijke naam. Een goed bed met een heerlijke douche of een lekker bad!!!!
    De laatste km. dame, kun je het je voorstellen dat je dan 2500 km. hebt gelopen.
    CHAPEAU!!!!!!!!!
    Groetjes en een kus van ELS.


  • 19 Oktober 2012 - 22:18

    Hans Kröber:

    Hallo Monique,

    Het zit er bijna op. Wat een ongelooflijke prestatie heb je geleverd. Heb even naar je kaartje bekeken met al die etappes. Het begint me gewoon te duizelen als ik me voorstel dat je dat allemaal gelopen hebt. Heb echt heel veel bewondering voor je. En straks flink afkicken van het ritme waar je de afgelopen maanden in hebt gezeten. En vooral nagenieten van de prestatie en alle indrukken die je hebt opgedaan. Nog heel veel succes met de laatste twee etappes. Laat die nog meer even helemaal tot de doordringen als mooi sluitstuk van een enorm avontuur. Groeten ook van Liti,

    Hans Kröber

  • 20 Oktober 2012 - 01:33

    Frank:

    Hoi Monique,

    Ben dus nog net op tijd om nog wat te schrijven voor je door de finish gaat .. ik sluit me eigenlijk helemaal aan bij mijn voorganger Hans, ook al ken ik 'm niet..
    Onvoorstelbaar en ongelooflijk wat je gedaan hebt, hoe je alle dagen beschreven hebt en wat je dus allemaal meegemaakt hebt.
    En ik dan denken dat ik een sportman ben.. ik weet nu wel beter!
    Nog heel veel succes en plezier de laatste 2 dagen . Zie je over een paar maanden..

    groeten,

    Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ligonde

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 99805

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: