1 oktober 2012 - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 1 oktober 2012 - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

1 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Oktober 2012 | Spanje, Ventosa

Weer een dag erop zitten van 30 km, het gaat goed. Vandaag was het pad weer voornamelijk plat met af en toe een klim tussendoor.  Wel ben ik weer alleen aan het lopen want ik heb nog wel een aantal van die lange dagen op het programma staan en dan wil ik mijn eigen tempo aan kunnen houden. Gerard en Stella zouden vandaag tot Navarrete lopen, voor hen is het goed als ze eind oktober in Santiago aankomen dus zij gaan niet meerdere dagen lange etappes lopen. Gisteren heb ik nog met hen gegeten. In alle plaatsen waar je komt kan je een pelgrimsmenu nemen (variërend van 8 tot 15 euro) bestaande uit voor-, hoofd- en nagerecht, brood en meestal ook water en wijn. Gisteren had ik een tomatensalade met asperges en wortelreepjes, varkenslapjes met geroosterde paprika en patat en tiramisu na. Michelle was ook in het restaurant maar volgens mij ging zij ook niet zo ver vandaag. Het was 11 km naar Logrono, het was nog aardig fris dus een shawl om mijn nek, is lekkerder dan een vest onder de rugzak. In Logrono heb ik de kathedraal bezocht, een stempel gehaald bij de VVV en koffie gedronken. Na het centrum volgde een heel lang betonnen pad waar veel mensen aan het wandelen waren. In de tijd dat ik daar liep hebben meer mensen buen camino tegen me gezegd dan de hele afgelopen week. Het pad eindigde bij een grote speeltuin en een meer. En daar zat in een hutje "Sinterklaas incognito". Er lag een stempel en er waren appels, peren en biscuitjes. Ik liet een stempel zetten, kreeg een peer en een lege kalebas waar hij zijn naam (Marcelino) en datum opzette en die heeft hij aan mijn rugzak gehangen. Eerder was ik ook al een huis tegen gekomen waar je een stempel kon laten zetten maar toen had ik geen zin om mijn rugzak af te doen. Dit vond ik wel leuk. Al snel daarna kwam ik in Navarrete (met een bord dat Santiago nog maar 576 km was) waar ik heerlijk tapas heb gegeten. Ik moest nog zeven km en dan is een menu toch met iets te zwaar om daarna nog verder te wandelen. Na Navarrete kwam ik op een vreselijk saai pad, inmiddels was het ook een stuk warmer geworden, dus ik was blij dat ik in Ventosa was. Hier is geen eten maar wel een winkeltje dus ik ga zo weer eens wat voor mezelf klaar maken. Je komt iedere dag weer andere mensen tegen, nu zitten er veel Duitsers, maar er is ook een Ier waar ik al drie dagen mee in dezelfde herberg zit en ook nog een jong Engels stel. De meesten zijn in St. Jean Pied de Port begonnen en ze gaan ook niet allemaal door naar Santiago, het is maar net hoe lang ze vakantie hebben. 

  • 01 Oktober 2012 - 18:04

    Gerard En Stella Mars:

    Inderdaad zijn wij tot Navarrette gegaan. Morgen naar Azofra, ongeveer 23 km. Dat is voor ons prima. In de zon is het heerlijk, maar de wind is fris. Monique, bravo en het is nog maar voor een 'klein' stukje.
    Succes.
    Stella en Gerard

  • 01 Oktober 2012 - 18:57

    Anke:

    Hoi Monique, wat leuk dat er een kaart van jou hier in Ajat op ons lag te wachten! Dank je wel. Ik volg je nog steeds iedere dag op je blog. Ik vind het knap hoor elke dag zo'n 30 km te lopen. En dat je nooit eens zegt : vandaag maar even niet". Veel respect en zet ém op dat laatste stuk. Nu je terugreis geboekt is moet je wel, he. Je zal toch op tijd in Santiago aan moeten komen! Veel succes verder en de groetjes van Andy en Anke. xx

  • 01 Oktober 2012 - 21:43

    ELSH:

    HAI MONIQUE,
    De plaats waar je naar toe bent gelopen klinkt zo echt Spaans - Ventosa -. Van het bord nog 576 km. naar Santiago zou bij mij de moed in mijn schoenen zinken. Maar voor jou is het nog een 'klein'stukje'
    naar het eindpunt.
    Je moet het laatste stuk natuurlijk gelopen hebben voor de 23 ste. Dat lukt jou wel!!!
    Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk nog heel plezier op de laatste 576 km.
    Vandaag heb ik heerlijk in de tuin gewerkt en alle struiken gesnoeid. De groene bak zit gelijk tot z'n nok toe vol. Daarna naar de sportschool gegaan, getraind en mezelf getracteerd op een sauna. Daarna voel je je zo heerlijk relaxed.( dat is een tractatie voor als je thuis bent )
    Groetjes en een kus van ELS.


  • 01 Oktober 2012 - 21:55

    Jokehinskens:

    Lekker gegeten zo te lezen. Je loopt het er allemaal af, dat is het voordeel. Ik heb me uitgeleefd op een boom die eruit moest bij een vriendin. Ik durf met die vierdaagse helemaal niet meer aan te komen. Hopelijk blijft die regen in het zuiden. gr Joke

  • 01 Oktober 2012 - 22:22

    Linda:

    Ga zo door Monique! het is nog een klein stukkie, in vergelijking met wat je al gelopen hebt! ik geniet van je dagelijkse verhalen....stapje voor stapje dichterbij je doel!
    gr Linda.

  • 01 Oktober 2012 - 22:29

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Monique,

    Ik neem m'n pet voor je af voor de lange afstanden die je dagelijks loopt!
    Voor morgen raad ik je Grañón aan. Daar is een bijzondere regugio
    bovenin de kerk.
    Geniet van elke stap...

    Buen Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ventosa

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 100088

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: