10 oktober 2012 - Reisverslag uit León, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 10 oktober 2012 - Reisverslag uit León, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

10 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Oktober 2012 | Spanje, León

Vanochtend uiteindelijk toch nog maar even de poncho aangetrokken. Als ik dan het programma "onderweg naar Santiago" bekijk waarin het alleen maar regent en waait heb ik geen klagen. In het programma hebben mensen al drie weken slecht weer, dat gaat mij gelukkig niet meer lukken. Na een uurtje kon de poncho alweer uit en ook het vest hoefde niet meer aan. Ik was van plan de trein te nemen naar Leon vanaf Mansilla de las Mulas maar toen ik vanochtend ergens onder de spoorlijn doorging zag ik dat deze een hele andere kant opboog. In tegenstelling tot wat er in mijn boekje staat rijdt er daar helemaal geen trein meer. Gelukkig reed er wel een bus maar daar moest ik even op wachten. Aangezien ik me erop had ingesteld om 20 km te lopen had ik ook geen zin meer om toch maar de route te vervolgen. Ik ben dus een rondje gaan lopen en ben een stempel (in mijn derde credencial) gaan halen bij het gemeentehuis. Daarna ben ik bij het busstation gaan zitten wachten. Er kwam een vriendelijke man naar me toe die een heel verhaal in het Spaans tegen me begon maar ik snapte er helaas niets van en hij bleef maar staan praten tot de bus eraan kwam. De bus was een touringcar en een ritje van 20 km kostte maar € 1,55! In Leon aangekomen kon ik niet zo snel de goede weg vinden. Omdat ik nog steeds problemen heb met mijn internet ben ik naar de Mac gegaan zodat ik met wifi de routeplanner kon instellen. Ik zit in het Benedictijnenklooster en nu weet ik ook waarom ik eigenlijk niet in een stad moet overnachten, wat is het daar druk. En ik kom allemaal mensen tegen die een stuk achter mij liepen, zij hebben dus ook een trein of bus genomen. Ook is er een jongetje van zeven die de pelgrimstocht samen met zijn moeder aan het lopen is. Eerder heb ik al een stel gezien die hun baby meenam. De man had zijn rugzak om en de baby in een draagzak op zijn buik. Ik zit nu bij de kathedraal en het is gezellig druk op de terrasjes. Het is droog en niet koud (plm. 21 graden). Morgen ga ik ook ongeveer 20 km lopen en start dan wat later. 

  • 10 Oktober 2012 - 19:53

    Loes:

    Hola Monique,
    Het klinkt allemaal leuk en gezellig.
    En wat die schoenen van je betreft: als ze echt kapot gaan, kun je er gerust naast gaan lopen door al die complimentjes die je krijgt.
    Veel plezier mañana!

  • 10 Oktober 2012 - 21:04

    ELSH:

    Hai Monique
    Vandaag zit ik achter de Apple van Francois, een beetje wennen hoor. Je begrijpt dat ik in Nieuwerkerk ben bij de kleinkinderen. Nou ja kleinkinderen Anne zit inmiddels in VWO 3 en is een echte dame . ( Zij is groter dan ik ).
    JIJ bent weer een stukje dichterbij. Jij vindt het druk in de grote stad en dat komt omdat je geen stadsmens bent. Jij hoort in de natuur en lekker wandelen !!!!!
    Houd nog even vol en geniet van het nog steeds mooie weer,
    Groetjes en een kus ELS,

  • 10 Oktober 2012 - 23:34

    Linda:

    jeetje, wat lief van je...ik kreeg je kaart vandaag!! als je weer terug bent hoop ik je snel te zien, evt bij ELS???? hou vol meisje....nog maar een klein stukkie!!
    big hug, Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 99788

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: