16 september 2012 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 16 september 2012 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

16 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 September 2012 | Frankrijk, Captieux

Ik merk nu wel dat ik goed gewend ben aan het wandelen. De eerste weken was ik blij als ik om negen uur mijn bed in kon. Ik hield mijn ogen niet meer open en viel als een blok in slaap. Nu ga ik uit gewoonte, en als de slaapkamer ook gelijk woonkamer en keuken is uit noodzaak, om negen uur naar bed maar lig dan nog lang wakker. 's Morgens ben ik wel uitgeslapen. Nu we in een gite zitten met aparte woonkamer blijf ik vanavond even wat langer op. 
De route voor vandaag was veranderd. We hebben daardoor de hele dag op een pad gelopen waar vroeger een spoorbaan lag. Een mooi pad om te lopen vooral omdat het (vanochtend) lekker in de schaduw lag. Rond 10.00 uur hadden we het eerste gedeelte van het pad gelopen en kwamen uit bij een viaduct over de snelweg. Daar hebben we even gepauzeerd en zag ik een vos lopen.  Daarna liepen we verkeerd, we hadden links moeten aanhouden maar gingen naar rechts. Gelukkig was dit niet zo erg want nu kwamen we in het plaatsje Beaulac uit waar zowaar wel twee gelegenheden waren om koffie te drinken en waar ik ook nog fruit kon kopen. Vervolgens gingen we verder naar Captieux waar we zouden gaan overnachten. Om kwart voor een echter waren we er al. Nu bestaan de volgende twee dagetappes uit 33 en 31,1 km en we hadden eigenlijk besloten om deze op te delen in drie dagetappes. Omdat we zo vroeg waren besloten we om acht km verder te lopen zodat we er morgen 25 lopen en de dag erna toch 31,1. Spanje trekt, toch weer een dag eerder in St. Jean Pied de Port waar we de Pyreneeën doorsteken naar Roncesvalles. Alleen was er geen eten bij de gite waar we heen zouden gaan. Wel waren er tomaten werd er verteld. Gelukkig hadden we het brood dat we voor de lunch hadden gekocht nog niet op. Dat konden we als avondeten gebruiken en in een restaurant in Captieux hebben we een warme maaltijd genomen. Aan een tafel achter ons zaten vier Belgen. Toen we weg wilden gaan sprak een van hen mij aan. Het bleek ook een pelgrim te zijn die de afgelopen dagen zijn vrouw en een bevriend stel op bezoek had gehad. Hij (Luc) ging naar dezelfde gite als wij. Ik vroeg of hij wist dat er geen eten was. Ja, dat wist hij maar er waren wel tomaten! Luc is op 25 juli vertrokken uit Leuven en heeft constant een dag voor mij gelopen. Wij zijn doorgelopen naar Le Billon (naam van de gite) en kwamen daar rond vier uur aan. We hebben toch de hele dag samen gelopen want Anne Laure vindt mijn constante (mars:))tempo wel prettig. Later is Luc nog gekomen. We zitten ergens in the middle of nowhere, heerlijk rustig en hebben inmiddels een paar glazen munt- en citoensiroop op. Dat was wel even nodig na het laatste stuk. Op de kaart stond dat deze gite 1,5 km van de route lag maar het waren er drie en dan in de brandende zon! Morgen kunnen we een stukje doorlopen en dan zitten we weer snel op de route. Straks leggen we al het eten dat we in onze rugzakken hebben bij elkaar, met de TOMATEN  erbij, en zien wel waar de maaltijd verder uit bestaat. Nog bedankt Yvonne en Vera voor jullie antwoord op mijn vraag over de kathedraal in Bazas!

  • 16 September 2012 - 19:50

    Linda Prins:

    hoi, ik ben een vriendin van ELS, en zij stuurde jouw website door.Beter laat dan nooit, en ga ik je volgen op het laatste deel van je reis.
    Meid, wat schrijf je leuk en onderhoudend!Een geweldig avontuur...en dat neemt niemand je meer af!
    ga zo door,
    Hartelijke groet, Linda Prins.

  • 16 September 2012 - 20:42

    ELSH:

    Hai Monique,
    En zijn de tomaten je goed bekomen ? Dat zal wel want morgen moet je weer op stap. Het lijkt me het leukste als je op een pad loopt en dan ook nog een vos ziet.
    Afgelopen zaterdag hadden wij een BBQ met de vrijwilligers van de molen. Lekker en gezellig!
    Morgen ga ik gezellig naar vera op de koffie.
    Morgen weer veel wandelplezier en blijf genieten!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 16 September 2012 - 21:36

    Dineke:

    Ha Monique,
    Wat een leuke verslagen schrijf je! Volhouden! Waggel net binnen van een Bolwerkfeestje en heb nog even de computer aangezet om te lezen of jij weer veilig op je volgende adres aangekomen bent. Ja dus. Voor nu: welterusten en veel loopplezier morgen.
    Groeten, Dineke

  • 16 September 2012 - 21:52

    Stephanie:

    Hi Monique, wat is dat nou? Zit je ineens op Hawaii ;-)...? En wij maar denken dat je zo lekker aan het wandelen bent. Je zit nu volgens de kaart in Captain Cook in de VS. Lijkt me niet helemaal goed en het geeft ook zo'n vertekend beeld ha ha..

    Wel leuk dat je nu steeds meer mensen ontmoet, wel zo gezellig. Een goede reis verder en voor nu alvast welterusten.

    Gros bisou,

    Stephanie

  • 16 September 2012 - 22:43

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Pèlerin Monique,

    Elke avond kijk ik ofer weer een avontuur van jou erop staat. Het is een gewoonte geworden!
    Het is maar goed dat je na het viaduct over de snelweg verkeerd gelopen bent anders had je wel 6 km op een stoffig pad naast de snelweg gelopen. Ik weet zeker dat je in de gite van mevrouw Tresseras verblijft, zij heeft de Camino ruim 25 jaar geleden ook gelopen. En vanwege de glazen sirop de menthe. Het is gebouwd midden in de natuur, een apart gebouwtje naast hun boerenwoning. Links en rechts 2 slaapkamers, in het midden de badkamer en een hal annex keuken.
    Morgenochtend ontbijten jullie tezamen. Vervolgens loopt jouw route loopt door de natuur, er is slechts een klein dorpje onderweg. Ook loop je wederom over de `oude spoorbaan`. Ik verwacht dat je morgen naar Roquefort-des-Landes loopt. En dat je slaapt in refuge associatif Les Amis de St Jacques des Landes. De sleutel kan je halen bij café de la Paix au 05 58 45 51. Ze bieden daar een lekker viergangenmenu aan weinig geld.
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 17 September 2012 - 01:43

    Berfus:

    ik weet niet of ik van deze week je verslagen nog lees want ik ga met mijn broers zus en schoonzus nicht Carola een mid week naar limburg en ik weet niet of ik ze kan ontvangen met mijn mobieltje.nog veel wandel plezier en tot schrijfs
    groetjes je vader

  • 17 September 2012 - 09:56

    Loes:

    Hoi Monique, ik ben er weer. Al je verslagen van de afgelopen 12 dagen gelezen. Je zit al bijna in Spanje!!! Leuk. In Griekenland was het ook 30 graden en ik heb een paar keer gedacht: Pfffft, deze warmte en dan ook nog met een rugzak 30 km paadje op, paadje af lopen! Ik doe het je niet na. Supergoed van je.

  • 17 September 2012 - 16:56

    Wiel Sikkes:

    Hoi Monique

    natuurlijk leven we mee. Wij hewbben zelf een heerlijk wandelweekend achter de rug. Brigitte heeft je een (of misschien wel een aantal) foto's gemaild. Het was deze keer een kleinere groep dannormaal, maar ook weer heel gezellig. We lopen de volgende keer pas half juni...het weekend van 14,15,16 juni...dan heb jij ruim de tijd om je tocht af te ronden en te herstellen;-)....

    grtjs en veel wandelplezier

    tot snel

    Wiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Captieux

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 99794

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: