28 augustus 2012 - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 28 augustus 2012 - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

28 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Augustus 2012 | Frankrijk, Le Châtelet

Ik vertelde gisteren al over de v l o, nou het servies was ook verre van schoon! Toch was het eten erg lekker. Courgettesoep. Kaastaart, tomatensalade, yoghurt, kaas en abrikozentaart.  Toen ik in bed lag voelde ik allemaal prikjes maar dat beeldde ik me alleen maar in gelukkig. Vanochtend zijn we met regen vertrokken, rugzak in de hoes, poncho aan. Twee uur later, 10 km verder en gearriveerd in St. Armain Montrond was het gelukkig droog. Ward had al een hotel uitgezocht waar hij wilde overnachten en daar hebben we koffie gedronken. Er zou een kamer vrij komen dus dat kon geregeld worden. Terwijl wij er zaten bleek er brandweercontrole te zijn en laat nou net die kamer afgekeurd te worden! Maar er werd een kamer in een ander hotel geregeld. Ik ben na de koffie dus alleen verder gaan lopen. Ik wist nog niet precies waar ik wilde stoppen en uiteindelijk heb ik gekozen voor een grote plaats, le Chatelet en Berry. Daar heb ik wel spijt van gekregen trouwens want her was toch wel erg ver en als je dan ook nog eens verkeerd loopt... Onderweg kwam ik nog een stuk of zes kalveren tegen die vrolijk op de weg aan de wandel waren terwijl de moeders stonden te schreeuwen in de wei! Toen ik aan kwam lopen konden twee kalveren het gat weer vinden om terug in de wei te komen, de anderen liepen voor me uit. Achter me kwam een auto en ik gebaarde de chauffeur om rustiger te rijden. Dat deed hij ook maar de kalfjes liepen steeds verder weg totdat er een auto van de andere kant naderde. Toen kwamen ze weer terug rennen dus ik ben maar even aan de andere kant gaan lopen. Net daarna liep ik dus fout. Ik was aan het kijken waar ik heen moest toen er allemaal berichtjes binnen kwamen van mijn mentorleerlingen. Op dat moment wilde ik ook wel met een zak chips naar Harry Potter kijken Carlon. En wilde ik dat ik met de auto was en had ik later best wel last van mijn voeten!  Ik snap alleen niet waarom sommige leerlingen met anoniem ondertekenen en iets schrijven uit naam van een ander!!  Basha, op 25 augustus vertelde ik over de schelp. Mert, groeten terug aan je ouders en Yumary, lief dat je het leuk vindt dat ik je mentor ben alleen zul je het tot januari met meneer Palstra moeten doen:) Uiteindelijk kwam ik pas om zes uur aan na er 35 km op te hebben zitten. Gelukkig was er wel plaats in de herberg. En nu, na de douche en het eten, voelt het toch weer als vakantie!!

  • 28 Augustus 2012 - 20:54

    Loes:

    Bonjour Monique,
    Dat was toch weer een drukke dag. Genoeg om morgen in je uppie over sommige dingen na te denken.
    Hopelijk vannacht geen ingebeelde kriebels van afwezige vlooien.
    Loop lekker morgen.

  • 28 Augustus 2012 - 21:39

    Ivo:

    Ha Monique!
    Ik ben intussen redelijk bijgelezen vanaf je begin. Boeiend verhaal en het leest lekker weg! Dat je 't elke dag kunt opbrengen zo'n verhaal te schrijven, zeg. 't Is ook leuk om je foto's te bekijken, dan krijg ik nog meer het idee dat ik er bij ben. Comfortabel pelgrimeren achter m'n computer. :-)
    Grappig dat je Soesterberg aanhaalde - leuke herinneringen aan heerlijke vakanties.
    Het ga je goed,
    neef Ivo

  • 28 Augustus 2012 - 22:27

    Frank:

    Hoi,

    Jammer dat sommige leerlingen zich niet aan de afspraken hebben gehouden.. Heb wel mijn vermoedens,maar die kan ik nu niet uitspreken.. Sorry. Hoop in ieder geval dat je de andere reacties wel leuk vond.. Misschien volgende week weer wat berichtjes,maar dan niet meer klassikaal..
    Groeten en tot de volgende keer!
    Ps morgen wel goed lopen hoor..

  • 29 Augustus 2012 - 10:01

    Anneke:

    Hoi Monique, Meid wat loop je veel per dag en wat gaat het goed, leuk al je verhalenn te lezen, wat een avontuur en gezellig voor je als je ook eens met een ander loopt. Ik volg je op de voet :-), groetjes Anneke

  • 29 Augustus 2012 - 15:51

    Joke Hinskens:

    Heb je nog wel zin om al die reacties te lezen. Een kalf dat plast als een hondje? Het lijkt me heerlijk om zo over het franse platteland te lopen, geniet er maar van. groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Châtelet

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 99827

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: