8 oktober 2012 - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 8 oktober 2012 - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

8 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Oktober 2012 | Spanje, Terradillos de Templarios

Afgelopen nacht heb ik in het klooster Colegio del Espiritu Santo bij de nonnetjes geslapen. Er waren veel slaapzalen, eindelijk eens een keer geen stapelbedden en ik sliep met maar drie andere vrouwen in een zaal met twaalf bedden. Ik ben gewend dat iedereen rond negen uur in bed ligt en dat het licht uiterlijk om tien uur uitgaat maar hier kwamen ze pas tegen elf uur naar bed en vanochtend toen ik om half acht de slaapzaal verliet sliepen ze nog. Omdat het eerste deel van de route vandaag bestond uit zeventien kilometer zonder ook maar iets tegen te komen moest ik wel eerst gaan ontbijten voor ik kon gaan lopen. De route van gisteren over 19 km deed tenminste nog plaatsjes aan maar deze niet. Het leek ook weer net of ik in Nederland aan het lopen was, allemaal akkers en in de verte de snelweg. Alleen zie je in Nederland wel boerderijen en die staan hier allemaal in of tegen een dorp aan. Er stonden gelukkig wel bomen langs het pad en ik kom nu veel pelgrims tegen. Het leuke is natuurlijk dat ik over zeventien kilometer veel mensen heb ingehaald en dat ik maar door een man ben ingehaald. Het heeft nog even gedruppeld en iedereen om me heen ging gelijk de poncho aantrekken maar voor die aan was was het al weer droog en scheen de zon weer. Het waaide er bij dus lekker om te lopen. Tegen twaalf uur zat dit pad er op en kwam ik aan in Calzadilla de la Cueza waar gelukkig een bar was. Daarna volgde een pad langs een grote weg (waar ik maar een auto, voor bagagetransport, langs heb zien komen). In Calzadilla was deze auto ook en de chauffeur laadde koffers uit van pelgrims. Wat nemen die mensen allemaal mee?? Vervolgens kwam ik uit in het plaatsje Ledigos en kon het niet laten om daar weer wat te drinken. Het was inmiddels flink warm geworden. De laatste vier kilometer naar Terradillos de los Templarios ging weer over een
pad langs de weg en uiteindelijk kwam ik in Albergue Jaques de Molay aan waar ik me weer lekker op kon frissen en mijn was weer eens in de wasmachine kon doen. Ik zat net op het terras toen Ward hier ook aan kwam. Hij bleek iedere keer een of twee plaatsjes achter me te hebben gezeten maar ik vond vandaag 27 km genoeg en hij heeft er 32 gelopen. We hebben op dezelfde dag het vliegtuig dus zullen elkaar nog wel tegen komen maar het in mijn eigen tempo lopen bevalt me goed (geen zere schenen of knieën) dus ik blijf wel alleen lopen. Verder zitten er hier ook weer allemaal mensen die ik nog niet eerder gezien heb. Vanavond heb ik weer een pelgrimsmenu en morgen zit er hier ook ontbijt bij. En Santiago: nog maar 15 dagen en 376 km!

  • 08 Oktober 2012 - 17:34

    Dineke:

    Je ruikt de stal!! Zet 'm op!
    Hartelijke groeten, Dineke

  • 08 Oktober 2012 - 17:50

    ELSH:

    Hai Monique,
    Het gaat je allemaal goed af. geen pijn meer aan scheenbeen of knieen.
    Leuk dat je Ward weer tegen gekomen bent en bovendien met het zelfde vlieguig naar huis vliegt.
    Volgens mij kon je goed met hem overweg.
    Vandaag was ik met Vera bij Valerie op de koffie. Heel gezellig en natuurlijk veel voorpret voor de komende vakantie.
    Nou nog 376 km. en dan ben je er! RESPECT!!!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 08 Oktober 2012 - 18:28

    Jokehinskens:

    Hoi Monique , die andere lopers zullen wel allemaal reserve schoenen in die koffers hebben. Heeft je zool het gehouden? Je bent er bijna, goed man!! groetjes Joke

  • 08 Oktober 2012 - 19:00

    Anke:

    Hoi Monique, een paar dagen niet gereageerd, we zijn bij Roel en Joke geweest.
    Het gaat hartstikke goed, zeg!! Het einde komt in zicht, geweldig. Zet ém op die laatste 2 weken. Hopelijk kunnen je schoenen het uithouden tot Santiago. groetjes, Anke

  • 08 Oktober 2012 - 20:40

    Loes:

    Hola Monica,
    Even de rekenmachine gepakt: 376 : 15 = 25 km + 6 stappen per dag. ;-P
    Dat red je dus makkelijk. Met jouw tempo houd je nog een paar dagen over.
    Buenas noches.

  • 08 Oktober 2012 - 20:49

    Nicole:

    Hoi schoonzus, ongelofelijk dat het einde in zicht komt, respect hoor. Je verslagen lees ik dagelijks. Ik kijk er elke avond weer naar uit. Hou vol! Dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 20:57

    Els:

    Hoe is het met je schoenen?
    Nog even, Monique! Wij (Moos, Dien en ik) zijn ons weekendje al aan het voorbereiden. Verheugen ons er op. Zet m op, he ! liefs !!


  • 08 Oktober 2012 - 22:28

    Linda:

    elke stap is dichterbij het doel!!super !
    gr Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Terradillos de Templarios

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 100132

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: