9 oktober 2012 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 9 oktober 2012 - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

9 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Oktober 2012 | Spanje, El Burgo Ranero

Het was raar weer vandaag. Ik ging om kwart voor acht in de mist weg, toen ik de stad Sahagun op vier km naderde stond deze helemaal in de zon. Ik hoop dat het te zien is op de foto. Van Sahagun tot Bercianos del Real Camino heb ik in het zonnetje gelopen en nadat ik wat had gedronken en de laatste acht km liep ging het waaien en een beetje regenen (het was zo weinig dat de poncho niet aan hoefde). Nu zit ik in El Burgo Ranero, het is droog, er staat geen wind en het zonnetje komt voorzichtig door. Het eerste stuk liep vrij makkelijk tot twee km voor Sahagun, toen had iemand verzonnen om een pad op te hogen met brokjes asfalt waar je in wegzakte en wat niet zo bevorderlijk was voor mijn knieën. Als je dan in een stadje aankomt en je ziet een treinstation liggen... Maar ik ben doorgelopen en heb op een terrasje "koffie met" genomen. Hier kwam ik de Spanjaard, waar ik gisteren mee aan tafel heb gezeten weer tegen. Hij was vanochtend om zes uur vertrokken. Omdat hij belletjes aan zijn schoenen heeft hoorde ik hem weggaan. Maar hij moest nu stoppen wegens tendinitis (ontsteking aan scheenbeen) en kwam net de farmacie uit. Ik geloof dat ik dat al eerder heb geschreven maar de apothekers doen goede zaken als ze langs de pelgrimsroute liggen:) Toen ik op het terrasje zat (15 min) heb ik daar maar liefst vier pelgrims naar binnen zien gaan. Het volgende deel van de route liep langs een weg maar er was eindelijk weer eens wat begroeiing dus iets minder saai. Het laatste deel was wel weer saai om te lopen maar uiteindelijk kwam ik hier net na drie uur aan. Ik zit erover te denken om morgen te lopen tot Mansilla de las Mulas (19 km) dan de bus te nemen naar Leon, daar de middag en de ochtend door te brengen en dan nog wat kilometers te lopen. Er komen de komende twee weken nog twee zware etappes aan qua hoogte (Cruz de Ferro op 1500 meter en O  Cebreiro op 1250 meter) en daar wil ik nog even wat kracht voor opdoen.
PS. het lijmen van mijn schoenen is gelukt, nu maar hopen dat mijn zolen het houden!

  • 09 Oktober 2012 - 17:57

    Dineke:

    Ha Monique,
    Weer een dag achter de rug: jij lopend, ik op school ( studiedag, interessant). Voor jou: fijne avond!!
    Groeten, Dineke

  • 09 Oktober 2012 - 18:06

    Yvonne Groenendijk:

    Hoi Monique, vandaag de ouderspreekavond brieven gedaan en dan kom ik jouw naam uiteraard tegen van de brieven van vorig jaar, en dan boemm dan denk ik met volle kracht aan je en wat je aan het doen bent. Wat een fantastische vrouw ben jij, wat er ook verder in je leven zal gebeuren dit moet zoveel kracht geven dat je overal tegen kunt.Gisteren de vlucht naar Sharona in Australië geboekt voor 25 april 2013 (2 weken) ook voor mij een mijlpaal dan is ze al weer een jaar weg maar jij bent dan allang weer terug.
    kus Groy

  • 09 Oktober 2012 - 18:22

    Ellen:

    Hey Monique,
    Lastig die halve zolen.... Maar fijn dat ze geplakt zijn. Zie je nou vnl. mannen of vrouwen naar binnen gaan bij de farmacie? Enne: is het een gat in de markt? Of zijn de farmacies overal te vinden: best slim natuurlijk.
    Goed dat je jezelf voorbereid op die hoogten.
    Zet 'm op en geniet ook!!!
    Liefs van Ellen

  • 09 Oktober 2012 - 18:56

    ELSH:

    Hai Monique,
    Wat fijn dat het gelukt is met je schoenen, vooral nu er nog een paar zware tochten in het verschiet liggen. Het is wel opvallend dat er meer mannen dan vrouwen de farmacie binnengaan. Ik heb altijd al gezegd: de vrouwen zijn het sterkste geslacht en jij bent daar een uitstekend voorbeeld van.
    Morgen een tochtje van 19 km, dat is slim zo spaar je kracht!!!
    Vandaag was het hier redelijk zonnig weer maar de temp. is duidelijk gezakt tot 14 graden. Dat is best wel even wennen.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 10 Oktober 2012 - 07:47

    Els:

    Verstandige beslissing heb je genomen. Je moet t wel plezierig vol kunnen houden. Nu ik dit mail ben jij al onderweg.... liefs he !

  • 10 Oktober 2012 - 15:55

    Kitty:

    Hoi Monique,

    Petje af hoor. Wat zal jij een hoop ervaringen rijker zijn als je weer terug bent. Geniet er van.

  • 10 Oktober 2012 - 16:05

    Gerard En Stella Mars:

    Hi, Monique, wij hebben de 'belletjes man' in Burgos ontmoet. We hoorden hem wel, maar hadden niet zo snel in de gaten dat hij het was.
    Na drie dagen rust, Stella lopend en ik met de bus, kan ik gelukkig weer verder lopen. We hebben heel wat km gelopen in ons leven, maar van het probleem tendinitis nooit gehoord, laat staan ervaren. Nu kan ik er helaas over meepraten. Van de andere kant ben ik blij dat ik bijtijds de pauze heb genomen. We zitten nu in Carrión de los Condos, zo'n 3 dagafstanden van je vandaan. Geniet van de laatste loodjes. Stella en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Burgo Ranero

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 99820

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: