5 september 2012 - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 5 september 2012 - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

5 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 September 2012 | Frankrijk, Flavignac

Ik wilde vandaag naar Les Cars lopen maar aangezien er in Flavignac meer overnachtingsplaatsen waren heb ik daarvoor gekozen, was ook weer 2 km korter dan de 31 die op de kaart staan. Eigenlijk weinig meegemaakt, het wordt een beetje saai, niet verkeerd gelopen, geen rare wegen bewandeld! Ik had wel geluk want toen ik in Flavignac in de gemeentegite wilde overnachten had ik het laatste bed. Anders had ik nog naar een chambre d'hotes of hotel moeten gaan. En er liggen zelfs lakens en dekbedden dus laken- en slaapzak kunnen in de tas blijven. Ook kan je hier in het restaurant een pelgrimsmenu eten. 
Ik heb nog niet verteld over de dieren die ik hier tegen ben gekomen, behalve de koeien dan. Het begon natuurlijk met de minder leuke beesten: muggen, dazen en kleine steekvliegjes. Voor ik in Brienne le Chateau kwam zag ik twee vossen lopen, natuurlijk te snel voor de foto. Later zag ik twee keer een dode vos liggen. Die bleven wel liggen voor de foto:) Verder heb ik veel andere  dode beesten gezien: hele egelfamilies, kikkers, muizen, een uil, een hert (eerst een poot, een stuk verderop de kop), een eekhoorntje, een fret en een paar slangen. Gelukkig heb ik ook levende eekhoorntjes gezien en afgelopen week in het bos kwamen er drie herten voorbij gerend. Gisteren kroop er een slangetje weg en toen ik wat hoger zat heb ik veel roofvogels gezien. Maar het leukste zijn de drie bevers die ik gisteren heb gezien. Er zal hiervan een foto geplaatst worden op de blog maar die zal wel ingezoomd moeten worden. Ik kwam over een pad naast een klein meertje en zag een bever verderop op het pad rondscharrelen. Daar heb ik een foto van gemaakt. In het meertje zag ik er nog twee zwemmen. Zodra ik verder liep ging ook de derde bever het water in en hij/zij lag me de hele tijd in de gaten te houden. Uiteindelijk ben ik maar verder gelopen. 
Inmiddels zijn mijn drie kamergenoten ook gearriveerd, het zijn drie Fransen. Zij zaten ook
in het klooster vannacht. Gelukkig had ik mijn bed al opgemaakt, hoef ik tenminste niet in een stapelbed te klimmen en had ik al gedoucht. Morgen ga ik bij de broer en schoonzus van Anke overnachten in St. Pierre de Frugie. Het wordt zo'n 15 km dus ik hoop daar voor de middag te zijn.

  • 05 September 2012 - 17:42

    ElsH:

    Ha die Monique,
    Wat leuk dat je allerlei dieren in het wild tegen komt. Het gaat volgens mij heel goed met je.
    En morgen wordt het extra leuk als je in het huis van Anke gaat logeren.
    Heel veel plezier daar en wandel ze!!!!
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 05 September 2012 - 19:02

    Wim Timmer:

    Hoi Monique, Sinds een paar dagen lees ik ook je reisverslag via RSS. Wat een onderneming! Ooit heb ik op de tv een verslag gezien van Cees Nooteboom die ook naar Santiago de Compostella ging. Was toen heel interessant en het leek me ook wel wat. Maar je komt er natuurlijk niet toe. Vandaar dat ik het heel leuk vind dat jij dat nu wel doet. Ik moet je zeggen dat je heel leuk vertelt. Waar haal je tijd vandaan? Ik hoop dat je alle geluk van de wereld vindt op je reis en ik hou je in de gaten! Groetjes, Wim

  • 05 September 2012 - 19:16

    Jokehinskens:

    Wat goed Monique dat je ook nog tijd neemt om foto's van bevers te nemen! Die zie je hier niet elke dag. Leuk, een logeeradres bij bekenden, geniet ervan. Spaar je energie maar voor de echte bergen. Succes verder, Joke

  • 05 September 2012 - 21:16

    Anke:

    hoi Monique, ik vind het zo jammer dat we niet in Frankrijk zijn, nu!! Maar goed, doe de groeten aan m'n broer en schoonzus en ik hoop dat je daar ook lekker slaapt! Veel succes verder, nu kom je in het gebied wat wij ook goed kennen, schitterende paden en maar een klein beetje heuveltje op heuveltje af.
    Groetjes, Anke

  • 05 September 2012 - 21:35

    Dineke:

    Hey Monique,
    Is gewoon leuk om elke dag je verslag te lezen. Ik kijk er naar uit!Moet je er maar in houden, waar je ook bent...
    Fijne dag morgen. Groeten!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Flavignac

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 99841

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: