2 oktober 2012 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 2 oktober 2012 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

2 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Oktober 2012 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Ik zit weer heerlijk in de zon op een terrasje, het is 24 graden. De mensen om me heen lopen al in winterkleding maar ik loop nog met t-shirt en korte broek. Nu heb ik niet veel anders bij me, dus zal het hiermee moeten doen. Vandaar dat ik 's avonds vaak vroeg in bed lig als er geen ruimte is om binnen te zitten. Zodra de zon weg is wordt het gelijk erg fris, zo ook 's morgens als de zon nog niet op is. Vanochtend ben ik met mijn vest aan begonnen maar omdat er geen wind stond werd het gelukkig vrij snel warm en na 10 km in de plaats Najera is het uitgegaan. Het is ook een raar idee dat jullie met (nieuwe) herfstkleding bezig zijn terwijl ik iedere dag dezelfde kleren aan heb. Als ik aankom in een herberg spoel ik het allemaal uit en met een beetje zon, wind en geluk is het de volgende dag weer droog. Als ik in Santiago aankom zou ik het liefst direct andere kleren willen kopen maar ik hoor toch in pelgrimsoutfit in Nederland aan te komen. Eigenlijk hoor je die kleren te verbranden in Finisterre maar ik weet niet of ik daar nog heen ga. Ik weet wel zeker dat ik daar niet naar toe ga lopen! Ik ben nu in Santo Domingo de la Calzada en heb net de kathedraal bezocht waar een kip en een haan in een hok zitten. Voor de legende hierover zie internet. De herberg (albergue casa del santo) is ongelooflijk groot maar het is vrij nieuw en schoon en wat wel heel lekker is: ik hoef niet om half acht mijn bed in want er staan heel veel banken waarop ik vanavond kan gaan zitten lezen! 

  • 02 Oktober 2012 - 17:38

    Loes:

    Je moet die kleding niet verbranden, maar inlijsten!
    Vandaag was het hier ook 18 graden. Dan heb je echt het gevoel dat je met herfstkleding ook een beetje overdressed bent. Maar van mij mag het, dat temperatuurtje.
    Ik ga nu de legende van de kip en de haan googelen.
    Veel plezier weer morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 99799

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: