6 september 2012 - Reisverslag uit Châlus, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 6 september 2012 - Reisverslag uit Châlus, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

6 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 September 2012 | Frankrijk, Châlus

Toen ik gisteren net in de gite was kwam er een vrouw naar me toe die vertelde dat zij de gite schoonmaakte en zij waarschuwde me dat het toilet 's nachts "broeeeeem" deed en dat ik dat kon voorkomen door de kraan dicht te draaien. Maar ja, hoe moest ik dat nou weer tegen de Fransen vertellen die er nog aan zouden komen. En natuurlijk was ik  dat ook vergeten tot ik in bed lag en het "gebroeeem" hoorde. De man werd zijn bed uitgestuurd om te kijken waar het geluid vandaan kwam. Bleek het helemaal niet het toilet te zijn maar de koelkast! Daarna heb ik heerlijk vast geslapen. De Franse dame die boven me lag in het stapelbed verontschuldigde zich voor haar vele gedraai en was erg blij dat ik daar niets van gemerkt heb. Ik heb mijn Franse medepelgrims zich eerst maar laten aankleden voor ik mijn bed verliet. Maar om kwart voor acht kon ik ook op pad. Ik heb eerst een stuk langs een D-weg gelopen tot in Les Cars. Na het heerlijke kopje koffie daar heb ik een aantal kilometers over een rustig landweggetje gelopen, onderweg nog een gehuchtje passerend.  Daarna kwam ik weer op de D-weg uit en ben bij een meer mijn croissantjes op gaan eten. Een heerlijk rustige plek om even te gaan zitten. Om twaalf uur kwam ik in Montcigoux St. Pierre  de Frugie aan en ging op zoek naar het huis van Roel en Joke. En zoals dat in een dorp gaat vraag je gewoon aan een bewoner waar het is: links, rechts en links, en inderdaad, daar was het. Ik heb een gezellige middag gehad, lekker zitten praten, eten en wespen weggejaagd. Ook mijn kleren weer eens met de wasmachine gewassen, slaapzak gelucht en het clochard-zijn is weer iets minder geworden. Vanavond heb ik met Joke nog een wandeling gemaakt door het dorp en nu zitten we aan de koffie. Inmiddels ben ik alweer zes weken aan de wandel en zo'n beetje op de helft. Morgen ga ik eerst eens een beetje uitslapen, want dat doe je niet zo snel omdat je toch weer aardig wat kilometers voor de boeg hebt. Dan loop ik morgen ook niet zoveel en is het de bedoeling dat ik morgenavond in Thiviers ben.

  • 06 September 2012 - 22:34

    Ellen:

    Hey Monique,
    we hadden gister een etentje met Ingrid en Jan (beiden jubilarissen) en natuurlijk hadden we het over jou. Over hoever je nu was. Niemand wist het precies. En nu lees ik het! haha: op de helft. Knap van je hoor! Ruikt je kleding weer lekker fris? Geniet van je bedje. Dat uitslapen zal ook wel meevallen...
    Enne, wat een prachtige uitzichten heb je: leuke foto's!

  • 07 September 2012 - 10:26

    Dineke:

    Hey Monique,
    Fris en fruitig, schone kleding, lekker!! Veel succes weer en tot mails. Dineke

  • 07 September 2012 - 11:23

    ELSH:

    Ha Monique,
    Op de helft het is niet te geloven. Lekker geslapen in je schone ponnetje??/
    Gisteren konden we geen verbinding krijgen vandaar dit ochtend mailtje.
    Vandaag weer met frisse moed er tegen aan, bon voyage!!!!!
    Groetjes uit Friesland van ons allebei.

  • 07 September 2012 - 12:24

    Wilma Timmer:

    Hi Monique,
    Heb je mijn mail van 5-9 wel ontvangen?

    Gr. Wilma

  • 07 September 2012 - 14:55

    Wilma Timmer:

    Hi Monique,
    Je reisverslagen komen nu via de mail binnen, wat wel makkelijk is.
    Je ziet, ik volg je op de voet en dan zie ik die stoere bergschoenen van je voor me ;-)
    Tante Ger was hier van17 tot 21 augustus en zij heeft dus ook van jouw verslagen kunnen genieten.
    Inmiddels heb je er een fan (oom Wim) bij.
    Ga zo door, we zijn trots op je.

    Bovenstaande had ik op 5-9 geschreven en via de mail waarop jouw reisverslag binnenkwam,
    verzonden.

    liefs,
    tante Wilma


  • 10 September 2012 - 20:42

    Nel Rath:

    Hi Monique.
    Heel erg bedankt voor je kaart. Erg lief en attent.Maar dat ben jij ten voete uit.
    Morgen ga ik naar je vader toe,voor zijn verjaardag.
    Nou monique heel veel sterkte,en een goede tweede helft.
    Liefs van ons Riekus en Nel.
    p.s.wij genieten van onze kleinzoon. een schatjeXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châlus

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 99845

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: