5 oktober 2012 - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 5 oktober 2012 - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

5 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Oktober 2012 | Spanje, Hornillos del Camino

Ik ben weer 35 km verder gekomen vandaag, ik heb het alleen niet helemaal gelopen. In mijn ANWB-boekje stond als tip dat je ook een stuk voor Burgos de bus kon nemen om de industriewijk te vermijden. Dat leek me wel een goed plan, ben ik iets verder op mijn schema en kan ik het een aantal dagen wat rustiger aan doen. Ik heb dus eerst ruim een uur gelopen tot de bushalte, toen de bus gepakt en in het centrum van Burgos uitgestapt. Daar ben ik de kathedraal gaan bezoeken die inderdaad heel mooi is (had Vera mij gemaild). Ook heb ik gelijk wat boodschappen gedaan want bijna al mijn toiletartikelen waren op en om nu de komende weken zonder shampoo, tandpasta, deo en zakdoekjes door te brengen lijkt me niet zo'n goed idee. Dan ben ik natuurlijk wel verzekerd van ruimte om me heen:) Maar had ik in het begin overal een andere fles/tube voor, nu gebruik ik de shampoo voor mijn haar, lijf en de was en smeer ik me helemaal in met crème voor het gezicht. Alle beetjes helpen tenslotte om een lichtere rugzak te hebben. In Tardajos heb ik wat gegeten en toen ging ik via Rabe de las Calzadas (Calzada betekent geplaveide weg, de bewoners van de dorpen aan de St Jacobsroute waren hier heel trots op omdat elders men dit zich niet kon veroorloven) door naar Hornillos del Camino. Ik was net weg uit Rabe en wilde al omdraaien, er lag weer een helwit stenen pad voor me en dat kilometers lang. Volgens mij kan je hier ook in het donker makkelijk de weg vinden. Maar ik was al onderweg en ben toch maar doorgegaan. Na een tijdje veranderde het wit gelukkig in rood. De weg liep langzaam omhoog en dan komt dat punt waar je iedere dag naar uitkijkt: ineens zie je daken en een kerktoren! Er liepen al veel mensen en bij de herberg zaten zoveel mensen dat ik er van schrok. En ja hoor, de herberg zat helemaal vol. Je kon tot half zes wachten en dan waren er misschien nog ergens anders bedden of je kon doorlopen tot de volgende plaats waar volgens het boekje maar tien bedden waren en geen toiletten! Maar gelukkig is er hier ook een hostal, betaal ik wat meer maar heb daarvoor een eigen kamer, een opgemaakt bed en morgen pas om half acht ontbijt. Dank u, St. Jacques!!

  • 05 Oktober 2012 - 17:41

    Loes:

    Klinkt goed, dat hostal. Gelukkig maar. Veel plezier morgen.
    Vanwege het herfstige weer ga ik nu stamppot peen/ui met bal gehakt klaarmaken.

  • 05 Oktober 2012 - 18:09

    Els:

    Voor die St. Jacques mag je wel een extra kaarsje branden.
    liefs

  • 05 Oktober 2012 - 19:28

    ELSH:

    Hai Monique,
    Je hebt vandaag ervaren wat Maria en Jozef jaren geleden te horen kregen: Er is geen plaats meer in de herberg. Ja, daar moest ik opeens aan denken.
    Een hostal is dan een stuk beter dan een stal en 's morgens een ontbijtje is ook niet weg.
    Vandaag 35 km een beetje gesmokkeld ( je hebt groot gelijk ) en dat betekent de volgende dagen iets relaxter lopen.
    Nog heel veel succes en plezier!!!!!
    Groetjes en een kus van ELS

  • 05 Oktober 2012 - 19:47

    Dineke:

    Heerlijk toch, eigen kamer. Lekker van genieten, dik verdiend!!
    Wij het weekend in, jij morgen in de benenwagen.
    Veel wandelplezier!!
    Dineke

  • 05 Oktober 2012 - 23:17

    Peregrinofrans:

    Hoi Monique,

    Wat maak je veel mee onderweg, geweldig om het allemaal te lezen!
    Ik vermoed dat Hape Kerkeling (Ich bin dann mal weg) destijds ook in de bus naar Burgos is gereden!
    De route Burgos uit naar Tardajos is niet zo bijzonder, maar ook niet vervelend.Na 9 km kwam je in Tardajos voor de klim naar de 1e Meseta (hoogvlakte) zo dadelijk. Eerst nog 2 km door een moerasachtig gebied naar Rabé de las Calzadas. Na Rabé klom je geleidelijk aan 150 meter naar de 1e Meseta. Op de top keek je mooi uit op Hornillos del Camino, dit deel van de route is mooi met links en rechts valleien en heuvels en veel bloemenpracht. Je daalde snel af en kwam in Hornillos aan. SdC komt steeds dichterbij, nog slechts 456.000 mtr.
    geniet van elke stap...

    Buen camino,

  • 05 Oktober 2012 - 23:53

    Frank:

    Hoi Monique,

    Lang niets laten horen.. sorry.Net al je voor mij "nieuwe verslagen " gelezen ,liep een aardig eindje achter..
    Jij gelukkig niet ! Ongelooflijk waar je alle energie vandaan haalt. Nog maar 456 km ?? Dat vind ik met de auto al een eind rijden..
    Succes de komende dagen / kilometers en zal snel weer wat van me laten horen. Nog bedankt voor je kaart en groetjes van de klas .

    Frank





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hornillos del Camino

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 99820

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: