9 augustus 2012 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 9 augustus 2012 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

9 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Augustus 2012 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Nog even over gisteren. Ik was uitgenodigd om te komen eten en moest om half acht aan de overkant op nr 4 zijn. Ik daarheen, kloppen (er was geen bel) toen zelf de deur maar open gedaan en geroepen. Geen antwoord. Een donkere gang, in de deuropeningen kapotte schuifdeuren, overal zooi, een gordijn voor de trap en boven een volière! Ik dacht dat ik het misschien toch niet goed begrepen had en ging weer naar buiten. Toen kwam die mevrouw net aan lopen met twee tassen, het leek afhaaleten!  De ene bak bleek leeg en vies te zijn, in de andere had ze eieren dus ze zal wel de kippen eten zijn gaan geven. Aan ons eten was ze nog helemaal niet begonnen. Ik mee naar de kamer. Ik wist nier wat ik zag. Drie stoelen en een deel van de tafel waren leeg, verder lag overal wat. Papieren, dozen, planten, beeldjes,  vreselijk! Vooral overal stapels post. En vies! En toen moest ik daar nog eten! Maar gelukkig waren borden en bestek wel schoon en ik heb er geen maag- of darmklachten aan over gehouden:) vanochtend na een ontbijt met een glazen schaaltje met een halve liter koffie (!) om kwart voor negen vertrokken. Na een uur kwam ik bij een dorp waar de mairie gesloten was maar er was wel een supermarkt open en zelfs een restaurant voor een kopje koffie. De menukaart hoefde ik niet. Daarna weer doorgelopen bij de wijnstokken vandaan. Vandaag wat minder stempelgeluk want overal was de mairie gesloten. Zo ook in Vraux. Maar toen ik daar keek kwam er een man naar me toe om te vragen wat ik wilde. Ja, het gemeentehuis was gesloten ivm vakantie en hij liep weg. Daarna draaide hij zich om en zei dat hij wel even de sleutel ging halen om een stempel te zetten.  Leuk toch? Tweede stempel vandaag binnen (de eerste had ik al bij de gite gekregen). En als je dan toch twintig minuten moet wachten tot de mairie in Juvigny open gaat kan je eten en je was verder te drogen hangen aan de leuning van de kerktrap. Inmiddels was mijn drinken op en ook daar zijn gemeentehuizen handig voor! Uiteindelijk ging de mairie niet open terwijl ik toch een mevrouw via de achterdeur naar binnen zag gaan.  Dus om 14.00 uur maar weer verder gelopen zonder stempel en zonder water. Gelukkig had ik nog wel een beetje bewaard.  De was was in ieder geval zo goed als droog. De rest van de middag langs de grote weg gelopen, niet zo veel aan dus. En nu, na er 29 km op te hebben zitten, onderdak gevonden in een jeugdherberg. En dat op mijn leeftijd. Het is een kamer voor drie personen maar ik ben hier weer alleen. Een goede kamer met douche en toilet, het bed mag ik zelf opmaken maar helaas geen handdoek dus mag mijn eigen zeem gebruiken. Dat vind ik eigenlijk nog het vervelendst: die rare handdoeken die ik bij me heb, maar ja, ze drogen snel en nemen weinig ruimte in. En verder vind ik het wel leuk, al die verschillende adressen en altijd weer een verrassing waar je terecht komt. Ik ben nu trouwens in Chalons en Champagne. 

  • 09 Augustus 2012 - 20:25

    Loes:

    Letterlijk haar huishouden 'met de Franse slag' gedaan. En dat schaaltje koffie was zeker bedoeld om je stokbrood in te soppen. Lekker toch? ;-P
    Nu begrijp ik ook waarom je vaak backpackers ziet lopen met hun gewone handdoek over hun backpack gedrapeerd. Om te laten drogen en luchten omdat ze ook een hekel hebben aan die zeempjes. Zo leer ik nog wat van jouw ervaringen.
    Veel plezier weer en op naar het volgende onderdeel van je avontuur.

  • 09 Augustus 2012 - 20:34

    Monique De Groen:

    Ha Loes, ja die zoon zat er inderdaad zijn brood in te soppen. Ik liep vandaag met mijn beide zeempjes buiten m'n rugzak om te laten drogen. Later vervangen door een shirt. Je moet toch wat als alles nog nat is. Maar misschien een idee om een normale handdoek te kopen en die buiten mijn rugzak te laten bungelen. Groetjes

  • 09 Augustus 2012 - 20:48

    Ellen J.:

    Zo, 29 km, dat is niet mis. En dat onder zulke leuke ;) omstandigheden. Op koffie kom je al een eind nietwaar? Zeker na zulk lekker eten.
    Nou, gaat goed hoor. Vandaag dus geen brrr mannen meer gezien: mooi zo!
    Zet 'm op!

  • 09 Augustus 2012 - 20:48

    Els:

    Super, die verhalen van jou. Ik geniet er erg van. De tocht brengt toch wel veel meer mee dan alleen het lopen; wat maak je veel mee ! Loop-ze morgen en slaap lekker voor straks.

  • 09 Augustus 2012 - 21:01

    Joaney:

    Fantastisch Monique! Ik geniet of brrr helemaal mee, zo elke avond :).
    Voorzichtig en heeeelveel energie!

  • 09 Augustus 2012 - 21:28

    Ida :

    Geweldig, zoals jij dit franse logeeradres omschrijft, je ziet het gewoon voor je. maar ja jij hebt verder geen keus, jij moet daar toch maar slapen en eten. Douchen ?? was zeker een hele luxe voor deze vrouw ( en voor jou nu ook?) maar goed je hebt wel iets leuks om ons vertellen.
    Zet hem op en blijf schrijven.

  • 09 Augustus 2012 - 21:39

    Rowin En Silvia Zonneveld:

    Hoi Monique,

    Wat een beschrijvingen. Geweldige ervaringen!!!!

    Heel veel plezier en succes en we proberen dit mee te lezen.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 99829

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: