dag 1: van Visé naar Luik Angleur - Reisverslag uit Luik, België van Monique Groen - WaarBenJij.nu dag 1: van Visé naar Luik Angleur - Reisverslag uit Luik, België van Monique Groen - WaarBenJij.nu

dag 1: van Visé naar Luik Angleur

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Oktober 2011 | België, Luik

Vandaag om 10.30 uur gestart met lopen. De eerste dag ging van Visé naar Luik Angleur. Auke heeft mij afgezet bij het station en daarna is hij naar Luik gereden. Een luxe begin van de pelgrimstocht dus. Nu nog een hotelkamer met eigen badkamer en toilet. En een auto in de buurt voor als ik ergens opgehaald moet worden!

Vrij snel nadat ik ben gaan lopen ging het regenen. Gelukkig een regenjack bij me maar dit kon toch niet voorkomen dat ik aardig nat regende. Na een km of 5 al fout gelopen. Het bordje stond niet helemaal duidelijk op de paal en omdat het regende had ik niet zo'n zin om de routebeschrijving erbij te pakken. Stom dus. 20 minuten de verkeerde kant opgelopen en dus ook weer 20 minuten terug. Ondanks de regen en het fout lopen een schitterende tocht. Ik ben wel blij dat ik mijn wandelstokken heb meegenomen want met al dat klimmen en dalen was dat geen overbodige luxe. Vaak lastig te lopen route: greppeltjes naar beneden en natte glibberige paadjes. Nooit gedacht dat ik klimmen prettiger zou vinden dan afdalen.
Rond 15.00 uur kwam ik in Jupille aan en had toen nog 10 km voor me om door Luik heen te lopen naar Angleur. Om 17.15 uur was ik daar en konden we naar het hotel rijden. Wat is een warme douche dan heerlijk!!