30 augustus 2013 - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 30 augustus 2013 - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

30 augustus 2013

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 Augustus 2012 | Frankrijk, Cluis

Zo, ik heb duidelijk het "platte"land achter me gelaten, het begint weer flink te heuvelen! Vandaag ben ik van Chatre tot Cluis gelopen, 19,6 km, dus goed te doen. Het zag er de hele dag uit of het ging regenen maar gelukkig regende het pas toen ik al vrijwillig in "de regenbak" stond. Tot nu toe was het zo dat de meeste plaatsen in een dal lagen, behalve Vezelay dan, en, na iedere heuvel die ik had beklommen, verwachtte ik dus Cluis te zien liggen. Niet dus. Ik dacht dat ik de laatste heuvel had gedaan toen er voor me een flinke afdaling begon en ik Cluis op mijn hoogte zag liggen! Dat was jammer maar gelukkig had ik nu geen last van de warmte. Ik zit hier weer in een speciale gite voor pelgrims. Deze heeft ook een keukentje en zelfs een wasdroger. Toen het zo warm was werd alles snel droog in de zon maar dat is nu minder zodat ik regelmatig shirt en sokken aan mijn rugzak moet laten drogen. Nu dus gelijk gebruik gemaakt van de droger door ook mijn broek en lakenzak te wassen. Ik ben nu vijf weken onderweg en heb al die tijd niet meer gekookt. Niet dat ik het mis want koken is voor mij een noodzakelijk kwaad. Maar nu ik een keukentje heb ga ik eens lekker een gebakken ei met van alles en nog wat erdoorheen maken. 
Joke, je vroeg of ik het niet zat werd om al die reacties te lezen maar ik vind het heerlijk Ik zie ook dat steeds meer mensen het gaan lezen en reageren zoals bijv. Willem en schoonzus Keetje. Zo blijf ik ook nog een beetje op de hoogte van wat iedereen doet. Joop en Els, veel plezier in Friesland.? Els, gefeliciteerd met je kleindochter. Loes, wat leuk dat je zoveel van de omgeving herkent en dat je ook iedere dag iets schrijft. Ida, bedankt voor je sms iedere dag. Je bent natuurlijk best wel veel alleen en overdag kan ik natuurlijk niet iedere keer mijn Ereader pakken om te gaan lezen en dan is het leuk om berichtjes te krijgen. Ik heb trouwens ook al weer vijf boeken uit. Ook heb ik sinds gisteren regelmatig muziek aan staan en omdat niemand er last van heeft hoef ik gelukkig geen oordopjes in. 
Zo, nu op naar de supermarkt en bakker voor mijn avondeten. Tot morgen!

  • 30 Augustus 2012 - 18:32

    Yvonne Groenendijk:

    Hallo lieve Monique, Even niets laten horen, Dochter Yashira is thuis gekomen van 2 weken Australië bij haar zus Sharona die geëmigreerd is naar Melbourne. Veel verhalen van mooi Melbourne en prachtig Sydney waar ze even naar toe zijn gevlogen. Ik wens je een heel fijn weekend al zullen alle dagen voor jou wel gelijk zijn. We miste je wel op de leesclub bij Vera afgelopen dinsdag maar zoals ze zeggen you had other fish to fry. kus Groy

  • 30 Augustus 2012 - 20:11

    Nicole:

    Hoi, bij ons is het "normale" leven weer begonnen. Jordi is vandaag voor het eerst naar het Zadkine college geweest. Hij heeft er wel zin in. Iris haar verjaardag was gezellig afgelopen zondag. En 11 september gaan we gezellig uit eten met je vader. Ook dan zullen we je missen hoor. Je reisverhalen zijn echt leuk om te lezen en ik kijk altijd gelijk in mijn mail of er al weer een verslag op staat. Nou wandel ze weer morgen en slaap lekker voor straks. Groetjes

  • 30 Augustus 2012 - 20:13

    Ellen:

    En? Muziek aan en meezingen? Of doe jij dat niet? Ik wel en soms op de fiets. Dan zie je vreemde gezichten om je heen, maar daar zul jij geen last van hebben, toch? Fijn dat je je spullen kon wassen en drogen...
    Enne, we missen je op Helinium: wie moet nu voorop fietsen richting Brielse Meer???

  • 30 Augustus 2012 - 20:15

    Loes:

    Bonjour Monique,
    Uit de reactie van Ida begrijp ik dat ze naar je toekomt. Ze loopt zeker een stuk mee? Het lijkt mij ook heerlijk, maar ik loop veel langzamer dan jij, dus dat zou niks worden. Ik denk dat ik je op de fiets net kan bijhouden.
    Hopelijk heeft het eitje met toebehoren gesmaakt. Slaap lekker en veel plezier morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cluis

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 99856

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: